Google i YouTube wdrażają nowe funkcje bezpieczeństwa dzieci

Google i YouTube wdrażają nowe funkcje bezpieczeństwa dzieci
Instagram niedawno ujawnił szereg środków mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom korzystającym z platformy. Firma Apple opracowała pewne funkcje w celu ochrony dzieci, ale napotkała problemy z prywatnością. Wśród tego wszystkiego Google ze swojej strony ogłosiło szereg zmian w YouTube, wyszukiwarce i innych aplikacjach. A wszystkie z nich mają na celu uczynienie rzeczy online bezpieczniejszymi dla dzieci. Lista ulepszeń obejmuje domyślne ustawianie filmów YouTube tworzonych przez dzieci jako prywatne, umożliwianie dzieciom lub ich rodzicom żądania usunięcia ich obrazów z wyników wyszukiwania grafiki Google oraz domyślne włączanie filtru SafeSearch. „Niektóre z naszych najpopularniejszych produktów pomagają dzieciom i nastolatkom odkrywać ich zainteresowania, uczyć się więcej o świecie i łączyć się z przyjaciółmi. Dokładamy wszelkich starań, aby te doświadczenia były dla nich zawsze bezpieczniejsze” – powiedział Google w poście na blogu.

YouTube usuwa treści nadmiernie komercyjne skierowane do dzieci

Opisując szczegółowo różne poprawki, które planuje wprowadzić, Google powiedział na YouTube, że „zmieni domyślne ustawienia pobierania na najbardziej prywatną opcję dostępną dla nastolatków w wieku 13-17 lat”, umożliwiając przesyłanie treści tylko dla użytkownika i dowolnej osoby. Wybierać. Oczywiście, jeśli użytkownicy chcą, aby treść była upubliczniona, mogą wybrać tę opcję. YouTube domyślnie włączy też przypomnienia o przerwach i porze spania dla wszystkich użytkowników w wieku 13-17 lat. Spowoduje to również domyślnie wyłączenie autoodtwarzania dla tych użytkowników. „W nadchodzących miesiącach wprowadzimy również dodatkowe funkcje kontroli rodzicielskiej w aplikacji YouTube Kids, w tym możliwość wybrania przez rodziców domyślnego ustawienia autoodtwarzania„ zablokowanego ”- powiedział. YouTube podejmie również działania w przypadku treści komercyjnych skierowanych do dzieci. Zapowiedział również, że zacznie usuwać nadmiernie komercyjne treści z YouTube Kids, „takie jak film, który skupia się tylko na opakowaniu produktu lub bezpośrednio zachęca dzieci do wydawania pieniędzy”. YouTube powiedział, że opracował „przewodnik dla rodziców”, aby zasugerować starszym osobom, w jaki sposób pomóc dzieciom zrozumieć treści, które mogą zobaczyć w YouTube, w tym płatne promocje produktów. Inne ważne zmiany, które próbuje Google, dotyczą wyszukiwania. Jedną z istniejących zabezpieczeń, jakie oferuje, jest filtr SafeSearch, który po włączeniu filtruje wyniki dla dorosłych i jest już domyślnie włączony dla wszystkich zarejestrowanych użytkowników w wieku poniżej 13 lat. użytkowników poniżej 18 roku życia i ustawić je jako domyślne ustawienie dla nastolatków tworzących nowe konta” – powiedział Google. Google domyślnie wyłącza również historię lokalizacji dla użytkowników poniżej 18 roku życia na całym świecie. Dodatkowo, aby dać dzieciom większą kontrolę nad ich cyfrowym śladem, Google wprowadza nowe zasady, które pozwalają każdej osobie poniżej 18 roku życia lub ich rodzicowi lub opiekunowi zażądać usunięcia ich zdjęć z wyników w Grafice Google. „Oczywiście usunięcie obrazu z wyszukiwania nie powoduje usunięcia go z sieci, ale uważamy, że ta zmiana pomoże młodym ludziom mieć większą kontrolę nad swoimi obrazami online” – dodał Google. Google pomoże również rodzicom zdecydować, czy aplikacja jest odpowiednia dla ich dzieci w nadchodzącej sekcji bezpieczeństwa w Sklepie Play. Aplikacje będą musiały bardziej szczegółowo ujawniać, w jaki sposób wykorzystują gromadzone dane.