Najpierw spójrz na Fisker Ocean, pojazd elektryczny z panelami słonecznymi i obrotowym ekranem

Najpierw spójrz na Fisker Ocean, pojazd elektryczny z panelami słonecznymi i obrotowym ekranem

Na targach MWC 2022 mieliśmy szczęście zobaczyć prototypową wersję elektrycznego SUV-a z napędem akumulatorowym Fisker Ocean, który zadebiutował w Europie.

Ten pojazd elektryczny, który po raz pierwszy zobaczyliśmy, gdy został zaprezentowany na targach CES w 2020 roku, to najnowsze przedsięwzięcie legendarnego projektanta motoryzacyjnego Henrika Fiskera.

Siedziba firmy Fisker Inc. znajduje się w Los Angeles w Kalifornii, natomiast Ocean będzie produkowany przez firmę Magna w Graz w Austrii, a pierwsze dostawy zaplanowano na koniec tego roku.

Pakuje przyzwoite specyfikacje w cenie.

Fisker Ocean będzie dostępny w trzech wersjach. Pierwszym z nich jest Ocean Sport (37,499 34,990 EUR / 250 440 EUR), z szacowanym zasięgiem 0 mil (EPA) / 60 km (WLTP), czasem przyspieszania od 6.9 do 275 mil na godzinę w 205 s i XNUMX KM FWD (XNUMX kW).

Na drugim miejscu znajduje się Ocean Ultra (49,999 48,900 EUR / 340 610 EUR) oferujący szacowany zasięg 0 mil (EPA) / 60 km (WLTP) i rozpędzanie od 3.9 do 540 mil na godzinę w 400 s przy użyciu silnika z podwójną przekładnią o mocy XNUMX KM (XNUMX kW) (AWD ).

Wreszcie jest Ocean Extreme i Ocean One Launch Edition (68,999 59,900 USD / 350 630 EUR). Oba oferują szacowany zasięg 0 mil (EPA) / 60 km (WLTP) i czas od 3,6 do 550 mil na godzinę w 410 sekundy dzięki dwusilnikowej skrzyni biegów (AWD) o mocy XNUMX KM (XNUMX kW).

Ocean będzie wykorzystywał akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) w wersji Sport i akumulatory niklowo-manganowo-kobaltowe (NMC) w pozostałych wersjach, oba dostarczane przez CATL. Dokładne zdolności nie są znane.

Jak można się spodziewać po nowoczesnym pojeździe elektrycznym, Ocean będzie obsługiwał szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 250 kW lub większej, ale będzie również zawierał funkcję ładowania pojazdu (V2L) podobną do tej, jaką oferuje Ford F150 Lightning (zasilanie domu w sytuacjach awaryjnych) i Hyundai Ioniq 5 (zasilanie sprzętu AGD i ładowanie innych pojazdów elektrycznych).

Odłóżmy na bok specyfikacje, przyjrzyjmy się projektowi, funkcjom i technologii Oceana i podzielmy się naszymi pierwszymi wrażeniami.

Widok z przodu Fisker Ocean Angle

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Myriam Joire)

ładuje się słońcem

Wygląd zewnętrzny Oceana jest dość elegancki jak na SUV-a, a konstrukcja jest nowoczesna i dobrze pasuje do pojazdu elektrycznego. To duży pojazd, a duże 22-calowe koła nadają mu proporcje samochodu koncepcyjnego, które się wyróżniają.

Widzimy pewne wpływy Land Rovera Evoque/Velar w ogólnym kształcie, szczególnie w smukłych reflektorach i tylnych światłach LED. Podświetlane logo Ocean z przodu iz tyłu jest miłym akcentem, podobnie jak kształt kierunkowskazów w lusterkach bocznych.

Podoba nam się również zagięcie tylnej klapy i dodatkowe światła LED na słupkach D. Kolejną wyróżniającą się funkcją jest tryb California, dostępny w wersjach Ultra i Extreme/One, który opuszcza wszystkie szyby Oceana za naciśnięciem jednego przycisku. - zawiera elektrycznie sterowane szyby Doggie na słupkach D i tylną klapę oraz elektrycznie sterowany szklany dach - - dla otwartego, prawie Jeepa lub Bronco, bez konieczności zdejmowania paneli nadwozia.

