Co będzie potrzebne, aby skonsolidować zyski korporacyjne Apple?

Co będzie potrzebne, aby skonsolidować zyski korporacyjne Apple?

Podczas pandemii w przedsiębiorstwach dramatycznie wzrosło wykorzystanie komputerów Mac, iPadów i iPhone'ów. Apple i jego partnerzy biznesowi chcą skonsolidować tę ekspansję w 2022 roku, który ma być kolejnym ważnym rokiem w inwestycjach sprzętowych.

Wdrożyć strategię wzrostu

Podczas pandemii byliśmy świadkami szybkiego rozwoju działalności Apple; Rok 2021 był sztandarowym rokiem dla sprzedaży sprzętu, ponieważ firmy inwestowały w komputery i urządzenia wspierające zespoły hybrydowe. Apple najwyraźniej na tym skorzystało.

Apple w sektorze przedsiębiorstw ma obecnie więcej dostawców rozwiązań MDM niż kiedykolwiek wcześniej, a konkurencja wśród dostawców usług dla przedsiębiorstw skupionych na Apple nasila się. Ponieważ? Ponieważ zapotrzebowanie przedsiębiorstw na produkty Apple nigdy nie było większe, a liczba wdrożeń stale rośnie, napędzana preferencjami pracowników. Jednocześnie według Gartnera wydatki przedsiębiorstw na urządzenia wzrosły w tym roku o 15,1% i utrzymają się na tym poziomie (choć przy wolniejszym wzroście) do 2022 roku.

Apple z pewnością chce utrzymać swoją obecność na tym rozwijającym się rynku. Wie, że komputery Mac z serii M zyskują fanów, mimo że sprzedaż korporacyjnych iPadów stale rośnie. Aby utrzymać tę dynamikę, Apple Business Essentials stanowi strategicznie ważny krok w zwiększaniu atrakcyjności rozwiązań dla użytkowników biznesowych. Program działa jak brama zapewniająca małym firmom łatwy w zarządzaniu punkt wejścia do szerszego świata rozwiązań MDM oferowanych przez partnerów Apple, w tym Jamf.

Uzyskaj leasing

Jednak poprawa dostępności wsparcia dla urządzeń Apple to nie jedyny trend w przestrzeni korporacyjnej, którym firma stara się sprostać. Jak twierdzi BNP Paribas, wśród użytkowników korporacyjnych pojawia się coraz większa chęć leasingowania swojego sprzętu technologicznego.

Badanie BNP Paribas pokazuje, że 76% sprzętu IT jest nadal kupowanych w Europie, sugeruje jednak, że firmy zwracają się w stronę dostępu, a nie własności. Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę, że 77% firm już wynajmuje pojazdy. Leasing komputerów ma sens, szczególnie w przypadku zarządzania ograniczonymi budżetami w czasie międzynarodowego kryzysu.

Apple może po cichu pracować nad zaspokojeniem rosnącego zapotrzebowania na leasing technologii. Niedawno dowiedzieliśmy się o umowie pomiędzy firmą Apple a jej partnerem finansowym CIT, na mocy której amerykańskie firmy mogą wynajmować swoje komputery Mac już od 30 euro miesięcznie za maszynę. Program ułatwia firmom wdrażanie urządzeń Apple w całym przedsiębiorstwie, a także może pomóc im we wdrażaniu urządzeń w zdalnych zespołach w miarę standaryzacji hybrydowych miejsc pracy.

Nie wiemy jeszcze, czy ten nacisk odzwierciedla szerszą globalną strategię mającą na celu umożliwienie użytkownikom biznesowym dostępu do Apple jako usługi, czy też odzwierciedla pojedynczą ofertę z jednego miejsca. Ale nawet to nie jest koniec historii.

Co następuje po wdrożeniu?

Tak naprawdę nawet przy programach wynajmu i skutecznych rozwiązaniach MDM firmy mają dużo pracy do wykonania, aby wykorzystać możliwości, jakie daje transformacja cyfrowa. Przed pandemią badanie Deloitte pokazało, że pomimo ogromnych wdrożeń mobilnych wiele firm w dalszym ciągu stosuje przestarzałe praktyki biznesowe.

W raporcie tym przedstawiono proste, ale istotne kluczowe zadania, których nie można jeszcze wykonać na urządzeniach mobilnych: na przykład 59% pracowników nie jest w stanie wypełnić grafików; 39% nie może składać wniosków o wydanie licencji; a tylko 41% może zatwierdzać faktury na urządzeniach mobilnych.

Odzwierciedla to rzeczywistość, w której wiele firm nie zmieniło jeszcze swojego myślenia na tyle, aby zmienić istniejące praktyki biznesowe, a ich zmiana nakłada dodatkowe wymagania na budżety technologiczne. Gartner twierdzi, że 65% członków zarządów chce przyspieszyć projekty transformacji cyfrowej.

Istnieje potrzeba bezpośredniego skonfrontowania się z tymi kwestiami, zwłaszcza gdy firmy borykają się z wieloma wyzwaniami, do których zaliczają się nie tylko: Wielka Rezygnacja, rozważania dotyczące zmniejszenia powierzchni biurowej i konieczność wdrożenia nowego zestawu zadań. Miejsce pracy.

Róg obfitości wyzwań utwierdza w przekonaniu, że inwestowanie w nowe cyfrowe procesy biznesowe może odegrać zasadniczą rolę w pomaganiu firmom w przezwyciężaniu czasami sprzecznych problemów.

Chociaż Apple Business Essentials i nowy program leasingu komercyjnego mogą pomóc rozwiązać niektóre z tych problemów, kolejny krok w umacnianiu zysków Apple na rynku korporacyjnym będzie zależał od partnerów takich jak IBM, Cisco, SAP i Microsoft. Firmy mogą niedrogo wykorzystać go do szybkiej i łatwej digitalizacji procesów biznesowych.

Być może Apple mógłby zachęcić do takiego rozwoju, tworząc dla firmy App Store?

Śledź mnie na Twitterze lub dołącz do mnie w AppleHolic Bar & Grill i grupach dyskusyjnych Apple w MeWe.

Prawa autorskie © 2021 IDG Communications, Inc.