Jak technologia zmieniła podróże

Jak technologia zmieniła podróże

Branża turystyczna zmieniła się diametralnie, od wzrostu liczby podróży lotniczych, które wyprzedziły luksusowe jachty, po biura podróży, które stały się centralną częścią Twojego doświadczenia związanego z podróżowaniem – branża odkryła się na nowo. Technologia jest głównym czynnikiem wpływającym na krajobraz podróży, a ci z nas, którzy mają szczęście, że stać ich na podróżowanie, nie mogą przegapić tego, jak szybko to się stało. Oto kilka sposobów, w jakie nasza rewolucja technologiczna zmieniła sposób, w jaki podróżujemy.

Zarezerwuj wszystko online

Przez wieki wydawało się, że jedynym sposobem na zarezerwowanie podróży było osobiste lub telefoniczne skontaktowanie się z biurem podróży. Powstanie World Wide Web oznaczało, że cały ten proces przeszedł całkowicie online. Ponieważ jednak trochę czasu zajęło internetowi osiągnięcie imponujących prędkości i obsługi, które znamy i oczekujemy od niego dzisiaj, ten ruch nie był automatyczny od momentu, gdy mogliśmy zadzwonić. Poza tym minęło trochę czasu, zanim ludzie poczuli się tak komfortowo z płatnościami online jak dzisiaj, zwłaszcza w przypadku zakupów tak drogich, jak bilety lotnicze i zakwaterowanie. Dopiero gdy uda nam się utrzymać stabilne połączenie i dokonać płatności online, pojawiają się linie lotnicze, hotele i porównywarki, dzięki którym możesz zarezerwować i opłacić całą podróż online. .

Spersonalizowane doświadczenia

Przed erą internetu rezerwacja podróży i wycieczek oznaczała rezerwację wycieczki za pośrednictwem biura podróży lub po przyjeździe do kraju. Jego wiedza i pomocne rady pochodzą głównie z przewodników turystycznych drukowanych i sprzedawanych szerokiemu gronu turystów. Ponieważ Internet pozwala na nieskończone i stale aktualizowane treści, nacisk w podróżach i turystyce przesunął się w kierunku personalizacji. Podróżujący nie chcą już tylko zobaczyć standardowej witryny, ale chcą mieć wyjątkowe wrażenia, a przynajmniej tak się wydaje. Spowodowało to boom na blogi podróżnicze, aplikacje, narzędzia do śledzenia tras i vlogi z informacjami o lokalnych przewodnikach, których celem jest zapewnienie potencjalnym gościom informacji potrzebnych do zaplanowania idealnych wakacji. Doświadczenia AirBnb są dobrym przykładem, AirBnb przyjął swój model hostingu i dostosował go do spersonalizowanych i lokalnych doświadczeń w każdym kraju. Od robienia makaronu we Włoszech po wędrówki po Kapsztadzie, ta platforma cyfrowa ułatwia podróżującym znalezienie „wyjątkowego” i wciągającego doświadczenia, którego szukają.

Bezpieczniejsze pieniądze

To duży problem, chociaż podróżowanie zawsze było drogie, nigdy nie było łatwiej zabrać ze sobą pieniądze i bezpiecznie. Czasy czeków podróżnych i przelewów bankowych już dawno minęły. Teraz możesz po prostu zalogować się do aplikacji bankowej i powiadomić ich, że wyjeżdżasz z kraju. Jeśli chcesz, mogą aktywować Twoją kartę bankową do pracy za granicą za dodatkową opłatą. Jeśli brzmi to trochę drogo, istnieje wiele opcji, takich jak karty walutowe, które są fabrycznie wyposażone w stałą kwotę, którą można wypłacić w innym kraju. W przeszłości, jeśli brakowało ci pieniędzy i potrzebowałeś kogoś do pomocy w domu, był to prawdziwy test. Teraz przelewy między kontami czy przesyłanie pieniędzy można wykonać na kilka sposobów, co może odzwierciedlić się w godzinach, a nie dniach. Pocztówki mogą mieć romantyczny klimat, ale kiedy są jedynym sposobem na skontaktowanie się z bliskimi, łatwo jest poczuć się niesamowicie odłączonym od bliskich. Trochę pomagały telefony, chociaż rozmowy międzynarodowe zawsze były dość drogie. Teraz, wraz z rozwojem smartfonów, czasem nawet taniej jest korzystać z telefonu w kraju innym niż dom, w zależności od ceny transmisji danych. Podczas gdy roaming międzynarodowy jest zawsze zakazany dla mieszkańców RPA, zakup zagranicznej karty SIM i ładowanie danych jest proste i często można to zrobić, zanim opuścisz bramki lotniska.

Dziwna i cudowna przyszłość

Pandemia COVID-19 już zmusiła branżę do dalszej adaptacji, przesuwając technologię w nowe obszary, zwłaszcza w zakresie higieny. Bez wątpienia doprowadzi to do dalszych zmian dla podróżnych w przyszłości. Hotele już teraz starają się zapraszać gości za pomocą najnowszych gadżetów technologicznych, takich jak roboty konsjerża AI i spersonalizowane wrażenia z podróży. Ponieważ nasze życie zmienia się w kierunku aplikacji, nie będziesz potrzebować całego laptopa, aby ukończyć nawet część swojej podróży. To tylko wierzchołek góry lodowej i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, co wydarzy się dalej.