Transformacja cyfrowa to maraton, a nie sprint

Transformacja cyfrowa to maraton, a nie sprint

W ciągu ostatnich kilku miesięcy sposób, w jaki żyjemy i prowadzimy biznes, zmienił się na zawsze. W odpowiedzi na pandemię COVID-19 byliśmy świadkami przepisywania strategii biznesowych i wdrażania innowacji technologicznych w tygodniach, które zajęłyby lata wcześniej. Transformacja cyfrowa nie wykazuje żadnych oznak spowolnienia, ale naszym gospodarkom grozi przedkładanie krótkoterminowych wyników nad trwały sukces. Według niedawnej ankiety Salesforce przeprowadzonej wśród liderów biznesu w Europie, 82% osób twierdzi, że po pandemii przekształciło swoją działalność cyfrowo, ale prawie 60% uważa, że ​​te innowacje są tylko tymczasowe. Główne obawy, jakie zgłaszają, to zapewnienie cyberbezpieczeństwa, skuteczna obsługa klientów i zaangażowanie pracowników. Wszystko to będzie się jeszcze bardziej komplikować w miarę ewolucji gospodarki cyfrowej. Nie wiemy, co przyniesie przyszłość, ale jasne jest, że cyfrowa transformacja bardziej przypomina maraton niż sprint. W napędzanym cyfrowo świecie, w którym można pracować w dowolnym miejscu, na wszystkich poziomach każdej organizacji wymagane jest transformacyjne nastawienie, chęć do innowacji i rozwoju. Nawet rola dyrektora generalnego rozszerza się, obejmując obowiązki podobne do obowiązków dyrektora ds. cyfrowych. Oprócz zapewnienia, że ​​firmy pozostają w kontakcie z klientami, możliwość bezpiecznego udostępniania informacji i maksymalnego wykorzystania rozproszonych zespołów będzie jeszcze ważniejsza w określaniu sukcesu.

Planowanie krótko- i długoterminowe

Wraz z dalszym rozwojem pandemii gospodarka cyfrowa zapewni organizacjom nowe możliwości i nowe wyzwania w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej. Na początku kryzysu zdrowia publicznego, poza przejęciem odpowiedzialności za swoich pracowników, kluczowym celem liderów biznesu była stabilizacja ich działalności: pojawianie się w Internecie, skuteczna komunikacja z klientami i zmiana przydziału zespołów, jeśli to konieczne. Wychodząc poza fazę ponownego otwierania i odbudowy po kryzysie, aby z ufnością patrzeć w przyszłość, potrzebne są przemiany w całym przedsiębiorstwie. Ta transformacyjna podróż będzie równie aktualna za dwanaście miesięcy, jak dzisiaj. Zdecydowana większość firm (87%) zgłasza trudności w planowaniu zarówno krótko-, jak i długoterminowym. Oprócz chęci pozyskania nowych klientów, firmy twierdzą, że potrzebują rzetelnych porad, aby sprostać wyzwaniom związanym z kierowaniem zespołami oraz utrzymaniem i podniesieniem morale pracowników. Zmiana sposobu, w jaki firmy pojawiają się i działają w Internecie, to jedno, ale bezpieczne prowadzenie biznesu, efektywne wykorzystanie strumieni przychodów i inwestowanie w odporność to drugie.

Klienci chcą spójnej obsługi

Oczekiwania konsumentów, które uległy zmianie podczas pandemii, będą miały długoterminowe konsekwencje dla firm każdej wielkości. W ostatnich miesiącach wielu klientów wyruszyło w podróż cyfrowej transformacji, dostosowując nowe technologie, aby pozostać w kontakcie z bliskimi i szybko rozwiązywać problemy. Jednak chociaż poprawa obsługi klienta online jest priorytetem dla większości firm, prawie połowa firm (47%) twierdzi, że obawia się przytłaczania klientów rozwiązaniami i procesami. stale rozwijające się technologie. Ponieważ zapotrzebowanie na bardziej elastyczne usługi online i doświadczenia klientów stale rośnie, firmy nie mają wyboru i muszą wprowadzać innowacje. Brutalna rzeczywistość jest taka, że ​​jeśli firmy nie wykorzystają tego momentu, aby zmienić sposób prowadzenia działalności i umożliwić klientom dostosowanie się, zostaną pozostawione w tyle.

Angażuj i wzmacniaj pracowników

Wbrew tempu, w jakim klienci przyzwyczaili się do nowych realiów, firmy muszą wyjść poza etap „radzenia sobie” z kryzysem. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli chodzi o sposób angażowania i zatrzymywania pracowników. Podczas gdy 57% ankietowanych zgodziło się, że praca zdalna będzie stałą częścią biznesu, 68% firm twierdzi, że stoi przed wyzwaniami związanymi z kierowaniem i zarządzaniem tymi rozproszonymi zespołami; 63% z utrzymaniem morale pracowników. Każdy z nich ma oczywiście negatywny wpływ na produktywność, współpracę i standardy obsługi klienta. Jeśli chodzi o umiejętności, 61% liderów biznesu twierdzi, że w związku z pandemią będą stale potrzebować nowych umiejętności od swoich pracowników, ale mniej niż połowa (49%) zidentyfikowała sposoby na zwiększenie inwestycji w narzędzia cyfrowe. Biorąc pod uwagę tempo, w jakim organizacje i usługi muszą się przekształcać, można śmiało powiedzieć, że przyszłość pracy jest teraz. Wykorzystanie technologii i kultywowanie kultury uczenia się przez całe życie nie tylko pomoże firmom wypełnić istniejące obecnie luki w umiejętnościach. Całkowicie zmieni sposób, w jaki firmy podnoszą kwalifikacje pracowników i służą klientom jutra.

zmiana jest tutaj, aby pozostać

W gospodarce cyfrowej zmiana jest tu na zawsze. Tak jak COVID-19 ujawnił słabe punkty organizacji bez strategii cyfrowej, tak kolejny kryzys, przed którym stoimy, ujawni biznesplany, które przedkładają wyniki krótkoterminowe nad sukces. Długoterminowy. W przeciwieństwie do sprintu mającego na celu odbudowę tego, co mieliśmy wcześniej, jako społeczeństwo rozpoczynamy maraton wynalezienia zupełnie nowej gospodarki. Nie będzie linii mety dla nadchodzących innowacji. Na drodze do transformacji cyfrowej, od zwycięskich firm po naukę skutecznego zarządzania zespołami, organizacje będą potrzebować zaufanych wskazówek na każdym kroku.