Nikt nie gra w gry Netflix, ale dlaczego?

Nikt nie gra w gry Netflix, ale dlaczego?

2022 był jak dotąd trudnym rokiem dla Netflix. Gigant streamingowy w ostatnich miesiącach musiał uporać się z wieloma nieoczekiwanymi problemami, a według nowych danych z działu gier nie oczekuje się, że w najbliższym czasie sytuacja się poprawi.

Według Apptopii, firmy zajmującej się analizą aplikacji, mniej niż jeden procent globalnej bazy fanów Netflix gra obecnie w jedną lub więcej z jego gier (według CNBC (otwiera się w nowej karcie)). Mówiąc o wiele bardziej surowo, tylko 1,7 miliona subskrybentów grało w grę wideo na Netflix od oficjalnego uruchomienia sekcji gier w listopadzie 2021 roku.

Netflix może wzmocnić fakt, że 23,3 miliona osób pobrało co najmniej jedną z jego gier w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy, co stanowi ponad 10% jego bazy subskrybentów. Jednak gdy fani zainstalują grę na swoim urządzeniu, bardzo niewielu ją podnosi i gra.

Więc co daje? Dlaczego Netflix stara się przekonać Ciebie i wielu innych do grania w ich gry? Nic dziwnego, że Netflix nie może przekonać subskrybentów do wypróbowania swojego wyboru gier wideo z kilku powodów.

Zrzut ekranu przedstawiający liczbę pobrań na iOS dla trzech gier oferowanych przez Netflix, w tym Stranger Things i Exploding Kittens.

Największe gry Netflix nie przekraczają nawet 50 000 pobrań miesięcznie na urządzeniach z systemem iOS. (Źródło zdjęcia: 42 Sprawy)

Pierwszy i być może najbardziej oczywisty powód dotyczy tego, gdzie dostępne są gry Netflix. Według własnej strony wsparcia streamera (otwiera się w nowej karcie), użytkownicy mogą grać w swoje tytuły tylko na kompatybilnych urządzeniach mobilnych. Oznacza to, że możesz pobierać i grać w gry tylko na iPhonie, iPadzie lub iPodzie Touch (z systemem iOS 15 lub nowszym) oraz telefonie lub tablecie z Androidem (z systemem Android 8.0 lub nowszym).

Problem Netflixa polega na tym, że zdecydowana większość jego abonentów korzysta z aplikacji do streamowania na swoim telewizorze. Według danych Finances Online (otwiera się w nowej karcie), 70% użytkowników serwisu Netflix przesyła strumieniowo swoje treści za pośrednictwem swoich telewizorów. Porównaj to tylko z 10% użytkowników, którzy przesyłają strumieniowo najlepsze filmy Netflix i najlepsze programy Netflix za pośrednictwem swoich telefonów komórkowych, i oczywiste jest, że Netflix ma problemy z nakłonieniem ludzi do grania w swoje gry. Konkluzja: nie są dostępne tam, gdzie większość subskrybentów ma dostęp do treści Netflix.

Co więcej, dział gier Netflix po prostu nie ma katalogu, który mógłby przyciągnąć (i, co ważniejsze, zatrzymać) użytkowników, którzy wypróbują jego podstawowy wybór tytułów. Obecnie w serwisie Netflix Games dostępnych jest 26 tytułów, ale chociaż niektóre z nich są zabawne, żadnej z tych gier nie można nazwać „must have”.

Oczywiście pomiędzy tą liczbą są gwiazdki. Stranger Things 1984 i jego siostrzany tytuł Stranger Things 3: The Game są grami nawiązującymi do niezwykle popularnego serialu telewizyjnego Netflix, który w 2024 r. będzie miał piąty i ostatni sezon. Tymczasem Into the Breach sama w sobie jest fantastyczną grą. oparta na grze strategicznej, a Poinpy to jedna z tych klasycznych gier mobilnych, które pochłoną Twój wolny czas.

Różne urządzenia obsługujące różne gry Netflix

Netflix Games odnotował powolny postęp od czasu premiery w listopadzie 2021 r. (Źródło zdjęcia: Netflix)

Niestety dla Netflix nie może oferować tych samych ekscytujących tytułów AAA, które Nintendo, Microsoft, Sony i inni twórcy gier mogą oferować na Switchu, Xbox Series, PlayStation 5 i usługach przesyłania strumieniowego gier, takich jak Amazon Luna. W tej chwili Netflix po prostu nie może konkurować z ugruntowaną elitą.

