PlayStation kończy dziś 25 lat: oto nasze ulubione wspomnienia z PlayStation

PlayStation kończy dziś 25 lat: oto nasze ulubione wspomnienia z PlayStation
Oryginalne PlayStation zostało wydane w Japonii 3 grudnia 1994 roku, a rok później w Europie i Stanach Zjednoczonych. Dwadzieścia pięć lat później PS4 króluje w świecie gier, a PS2 pozostaje najlepiej sprzedającą się konsolą wszechczasów. Pojawiło się również PS3 ... z wysoką ceną początkową i początkowo niską biblioteką oprogramowania. PlayStation na zawsze zmieniło tę grę: prawdopodobnie zmieniło publiczność głównego nurtu i dorosłego, a jej katalog tytułów był niezwykle obszerny. Oryginalne PlayStation nadal cieszy się tak wielką miłością, dlatego Final Fantasy 7 zostało przerobione w przyszłym roku i dlatego remake Resident Evil 2 wystartował z fanfarami w tym roku. Poniżej zespół TechRadar dzieli się swoimi cennymi wspomnieniami z konsoli.

DEMO T-REXA!

W czasach, gdy jedynymi markami w branży konsolowej, o których warto wspomnieć, są Nintendo i Sega, plan Sony wypuszczenia własnej konsoli wydawał mi się wówczas szalony. Oto jak oglądałem demo T-Rexa (chyba było też zawarte na płycie demonstracyjnej z PS1), które pokazało efekty graficzne, jakich można się spodziewać po nowej konsoli. Nigdy wcześniej nie widziałem taka grafika.. Było to prawdziwe oświadczenie woli firmy Sony i świetna prezentacja jej nowej konsoli. To małe demo stało się tak samo kultowe, jak niektóre z ich gier.
Matt Hanson, redaktor naczelny: IT Metal Gear Solid była prawdopodobnie pierwszą grą przygodową bez CD-ROM, która naprawdę przypominała film, z wysokiej jakości aktorstwem głosowym (przynajmniej na razie) i dość dojrzałą historią o wojnie nuklearny Twoje nastrojowe wprowadzenie prowadzi do pierwszego pomieszczenia w grze, piwnicy, gdzie możesz nauczyć się wszystkich podstaw tej rewolucyjnej skradanki: nie wchodź do kałuży wody, bo wrogowie cię usłyszą. Możesz trafić wroga i go znokautować, ale możesz go zabić tylko zachodząc go od tyłu. Czy zostałeś złapany? Wczołgaj się pod powierzchnię i ukryj, aż włączy się alarm. Te podstawy gier stealth zmieniłyby tę grę na zawsze.
Samuel Roberts, starszy dyrektor ds. rozrywki

Potrójna Triada w Final Fantasy VIII

Witajcie, Final Fantasy VII to wciąż najczęściej omawiana gra RPG na PlayStation (a ta konsola ma wiele dobrych), stąd jej przeprojektowanie w tej chwili. Ale Final Fantasy VIII prawdopodobnie miało najlepszą minigrę ze wszystkich gier: Triple Triad była bardzo prostą grą karcianą, w której układałeś karty w siatce 3x3, aby zwrócić karty przeciwnikom, umieszczając obok nich potężniejsze karty potworów. To była doskonała strata czasu w grze, której ukończenie zajęło już dziesiątki godzin.
Samuel Roberts

Ukradnij samochód w pierwszym Grand Theft Auto

(Źródło: Rockstar Games) Grand Theft Auto było legendarną grą: niesamowicie brutalną 18-poziomową przygodą z widokiem z góry, w której można przejechać przez całe miasto (w rzeczywistości wiele). Pierwsze GTA, stworzone przez DMA Design w Dundee, było unikalne dla PlayStation. Zawiera wszystkie podstawy, które nadal kształtują serię (i inne gry Rockstar, takie jak Red Dead Redemption 2): jak działają misje, naciśnij trójkątny przycisk, aby ukraść samochód, oraz fakt, że zabawa trwa zawsze, gdy przyjdziesz. chaos, który sam tworzysz.
Samuel Roberts

