Po publikacji wartość Slacka wyceniono na ponad 20 miliardów dolarów.

Po publikacji wartość Slacka wyceniono na ponad 20 miliardów dolarów.

Kiedy spółki decydują się na wejście na giełdę, często robią to w drodze pierwszej oferty publicznej (IPO), ponieważ dodatkowa pomoc ze strony Wall Street i sektora finansowego może pomóc wzmocnić ich wycenę. Jednak Slack Technologies, firma stojąca za popularnym narzędziem do współpracy w miejscu pracy Slack, postanowiła zrobić to nieco inaczej. Spółka zadebiutowała dziś na giełdzie nowojorskiej pod symbolem WORK w drodze notowań bezpośrednich, zamiast przechodzić przez drogę IPO. W przeciwieństwie do pierwszej oferty publicznej, notowanie bezpośrednie oznacza, że ​​spółka nie wyemitowała nowych akcji i nie musiała pozyskiwać dodatkowego kapitału. Zamiast tego Slack mógłby stać się spółką notowaną na giełdzie bez konieczności ponoszenia wysokich opłat i wymagań związanych z korzystaniem z abonenta. W przededniu debiutu giełdowego spółka ustaliła cenę docelową na 26 euro za akcję, ale jej akcje wzrosły o ponad 60% w pierwszych minutach notowań po otwarciu na poziomie 38.50 euro. Cena akcji Slacka ostatecznie osiągnęła najwyższy poziom 42 dolarów i zakończyła dzień na poziomie 38.62 dolarów, co oznacza, że ​​obecnie wycena spółki wynosi prawie 23 miliardy dolarów.

Zbuduj swoją klientelę

W ciągu stosunkowo krótkich pięciu lat istnienia Slack był w stanie zyskać siłę na rosnącym rynku współpracy między przedsiębiorstwami, na którym zawiodło wiele innych platform. Czas pokaże, jaka przyszłość czeka obecną spółkę publiczną, ale jednym z obszarów, w których osiągnęła ona doskonałe wyniki, jest pozyskiwanie coraz większej liczby płacących klientów. Według zgłoszenia S-1 firmy Slack z kwietnia, platforma współpracy w miejscu pracy firmy miała ponad 10 milionów aktywnych użytkowników dziennie i 88,000 95,000 płacących klientów. Jednak na początku tego miesiąca Slack ujawnił, że ma obecnie ponad 645 100,000 płacących klientów, a XNUMX z nich odnotowało roczne stałe przychody przekraczające XNUMX XNUMX euro. Slack ma kilku znanych konkurentów, w tym Microsoft Teams i Workplace by Facebook, ale inne firmy również próbują znaleźć dla siebie miejsce w rosnącej przestrzeni współpracy. Dyrektor generalny firmy, Stewart Butterfield, wielokrotnie powtarzał, że jego platforma docelowo zastąpi pocztę elektroniczną w miejscu pracy firmy. Jeśli jego bezpośrednie odniesienie jest jakąkolwiek wskazówką, Slack może pewnego dnia osiągnąć ten cel. Przez ZDNet