Nowy raport ujawnił, że wiele organizacji nie wie, ile pieniędzy wydaje na rozwiązania przetwarzania w chmurze, tracąc możliwości optymalizacji swoich wydatków finansowych. Odkrycia rodzą pytania o to, w jaki sposób firmy zarządzają wydatkami na chmurę. Fundacja FinOps przeprowadziła ankietę wśród ponad 800 specjalistów FinOps, osób odpowiedzialnych za ponoszenie odpowiedzialności finansowej za wydatki na chmurę, i stwierdziła, że wiele firm zauważa, że oszczędności wynikające z przejścia na model chmurowy CapEx szybko maleją wraz z upływem czasu. Fajny. W szczególności wydaje się, że wiele firm stara się zautomatyzować części chmury, pozostawiając je odizolowane od potencjalnych oszczędności. Prawie połowa respondentów FinOps przyznała, że korzysta z niewielkiej lub żadnej automatyzacji w zarządzaniu wydatkami na usługi takie jak tworzenie kopii zapasowych i przechowywanie w chmurze. W firmach, które stosowały pewien poziom automatyzacji, 31% powiadomień było zautomatyzowanych, a 29% używało higienicznej maszyny do etykietowania.