Branża turystyczna zmieniła się diametralnie, od wzrostu liczby podróży lotniczych, które wyprzedziły luksusowe jachty, po biura podróży, które stały się centralną częścią Twojego doświadczenia związanego z podróżowaniem – branża odkryła się na nowo. Technologia jest głównym czynnikiem wpływającym na krajobraz podróży, a ci z nas, którzy mają szczęście, że stać ich na podróżowanie, nie mogą przegapić tego, jak szybko to się stało. Oto kilka sposobów, w jakie nasza rewolucja technologiczna zmieniła sposób, w jaki podróżujemy.
Zarezerwuj wszystko online
Przez wieki wydawało się, że jedynym sposobem na zarezerwowanie podróży było osobiste lub telefoniczne skontaktowanie się z biurem podróży. Powstanie World Wide Web oznaczało, że cały ten proces przeszedł całkowicie online. Ponieważ jednak trochę czasu zajęło internetowi osiągnięcie imponujących prędkości i obsługi, które znamy i oczekujemy od niego dzisiaj, ten ruch nie był automatyczny od momentu, gdy mogliśmy zadzwonić. Poza tym minęło trochę czasu, zanim ludzie poczuli się tak komfortowo z płatnościami online jak dzisiaj, zwłaszcza w przypadku zakupów tak drogich, jak bilety lotnicze i zakwaterowanie. Dopiero gdy uda nam się utrzymać stabilne połączenie i dokonać płatności online, pojawiają się linie lotnicze, hotele i porównywarki, dzięki którym możesz zarezerwować i opłacić całą podróż online. .
Spersonalizowane doświadczenia
Przed erą internetu rezerwacja podróży i wycieczek oznaczała rezerwację wycieczki za pośrednictwem biura podróży lub po przyjeździe do kraju. Jego wiedza i pomocne rady pochodzą głównie z przewodników turystycznych drukowanych i sprzedawanych szerokiemu gronu turystów. Ponieważ Internet pozwala na nieskończone i stale aktualizowane treści, nacisk w podróżach i turystyce przesunął się w kierunku personalizacji. Podróżujący nie chcą już tylko zobaczyć standardowej witryny, ale chcą mieć wyjątkowe wrażenia, a przynajmniej tak się wydaje. Spowodowało to boom na blogi podróżnicze, aplikacje, narzędzia do śledzenia tras i vlogi z informacjami o lokalnych przewodnikach, których celem jest zapewnienie potencjalnym gościom informacji potrzebnych do zaplanowania idealnych wakacji. Doświadczenia AirBnb są dobrym przykładem, AirBnb przyjął swój model hostingu i dostosował go do spersonalizowanych i lokalnych doświadczeń w każdym kraju. Od robienia makaronu we Włoszech po wędrówki po Kapsztadzie, ta platforma cyfrowa ułatwia podróżującym znalezienie „wyjątkowego” i wciągającego doświadczenia, którego szukają.
Bezpieczniejsze pieniądze
To duży problem, chociaż podróżowanie zawsze było drogie, nigdy nie było łatwiej zabrać ze sobą pieniądze i bezpiecznie. Czasy czeków podróżnych i przelewów bankowych już dawno minęły. Teraz możesz po prostu zalogować się do aplikacji bankowej i powiadomić ich, że wyjeżdżasz z kraju. Jeśli chcesz, mogą aktywować Twoją kartę bankową do pracy za granicą za dodatkową opłatą. Jeśli brzmi to trochę drogo, istnieje wiele opcji, takich jak karty walutowe, które są fabrycznie wyposażone w stałą kwotę, którą można wypłacić w innym kraju. W przeszłości, jeśli brakowało ci pieniędzy i potrzebowałeś kogoś do pomocy w domu, był to prawdziwy test. Teraz przelewy między kontami czy przesyłanie pieniędzy można wykonać na kilka sposobów, co może odzwierciedlić się w godzinach, a nie dniach. Pocztówki mogą mieć romantyczny klimat, ale kiedy są jedynym sposobem na skontaktowanie się z bliskimi, łatwo jest poczuć się niesamowicie odłączonym od bliskich. Trochę pomagały telefony, chociaż rozmowy międzynarodowe zawsze były dość drogie. Teraz, wraz z rozwojem smartfonów, czasem nawet taniej jest korzystać z telefonu w kraju innym niż dom, w zależności od ceny transmisji danych. Podczas gdy roaming międzynarodowy jest zawsze zakazany dla mieszkańców RPA, zakup zagranicznej karty SIM i ładowanie danych jest proste i często można to zrobić, zanim opuścisz bramki lotniska.
Dziwna i cudowna przyszłość
Pandemia COVID-19 już zmusiła branżę do dalszej adaptacji, przesuwając technologię w nowe obszary, zwłaszcza w zakresie higieny. Bez wątpienia doprowadzi to do dalszych zmian dla podróżnych w przyszłości. Hotele już teraz starają się zapraszać gości za pomocą najnowszych gadżetów technologicznych, takich jak roboty konsjerża AI i spersonalizowane wrażenia z podróży. Ponieważ nasze życie zmienia się w kierunku aplikacji, nie będziesz potrzebować całego laptopa, aby ukończyć nawet część swojej podróży. To tylko wierzchołek góry lodowej i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, co wydarzy się dalej.