Po wprowadzeniu na rynek swojej dedykowanej przeglądarki kryptograficznej Opera po raz kolejny otwiera nowe możliwości, stając się pierwszą przeglądarką umożliwiającą adresowanie stron internetowych wyłącznie w oparciu o emoji.
Po raz pierwszy w historii Internetu użytkownicy będą mogli poruszać się po stronach internetowych, wpisując ciąg emoji w pasku adresu zamiast liter i słów.
Dodanie emoji w Operze było możliwe dzięki współpracy z firmą Yat, która umożliwia użytkownikom tworzenie niestandardowych ciągów emoji. Wiceprezes wykonawczy ds. rozwiązań mobilnych w Operze, Jorgen Arnesen, przedstawił więcej szczegółów na temat tego nowego partnerstwa w komunikacie prasowym, mówiąc:
„To partnerstwo oznacza poważną zmianę paradygmatu w sposobie działania Internetu. Minęło prawie 30 lat, odkąd sieć World Wide Web została udostępniona publicznie, aw przestrzeni łączy internetowych nie było zbyt wielu innowacji: ludzie zawsze włączają domenę .com w ich adres URL Dzięki integracji z Yat użytkownicy Opery mogą umieszczać w swoich linkach domenę .com lub nawet wyrazy i po prostu używać emotikonów do kierowania na strony internetowe. To nowe, łatwiejsze i przyjemniejsze"
Integracja emoji z Operą
Dzięki nowej integracji skupiającej się na emoji Opera ułatwia teraz wszystkim użytkownikom Internetu znajdowanie stron Yat i przekierowanie ich na strony Yat, które są unikalnymi domenami generowanymi podczas tworzenia Yat z niestandardowego ciągu emoji.
Użytkownicy mogą dostosować swoją stronę Yat lub przekierować ją w dowolne inne miejsce w Internecie. Na przykład muzycy na całym świecie stworzyli już własne strony Yat, w tym Lil Wayne, którego strona kieruje użytkowników do swojej wytwórni płytowej, czy Steve Aoki, którego strona przekierowuje na jego stronę internetową. Ponadto G-Easy, Kesha, Young Money, 3Lau i Disclosure również korzystają z Yat.
W wyniku tej nowej integracji po adresach internetowych emotikonów Yat w Operze nie musi już występować ciąg „.y.at”. Jednocześnie ciągi emotikonów osadzone na stronach internetowych teraz automatycznie prowadzą do odpowiedniej strony Yat.
Według Brandwatch 90% z 4600 miliarda użytkowników Internetu na świecie używa już emoji do wyrażania siebie, a integracja Yats z Operą otwiera przed ludźmi nowy sposób obecności w sieci. Zainteresowani użytkownicy mogą dowiedzieć się więcej o używaniu emoji w Operze, czytając ten wpis na blogu.