Oczywiście ma ambitne plany, aby to zrobić. Netflix chce do końca 2022 roku podwoić liczbę gier w swojej bibliotece (według The Washington Post – otwiera się w nowej karcie)), w której znajdą się tytuły bazujące na oryginalnej ofercie programowej, jak The Queen’s Gambit and Shadow. Kość. Nabyła również trzy studia, aby rozpocząć ekspansję w branży gier, a także zatrudniła kluczowe postacie z branży, takie jak była szefowa Riot Games, Leanne Loombe i dyrektor wykonawczy EA, Mike Vrdu, do kierowania działem gier.

Bez przebojowych tytułów w swojej ofercie, które wciąż są odległe o lata, ponieważ Netflix dowiaduje się, czego użytkownicy chcą od swojej platformy do gier (według Variety (otwiera się w nowej karcie)), jednak Netflix nie może przeciwstawić się programistom i największej grze wydawców na świecie. studia

A potem jest konkurencja ze strony firm zajmujących się grami mobilnymi i firm niezwiązanych z grami.

Studio gier mobilnych Zynga, należące do Take-Two, pomogło firmie macierzystej rozwinąć działalność w zakresie gier mobilnych o 41% rok do roku w drugim kwartale, według IGN (otwiera się w nowej karcie) 2022. Zynga jest właścicielem serii Farmville, a także inne popularne tytuły, takie jak Star Wars: Hunters. Połącz to z konkurencją ze strony Niantic i jej przebojowej gry Pokémon Go, Roblox i innych, a Netflix ma wiele do zrobienia w przestrzeni gier mobilnych.

To zanim weźmiesz pod uwagę śmiesznie popularne aplikacje społecznościowe, takie jak TikTok. Netflix nie tylko konkuruje z innymi studiami i wydawcami gier o cenny czas ludzi, ale także rywalizuje z firmami niezwiązanymi z grami, aby przyciągnąć uwagę widzów.

Netflix mógł ponieść znaczne straty abonentów w ostatnich miesiącach, ale wciąż może pochwalić się globalną bazą abonentów wynoszącą 221 milionów. To jednak nic w porównaniu z TikTok, który ujawnił, że ponad miliard osób korzystało z TikTok każdego miesiąca we wrześniu 2021 r. (otwiera się w nowej karcie). Według DemandSage (otwiera się w nowej karcie), liczba ta wzrosła do 1390 miliarda w styczniu 2022 roku. Nie jest nawet blisko konkurowania z tymi liczbami. Gdy Netflix Games zajmuje pozycję wiodącego działu mobilnego, istnieje wiele innych sposobów na rozrywkę dla użytkowników smartfonów, zanim większość z nich nawet rozważy grę w aplikacji Netflix.

Ktoś używający aplikacji TikTok na swoim telefonie

Gry Netflix nie mogą konkurować z popularnością innych aplikacji, w tym TikTok. (Źródło zdjęcia: Shutterstock)

Oczywiście, to nie koniec gier Netflix. Gigant streamingowy będzie dalej naciskał w tym obszarze, powoli budując portfolio tytułów, w które warto zagrać i stopniowo zwiększając bazę subskrybentów graczy. Firmy takie jak Microsoft, Sony i Nintendo nie odniosły sukcesu z dnia na dzień, a Netflix Games z pewnością ma potencjał, by jeszcze się rozwinąć. Pojawienie się subskrypcji z reklamami, poziomu, na którym Netflix może aktywnie promować własne treści związane z grami, może również pomóc w udostępnieniu gier większej liczbie osób.

Mimo to dla Netflix Games jest to niepomyślny początek. Ma gotową bazę subskrybentów, a nawet przy zmiennych, które obecnie mu przeciwdziałają, firma streamingowa powinna była w stanie przyciągnąć ponad jeden procent swojej bazy fanów do wypróbowania wybranych gier. Czas pokaże, czy okaże się to powolnym początkiem w kierunku ewentualnego zwrotu pieniędzy, czy też, podobnie jak wiele innych ostatnich projektów i produkcji Netflix, gry Netflix zostaną odłożone na półkę, zanim zdążą się załadować. .

Aby uzyskać więcej informacji o Netflix, sprawdź każdy nowy film Netflix wydany w 2022 r. W przeciwnym razie przeczytaj najlepsze filmy dokumentalne Netflix dostępne do przesyłania strumieniowego.

Dzisiejsze najlepsze oferty Netflix

(otwiera się w nowej karcie) (otwiera się w nowej karcie) (otwiera się w nowej karcie)