The Last of Us Part I ma sprawić, że granie będzie jeszcze bardziej dostępne, i użyje do tego PS5 DualSense.
Gra The Last of Us 2 była powszechnie chwalona za szeroki zakres opcji ułatwień dostępu, ale oczekuje się, że remake jej poprzednika na PS5 zaprowadzi je jeszcze dalej. Przemawiając na oficjalnym blogu PlayStation (otwiera się w nowej karcie), dyrektor gry, Matthew Gallant, powiedział: „Mamy nadzieję, że będzie to dostępne doświadczenie dla graczy niewidomych, niesłyszących i potrzebujących ułatwień ruchowych”.
Szczególnie innowacyjną funkcją jest możliwość odtworzenia dialogu dzięki dotykowemu sprzężeniu zwrotnemu kontrolera bezprzewodowego DualSense. Gallant wyjaśnia, że ta funkcja, która rozpoczęła się jako prototyp, ale okazała się skuteczna w testach gry, oznacza, że „niesłyszący gracz może wyczuć sposób, w jaki wymawia się wers, może wyczuć akcent, a także napisy, aby dać wyobrażenie o tym, jak to zrobić”. ta linia jest dostarczana”.
Zabawa dla wszystkich
Inne ułatwienia dostępu, na które zwrócił uwagę Gallant, obejmują audiodeskrypcje scen, które pojawiają się również w zwiastunie. „Nawiązaliśmy współpracę z Descriptive Video Works”, pisze Gallant, „profesjonalną usługą, która specjalizuje się w zwiastunach telewizyjnych, filmowych i gier, i zintegrowaliśmy ją ze scenami i wszystkimi naszymi zlokalizowanymi językami”.
Krótki zwiastun zawiera przegląd funkcji, których możemy się spodziewać w The Last of Us Part I, podkreślając poszczególne funkcje, takie jak tryb wysokiego kontrastu gry, fabuła i napisy, walka, sygnały dźwiękowe podczas przemieszczania się, tryb Ulepszone słuchanie i dostępność silnika dźwiękowego . możliwości.
Jednak załączony post na blogu zawiera znacznie więcej szczegółów i zachęcamy do sprawdzenia go, aby zobaczyć pełen zakres dostępnych funkcji. Zawiera informacje o trzech ustawieniach ułatwień dostępu w grze. Naughty Dog wyjaśnia, że ponieważ wiele funkcji ułatwień dostępu w grze „zaprojektowano do współpracy”, te ustawienia „konfigurują wszystkie zalecane ustawienia dotyczące dostępności wizualnej, słuchowej i ruchowej” w różnych menu
(* 1 *)
(Zdjęcie: Sony Interactive Entertainment)Oczywiście możesz dostosować te ustawienia w dalszej części gry, a Naughty Dog zauważa, że kontroler DualSense jest również w pełni konfigurowalny, z możliwością zmiany mapowania „każdego polecenia na inne wejście kontrolera, w tym przesunięć i ruchu touchpada”.
Post ujawnia również sześć poziomów trudności: bardzo lekki, lekki, umiarkowany, trudny, przetrwanie i uziemiony. Podobnie jak wiele innych funkcji, te również można dostosować, co pozwala „indywidualnie zmieniać ustawienia trudności związane z otrzymywanymi obrażeniami, skutecznością wroga i sojuszników, ukrywaniem się i zasobami”.
Zawsze jest więcej do zrobienia w zakresie ułatwień dostępu w grach, ale miło jest widzieć, jak Naughty Dog używa sprzętu najnowszej generacji, aby stworzyć bardziej integracyjną grę. Własne studia Sony podjęły wysiłki w celu poprawy dostępności swoich gier w ostatnich latach, czego przykładami są takie tytuły jak Ratchet i Clank: Rift Apart, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales i nadchodzący God of War: Ragnarok. . Miejmy nadzieję, że zobaczymy tylko poprawę.
The Last of Us Part I to kompletny remake na PS5 i PC. Wersja na PS5 zadebiutuje w ten piątek, 2 września. Możesz obejrzeć zwiastun startowy, aby się podekscytować. Data premiery na PC nie została jeszcze potwierdzona.