Mówiąc o elektrycznym szklanym dachu, zawiera on panele słoneczne w wersjach Extreme/One, które mają zapewnić od 1500 do 2000 mil (2400 do 3200 km) dodatkowego zasięgu rocznie, w zależności od pogody.

Wewnątrz Ocean jest równie elegancki i nowoczesny, jak na zewnątrz, a Fisker w szerokim zakresie wykorzystuje materiały pochodzące z recyklingu, w tym plastikowe butelki z recyklingu. Ogólnie wystrój wnętrza przypomina Forda Mustanga Mach-E i Polestara 2.

Obraz 1 z 12

Profil od strony oceanu Fisker

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 2 z 12

Widok z przodu Fisker Ocean Angle

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 3 z 12

Kątowy widok z tyłu na Ocean Fisker

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 4 z 12

Zbliżenie przedniego koła

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 5 z 12

Zbliżenie tylnego zderzaka

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 6 z 12

Zbliżenie na lewe przednie koło

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 7 z 12

Zbliżenie na lusterko zewnętrzne

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 8 z 12

Opuszczona tylna szyba z wystającą z niej deską surfingową

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 9 z 12

Widok przednich świateł

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 10 z 12

Zbliżenie na blok reflektorów

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 11 z 12

Zbliżenie na podświetloną plakietkę oceanu z przodu samochodu

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 12 z 12

Odznaka na froncie oceanu

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Myriam Joire)

Posiada centralnie obracany ekran.

Chociaż ocean był na wystawie statycznej na stoisku Fisker, pozwolono nam usiąść w nim przez kilka minut. Niestety żaden z wyświetlaczy i elementów sterujących nie działał, ale fotel kierowcy jest wygodny i podobnie jak w innych platformach wyłącznie elektrycznych, wnętrze jest wyjątkowo przestronne.

To, co naprawdę wyróżnia się w Oceanie, to ogromny 17,1-calowy ekran dotykowy o proporcjach 21:9, który można obracać z trybu pionowego podczas jazdy do trybu poziomego, gdy się relaksujesz.

Po zajęciu miejsca kierowcy wita Cię dwuramienna kierownica z pokrętłami w stylu Modelu 3 i łopatkami zmiany biegów (wskaźniki i wycieraczki po lewej stronie, dźwignia zmiany biegów po prawej).

Ale w przeciwieństwie do oferty Tesli, Ocean zawiera kilka tradycyjnych przycisków i przełączników reflektorów, hamulca postojowego, regulacji lusterek bocznych i podstawowych funkcji klimatyzacji, chociaż te ostatnie elementy sterujące (poniżej środkowego wyświetlacza) wydają się być modelem wydrukowanym w 3D.

Podobnie jak Mustang Mach-E, Ocean ma długi, wąski prostokątny wyświetlacz wskaźników przymocowany do deski rozdzielczej. Jest też kamera monitorująca kierowcę w kapsule na spodzie lewego słupka A (i prawdopodobnie na prawym słupku A w przyszłych samochodach z kierownicą po prawej stronie).

Deska rozdzielcza Fisker Ocean o pełnej szerokości

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Myriam Joire)

Chociaż nie zauważyliśmy żadnych (oczywistych) portów USB do ładowania w dowolnym miejscu, wydaje się, że w konsoli środkowej znajdują się dwie obszerne, kompatybilne z Qi podkładki do ładowania bezprzewodowego.

Inne zabawne detale to pionowy niebieski pasek biegnący przez środek każdego siedzenia oraz słowo „power” wytłoczone z boku progów drzwi (na krawędzi akumulatora).

Ogólnie rzecz biorąc, wnętrze Oceana wygląda na urocze miejsce iz pewnością wydaje się bardziej ekskluzywne niż u niektórych konkurentów, zwłaszcza za jedyne 37,499 25 euro. Od 707 cu in (45 l) do 1274 cu in (40 l) ze złożonymi siedzeniami, przestrzeń ładunkowa jest również obfita za tylnymi siedzeniami dzielonymi w proporcji 60/XNUMX.

