W grze jest reprezentacja osób trans, ale jest nad czym pracować

W grze jest reprezentacja osób trans, ale jest nad czym pracować
Reprezentacja osób trans w grach komputerowych ma burzliwą historię. Niezależnie od tego, czy były to obraźliwe stereotypy, czy utracone możliwości, twórcy często uważali, że rzeczywiste postacie i historie transpłciowe nie były zainteresowane poprawnym rozwiązaniem. Ale wiele zaczyna się zmieniać i nadszedł czas, aby zagłębić się w reprezentację osób trans w grach: jak to się potoczyło, jak może się rozwijać i dlaczego tak ważne jest, aby historie trans były opowiadane w mediach. Z biegiem lat, w miarę jak społeczeństwo stało się bardziej otwarte i tolerancyjne wobec osób transpłciowych, coraz więcej mediów starało się opowiadać te historie i zachęcać do pozytywnej reprezentacji. Niezależnie od tego, czy chodzi o nowsze tytuły z bohaterami transpłciowymi, czy starsze gry, takie jak WoW, które dodają do swojej listy postaci transpłciowe, coraz więcej gier zaczyna to rozumieć. Jednak osoby transpłciowe są nadal niedostatecznie reprezentowane w grach. Nie powinno to być kwestionowanym stwierdzeniem, jest to reguła, odkąd istnieją gry. Nawet jeśli w poprzednich generacjach do gier dodawano postacie trans, w większości przypadków były to stereotypy lub lekceważące żarty, jak osoby świadczące usługi seksualne w grach takich jak GTA. Niektórzy okazali dużo więcej szacunku, ale ich tożsamość celowo wprowadzała w błąd, przez co gracze zastanawiali się, czy są transpłciowi. Nawet dzisiaj wielkie tytuły, takie jak Cyberpunk XNUMX, nie radzą sobie z tym dobrze, fetyszyzując transpłciowe kobiety na billboardach, które następnie wykorzystywano w ramach faktycznego marketingu gry. Dla mnie, osoby transseksualnej, obserwowanie tych okropnych prób włączenia jest wyczerpujące.

Jenny de Cyberpunk 2077 apoyada en una mesa

Cyberpunk XNUMX spotkał się z ostrą reakcją po wykorzystaniu w grze nieprzyjemnych i seksualizowanych obrazów transpłciowych kobiet (Zdjęcie: CD Projekt Red). Dzięki Bogu, stopniowo coraz więcej gier komputerowych zaczyna zawierać autentyczne i pełne szacunku postacie trans. Dużo czasu zajęło dotarcie do punktu, w którym te postacie są czymś więcej niż specjalnym żartem lub rodzajem „innego” z gamy, ale pozytywna reprezentacja znalazła swoje miejsce. Tytuły takie jak Dragon Age: Inkwizycja i Watch Dogs przedstawiają wiarygodne i interesujące postacie trans, które były czymś więcej niż tylko stereotypami poprzednich pokoleń. W XNUMX roku Tell Me Why stała się pierwszą dużą grą studyjną, w której występuje transpłciowy bohater, co jest kamieniem milowym. Następnie odkryto, że Celeste, niezależna platformówka, ma transseksualnego bohatera. Tytuły te otworzyły drzwi dla większej liczby gier, które będą ambitne ze swoimi transpłciowymi postaciami i nie zadowalają się niejasnością lub komizmem. ale dlaczego jest to konieczne? Osoby transpłciowe to tylko grupa i z pewnością nie potrzebujemy postaci trans w każdej grze pod słońcem, prawda? Cóż, tak, zamazywanie postaci trans w grach bez zastanowienia tylko wzmocni stereotypy, jeśli są one nieuchronnie źle napisane lub dobrze przedstawione. Oczywiście nie sugeruję, że każda gra potrzebuje reprezentacji osób trans w taki czy inny sposób.

Miranda Comay de Watch Dogs y Krem de Dragon Age: Inquisition

Miranda Comay z Watch Dogs i Krem z Dragon Age: Inkwizycja to dobrze znane postacie posiadające krzyżowe identyfikatory. (Zdjęcie: Bioware/Ubisoft) Liczy się to, że osoby transpłciowe mają postacie, z którymi mogą się identyfikować i które czują się częścią świata gry w takim samym stopniu, jak każda inna postać. Ludzie często grają w gry, aby spełnić swoje fantazje: jednoosobowa armia walcząca z hordami złoczyńców, bohater ratujący świat itp. Oferują nam ucieczkę, ale oferują nam także historie. Historie o rzeczach, których wszyscy doświadczamy w ten czy inny sposób: miłości, stracie, próbach, triumfach. W przypadku osób transpłciowych nasze historie są często pomijane. Akceptacja osób transpłciowych w głównym nurcie społeczeństwa wciąż nie jest tam, gdzie powinna, i dotyczy to całej planety, nie tylko społeczności graczy. Jasne, dziwna, drobna transseksualna postać tu i ówdzie pomaga, ale łatwo jest odnieść wrażenie, że nie jesteśmy widziani ani traktowani poważnie. Zaczyna się to zmieniać wraz z bardziej pozytywną reprezentacją osób trans w mediach. Wszystkie formy mediów, od gier, przez filmy, po telewizję, mają niesamowity wpływ na postrzeganie pewnych grup lub jednostek. Dawno minęły czasy, gdy znaki trans były używane jako puenty. Teraz opowiadamy znaczące historie, historie, które mogą pomóc ludziom znaleźć pocieszenie lub lepiej zrozumieć złożone problemy.

Arte promocional de Tell Me Why

Tell Me Why (2020) to gra polegająca na opowiadaniu historii, w której występuje główna postać transpłciowa (Źródło zdjęcia: Dontnod Entertainment). Tell Me Why to prawdopodobnie najlepszy przykład historii trans wykonanej bezpośrednio w grze wideo. Opowiedziała piękną i poruszającą historię o rodzinie, miłości i radzeniu sobie z osobistą stratą i traumą. Porusza tematy, o których przeciętny człowiek nigdy by nie pomyślał, i daje wyobrażenie o tym, jak może wyglądać życie osób trans: pozytywne, negatywne i wszystko pomiędzy. Takie historie przesuwają granice i otwierają umysły. Z drugiej strony nie ma nic złego w dodaniu postaci, które nie są tak istotne dla historii. FL4K w Borderlands 3 nie jest binarny i poza kilkoma linijkami w całej grze, naprawdę niewiele wskazuje na to, że FL4K różni się czymkolwiek od typowego robota. Nie będziesz stale przypominał o swojej tożsamości i prawdopodobnie nie będzie to miało żadnego wpływu na przeciętnego gracza, ale dodanie postaci niebinarnej może pomóc niektórym ludziom poczuć, że ich tożsamość jest ważna, a to ma potężną zaletę. grę, aby móc to zrobić. Mamy nadzieję, że z biegiem czasu zobaczymy więcej takich historii, więcej postaci, z którymi różni ludzie będą mogli się utożsamić, i więcej kreatywności w rozwoju tych postaci. Dla wielu z nas świat może być trudnym miejscem, a gry to miejsce, w którym ludzie zmagający się z trudnościami mogą znaleźć pocieszenie, pocieszenie i zabawę. Reprezentacja osób trans może nie jest dokładnie tam, gdzie powinna, ale poczyniono istotne postępy i mam nadzieję, że w nadchodzących latach planeta gier może stać się bardziej otwartym i włączającym miejscem dla wszystkich.