Dźwięk uruchamiania PlayStation

Wystarczająco powiedziane.
Olivia Tambini, redaktor naczelna, rozrywka domowa

Kultowe zwierzaki do gier

(Źródło: SIE Santa Monica Studio) Trudno wyobrazić sobie PlayStation bez legendarnych maskotek gier, które są nierozerwalnie związane z marką. W ciągu 25 lat PlayStation przyniosło nam kultowe postacie, takie jak Crash Bandicoot, Spyro the Dragon, Lara Croft, Nathan Drake, Aloy, Kratos i wielu innych. Wiele tytułów pierwszej generacji zostało zremasterowanych, niektóre z tych klasycznych postaci nabrały nowego oddechu i nadal są częścią marki. To pokazuje, że PlayStation naprawdę ma talent do tworzenia jednych z najbardziej charyzmatycznych, możliwych do zidentyfikowania i zapadających w pamięć postaci w grach.
Vic Hood, autor gry

Świat bez podróży

(Źródło: Capcom) Przyjmujemy za pewnik, że jeśli znajdziesz się w trudnej sytuacji w grze, możesz po prostu przejść do trybu online i znaleźć rozwiązanie w ciągu kilku sekund. Z powrotem na oryginalnym PlayStation sytuacja nie była prosta, a gry znacznie trudniejsze. Utknąłeś w zagadce Resident Evil? Odniesiesz sukces tylko dzięki zwykłej wytrwałości lub będziesz musiał udać się do lokalnego kiosku po magazyn o grach, który (miejmy nadzieję) ma odpowiedź. Wtedy było to frustrujące, ale obecnie możemy uznać za pewnik fakt, że w wolnym czasie możemy pokonywać trudne poziomy.
Vica Hooda

Płyty demonstracyjne

Korzystanie z CD-ROM-u przez PlayStation było znaczące z kilku powodów. Wykorzystanie tanich nośników pozwoliło Sony obniżyć ceny oprogramowania Nintendo 64, co oznaczało również, że dema gier były po raz pierwszy opłacalne. Niezależnie od tego, czy chodziło o konsolę, czy oficjalny magazyn PlayStation, oznaczało to, że każdy mógł zagrać w znacznie więcej gier niż kiedykolwiek wcześniej, ale nie w całą grę. Czy ktoś kiedykolwiek posiadał Kula World, grę platformową, w której grasz jako piłka plażowa? Wątpię... ale wszyscy grali w demo tej gry.
Samuel Roberts

Micro Machines V3 z dwoma multitapami i 8 kontrolerami

Ach, multitapy. Porozumienie? Ogromne kawałki plastiku, zawsze splątane płótno kontrolerów i odtwarzacz, który zawsze siadał za daleko od telewizora, a konsola upadała na ziemię za każdym razem, gdy wykonałem jakiś gest. Multitapy były brzydkimi i nieatrakcyjnymi rozwiązaniami, zwłaszcza w porównaniu z dzisiejszym światem bezprzewodowym, ale umożliwiły przeżycie niektórych z najbardziej epickich momentów w historii PlayStation.
John McCann, zastępca redaktora

FIFA 98: droga do mistrzostw świata

Dla starszych graczy, którzy mają zamiłowanie do tytułów piłkarskich, Song 2 autorstwa Blur zawsze będzie zajmować szczególne miejsce w ich sercach. Utwór stanowił ścieżkę dźwiękową do piłkarskiego hitu EA z sezonu 1997/98 i zaraz po jego odtworzeniu natychmiast trafia do koneserów na cyfrowych reprezentacjach 16 stadionów Pucharu Świata we Francji, na których występują David Beckham, David Ginola, Paolo Maldini i spółka.
John McCann

Tony Hawks pro skater 3

Czasami w życiu następuje idealna zbieżność wydarzeń. W moim przypadku stało się to, gdy złamałem nogę na studiach i kupiłem Tony Hawks Pro Skater 3. Trudno wyobrazić sobie lepszą grę, w którą można grać, gdy jestem całkowicie przywiązany do kanapy i całkowicie uzależniłem się od mielenia i kopania i Sadź fasolę ze wszystkiego, co się rusza na doskonale zaprojektowanych poziomach gry, od przedmieść po łódź. rejs. Dodatkowy zastrzyk adrenaliny wniosła piękna ścieżka dźwiękowa, podczas której The Ramones mieszali się z Motorhead, próbując odblokować tajne postacie, takie jak Darth Maul. To było moje uzależnienie od serii snowboardów SSX, które również wywołało uzależnienie, a ta dwójka wyznaczyła sobie znak wodny w czystej radości z PlayStation, której nie można było sobie równać aż do premiery MotorStorm w 2007 roku.
Mark Wilson, redaktor kameralny