Niestety Ocean nie posiada frunk (przedni bagażnik). Podobnie jak w Mercedesie EQS, maska ​​(maska) jest uszczelniona i można ją otworzyć tylko za pomocą narzędzi. Fisker mówi, że jest to celowe i głównie w celu obniżenia kosztów.

Rozumowanie tutaj jest takie, że w bagażniku jest dużo miejsca i chociaż z przodu jest miejsce na kilka dodatkowych stóp sześciennych, szczelny kaptur eliminuje potrzebę stosowania zawiasów, zatrzasków, siłowników gazowych, światła, balii. i listwy. Części. Sprawiedliwy.

Obraz 1 z 11

Widok przez okno kierowcy do kabiny

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 2 z 11

Elektryczna płyta ochronna wewnątrz drzwi

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 3 z 11

Widok kabiny od przodu od drzwi kierowcy

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 4 z 11

Kierownica pod kątem

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 5 z 11

Pionowa kierownica i centralny ekran

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 6 z 11

Widok wnętrza kabiny z przodu

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 7 z 11

Przednie siedzenia na Fisker Ocean

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 8 z 11

Widok z tyłu kabiny przez drzwi pasażera

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 9 z 11

Widok z tylnego siedzenia na Ocean Fisker

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 10 z 11

Zbliżenie na kierownicę

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 11 z 11

Miejsce na bagażnik na Fisker Ocean

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Myriam Joire)

Łączy w sobie zaawansowaną technologię i komfort

Jeśli chodzi o technologię, Ocean zaznacza wszystkie pola, przynajmniej na papierze. Obejmuje to pełen zestaw zaawansowanych funkcji wspomagania kierowcy (ADAS) i funkcji bezpieczeństwa o nazwie Fisker Intelligent Pilot, automatyczne parkowanie, widok 360 stopni, łączność LTE, aktualizacje OTA, telefon jako klucz i nie tylko. .

Oczywiście nie mieliśmy okazji doświadczyć tego wszystkiego, więc będziesz musiał poczekać, aż przeprowadzimy jazdę próbną tym pojazdem elektrycznym, aby uzyskać bardziej szczegółowy raport.

Ocean oferuje również wiele udogodnień, w tym dwustrefową klimatyzację, podgrzewane przednie i tylne siedzenia, podgrzewaną kierownicę i system dźwięku przestrzennego o nazwie Fisker Hypersound.

Tryb limuzyny, będący standardem w wersjach wyposażenia Extreme/One, obejmuje dodatkowy tylny ekran dotykowy do sterowania klimatyzacją, a także elektrycznie odchylane tylne siedzenia. Istnieją trzy tryby jazdy (Earth, Fun, Hyper) w wersjach Extreme/One i Ultra oraz dwa (Earth, Fun) w wersji Sport.

Obraz 1 z 4

Kierownica pod kątem

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 2 z 4

Kierownica i wyświetlacz pod kątem

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 3 z 4

sterowanie klimatyzacją

(Źródło zdjęcia: TechRadar / Myriam Joire) Zdjęcie 4 z 4

przyciski sterowania oświetleniem

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Myriam Joire)

Podsumowując, Ocean zapowiada się na interesujący i wszechstronny pojazd elektryczny z imponującymi specyfikacjami i funkcjami.

Cena wywoławcza 37,499 379 euro (bez zachęt) oferuje solidną wartość, a Fisker planuje nawet zaoferować leasing z włączoną obsługą już od 2,999 euro miesięcznie (z zaliczką w wysokości XNUMX XNUMX euro).

Podczas gdy SUV, który widzieliśmy w Barcelonie, nie był jeszcze gotowy do produkcji, Magna jest potęgą produkcyjną, więc Fisker prawdopodobnie spełni swoje cele produkcyjne.

Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak sprawy potoczą się z oceanem w nadchodzących miesiącach, więc bądźcie czujni na naszą pierwszą podróż i recenzję.