The Last of Us Part 1 Remake będzie wykorzystywać kontroler DualSense w innowacyjny sposób

The Last of Us Part 1 Remake będzie wykorzystywać kontroler DualSense w innowacyjny sposób

The Last of Us Part I ma sprawić, że granie będzie jeszcze bardziej dostępne, i użyje do tego PS5 DualSense.

Gra The Last of Us 2 była powszechnie chwalona za szeroki zakres opcji ułatwień dostępu, ale oczekuje się, że remake jej poprzednika na PS5 zaprowadzi je jeszcze dalej. Przemawiając na oficjalnym blogu PlayStation (otwiera się w nowej karcie), dyrektor gry, Matthew Gallant, powiedział: „Mamy nadzieję, że będzie to dostępne doświadczenie dla graczy niewidomych, niesłyszących i potrzebujących ułatwień ruchowych”.

Szczególnie innowacyjną funkcją jest możliwość odtworzenia dialogu dzięki dotykowemu sprzężeniu zwrotnemu kontrolera bezprzewodowego DualSense. Gallant wyjaśnia, że ​​ta funkcja, która rozpoczęła się jako prototyp, ale okazała się skuteczna w testach gry, oznacza, że ​​„niesłyszący gracz może wyczuć sposób, w jaki wymawia się wers, może wyczuć akcent, a także napisy, aby dać wyobrażenie o tym, jak to zrobić”. ta linia jest dostarczana”.

Zabawa dla wszystkich

Inne ułatwienia dostępu, na które zwrócił uwagę Gallant, obejmują audiodeskrypcje scen, które pojawiają się również w zwiastunie. „Nawiązaliśmy współpracę z Descriptive Video Works”, pisze Gallant, „profesjonalną usługą, która specjalizuje się w zwiastunach telewizyjnych, filmowych i gier, i zintegrowaliśmy ją ze scenami i wszystkimi naszymi zlokalizowanymi językami”.

Krótki zwiastun zawiera przegląd funkcji, których możemy się spodziewać w The Last of Us Part I, podkreślając poszczególne funkcje, takie jak tryb wysokiego kontrastu gry, fabuła i napisy, walka, sygnały dźwiękowe podczas przemieszczania się, tryb Ulepszone słuchanie i dostępność silnika dźwiękowego . możliwości.

Jednak załączony post na blogu zawiera znacznie więcej szczegółów i zachęcamy do sprawdzenia go, aby zobaczyć pełen zakres dostępnych funkcji. Zawiera informacje o trzech ustawieniach ułatwień dostępu w grze. Naughty Dog wyjaśnia, że ​​ponieważ wiele funkcji ułatwień dostępu w grze „zaprojektowano do współpracy”, te ustawienia „konfigurują wszystkie zalecane ustawienia dotyczące dostępności wizualnej, słuchowej i ruchowej” w różnych menu

(* 1 *)

(Zdjęcie: Sony Interactive Entertainment)

Oczywiście możesz dostosować te ustawienia w dalszej części gry, a Naughty Dog zauważa, że ​​kontroler DualSense jest również w pełni konfigurowalny, z możliwością zmiany mapowania „każdego polecenia na inne wejście kontrolera, w tym przesunięć i ruchu touchpada”.

Post ujawnia również sześć poziomów trudności: bardzo lekki, lekki, umiarkowany, trudny, przetrwanie i uziemiony. Podobnie jak wiele innych funkcji, te również można dostosować, co pozwala „indywidualnie zmieniać ustawienia trudności związane z otrzymywanymi obrażeniami, skutecznością wroga i sojuszników, ukrywaniem się i zasobami”.

Zawsze jest więcej do zrobienia w zakresie ułatwień dostępu w grach, ale miło jest widzieć, jak Naughty Dog używa sprzętu najnowszej generacji, aby stworzyć bardziej integracyjną grę. Własne studia Sony podjęły wysiłki w celu poprawy dostępności swoich gier w ostatnich latach, czego przykładami są takie tytuły jak Ratchet i Clank: Rift Apart, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales i nadchodzący God of War: Ragnarok. . Miejmy nadzieję, że zobaczymy tylko poprawę.

The Last of Us Part I to kompletny remake na PS5 i PC. Wersja na PS5 zadebiutuje w ten piątek, 2 września. Możesz obejrzeć zwiastun startowy, aby się podekscytować. Data premiery na PC nie została jeszcze potwierdzona.