Gry walki, Grow i Tekken 2

Ponieważ w dzieciństwie miałem kontakt głównie z konsolami Nintendo, konsola Sony PlayStation naprawdę zmieniła zasady gry dla moich sióstr i dla mnie. Po pierwsze, w końcu wprowadził nas w świat gier walki, z wielokątną brutalnością duszenia się i kopania w twarz Tekkena 2, daleką od zaciętej bitwy Pokemon Silver czy Diddy Kong Racing. N64. Oczywiście nie był to Mortal Kombat, jeśli chodzi o gore, ale PS1 pokazało mi, że świat gry jest znacznie trudniejszy, niż początkowo myślałem, mimo że moja główna strategia walki nie była bardziej skomplikowana niż szybkie wciśnięcie kwadratowego przycisku dziedziczenie.
Henry St Leger, redaktor, rozrywka domowa

Crash Bandicoot w końcu się skończył

Kiedy w końcu kupiliśmy PlayStation, odpowiedzieliśmy na ogłoszenie w lokalnej gazecie od kobiety, która chciała pozbyć się niektórych starych gier swojego syna. Zapłaciliśmy 10 € za około pięć gier, w tym Crash Bandicoot (lub jedną z najtrudniejszych i najbardziej wymagających gier na świecie). Po spędzeniu czasu w szkole zajęło mi to wiele godzin, krzyżowanie nóg przed telewizorem, powtórna śmierć na The High Road czy kruszone skały na Jungle Rollers. Przez lata, które spędziłem grając w tę grę, nigdy nie udało mi się jej ukończyć, ale to nigdy nie powstrzymało mnie przed graniem w nią, było po prostu zbyt zabawne. Przejdź do przodu o około 15 lat, a trylogia Crash Bandicoot N.Sane jest już dostępna, zremasterowana wersja pierwszych trzech gier. Nieuchronnie uzależniłem się iw wieku 25 lat w końcu skończyłem z Crashem Bandicootem. Moja praca była zakończona. Dziękuję PlayStation za te wszystkie lata zabawy i frustracji.
Oliwia Tambini

Tomb Raider i postać kobieca

Oryginalna Lara Croft (lub Laura, jak miała się nazywać) mogła być kontrowersyjną i nieproporcjonalną postacią, kiedy miała być dobrym modelem, ale nie ma wątpliwości, że Ella od dawna jest twarzą PlayStation. Oczywiście Lara miała problemy, głównie dlatego, że była reklamowana jako symbol seksu z pikselowymi piersiami, ale nadal była kretynem. Inteligentna, żądna przygód i prawdopodobnie jedna z najważniejszych postaci w grze, Lara utorowała drogę silnym kobietom prowadzącym PlayStation, takim jak Aloy i Ellie z Horizon Zero Dawn w The Last of Us, a nawet zajęło to trochę więcej czasu, aby dojść do mniej. przebrane kobiety Oryginalna wersja Lary jest prawdopodobnie wersją wyrytą w naszych wspomnieniach, ale ponowne uruchomienie Tomb Raider przyniosło nam bardziej realistyczną, realistyczną wersję, udowadniając, że jeśli postać może mieć swoje wady, nadal jest ikoną niż była przez lata 90.
Vica Hooda

Czas świetności gier Disneya

(Źródło zdjęcia: Disney) „A Aladdin na SNES?” Słyszymy, jak krzyczysz. Przepraszam, ale gry Disney PlayStation były najlepsze. Hercules, Tarzan, Bug's Life, Toy Story 2, The Emperor's New Groove... Lista jest długa. Nie wszyscy byli zwycięzcami, ale nic nie przypominało oglądania najnowszego filmu Disneya, a następnie odtworzenia go od razu — po prostu odtwarzałeś klipy filmowe, ale z grą.
Vica Hooda

Nadejście horroru przetrwania

„Byłeś prawie kanapką Jill!” Cóż, słowa Barry'ego Burtona skierowane do Jill „The Master of Unlocking” Valentine niekoniecznie były najbardziej sprzyjającym początkiem serii, a nawet gatunku, który zdominowałby konsole do gier. Następne dwie dekady. Ale samo napięcie i przerażenie, które Resident Evil wprowadziło na PS1, z pewnością takie były. zombie; diabelskie łamigłówki (nigdy wcześniej ani później nie musiałem grać Sonaty księżycowej Beethovena na pianinie, aby otworzyć sekretny pokój); kruki, które widziały śmierć biednego starego Forest Speyera; naprawdę nieprzespane noce; musi przeżyć wszystko jeszcze raz w Silent Hill, Outlast i niezliczonych pakietach i restartach. Dzięki, Resident Evil... Chyba.
Adam Marshall, wydawca, subskrypcje i usługi