Dlaczego potrzebujemy wolniejszych i płynniejszych gier?

Dlaczego potrzebujemy wolniejszych i płynniejszych gier?
Mój mąż ponownie zaktualizował moją kartę graficzną. Wiem, nie dlatego, że widziałem, jak znowu rozbiera mój komputer w majtkach, ale dlatego, że fale mdłości uderzały we mnie z coraz mniejszą częstotliwością, gdy próbowałem przebrnąć przez dziesięć minut House Flipper. Nie mogę grać z dużą ilością szybkiego ruchu i wciągającą grafiką bez uciekania się do dramatycznych min. To problem, ponieważ kocham gry wideo i jestem reporterem gier, który powinien grać i pisać o tych grach. Doszło do tego, że gorączkowo szukam dobrych niezależnych tytułów lo-fi pixel art. Potrzebuję gier, w które mogę grać i które mogę ukończyć, z dobrymi scenariuszami i opcjami walki i dialogu, a także muszą mieć statyczne i powolne układy graficzne. Dlaczego tak się dzieje? Według źródła chodzi o ewolucję człowieka i ewolucję gier. Naszą zdolność poznania, gdzie się znajdujemy w przestrzeni fizycznej, zawdzięczamy ciągłemu sprzężeniu zwrotnemu między naszymi oczami, uszami wewnętrznymi i całym systemem sensorycznym.Kiedy dochodzi do zakłócenia w tej pętli sprzężenia zwrotnego, wynikiem są nudności o umiarkowanym nasileniu do ostrej odmiany. Lekarze nazywają to zjawisko „konfliktem historycznym” i wydaje się, że panuje powszechna zgoda co do tego, że „konflikt historyczny” działa na organizm jak trucizna, a mdłości są próbą wydalenia trucizny przez organizm.

(Źródło: Fullbright) Podczas gdy ludzie ewoluowali powoli, gry wideo ewoluowały w zawrotnym tempie. Dawno minęły czasy grafiki 2D i statycznego tła. Gry wideo tworzą żywe światy z trójwymiarowymi postaciami i krajobrazami, a to wystarczy, aby poruszyć powoli ewoluujące ludzkie ciało. Siedząc przy biurku lub przed telewizorem, oczy dostrzegają ruch wciągających scen na ekranie, podczas gdy ciało pozostaje nieruchome. Odłączenie powoduje wspomniany wyżej „konflikt sygnałów” i konieczna jest pauza. Wiem, że w wielu grach istnieją sposoby na szybkie poruszanie się. Mogę grać w Minecrafta, jeśli wyłączę ruch. Mogę grać w House Flipper, jeśli obniżę czułość myszy. Ale jest wiele rodzajów gier, w które nie mogę grać, na przykład strzelanki z perspektywy pierwszej osoby lub gry typu battle royale. Jak wygląda Call of Duty? Nie wiem, nie mogłem ci powiedzieć. Nawet gry fabularne, takie jak The Last Of Us 3, mają zbyt wiele ras, a przerywniki są zbyt wciągające dla mojej delikatnej budowy.

Nie tylko

Wiem, że nie jestem sam w tym przypadku. Znalazłem pocieszenie w Googlingu „House Flipper nudności” i znajdowaniu forów dyskusyjnych i postów Reddit o tym, jak inni gracze radzą sobie z chorobą lokomocyjną. Rozwiązania obejmują zmianę ustawień, tworzenie modów, dzięki którym można zmienić ustawienia, całkowite wyłączenie gry i czytanie książki. Na stronie Dramamine firma oferuje kilka sposobów na ograniczenie choroby związanej z grami wideo, w tym robienie częstych przerw i granie lub oglądanie gier przez kilka minut. Innym sposobem na ograniczenie mdłości z gier wideo jest dostosowanie pola widzenia (FOV). Ludzie mają 180 stopni widzenia. Typowe gry konsolowe mają pole widzenia 60 stopni, podczas gdy gry na PC mają pole widzenia do 100 stopni lub więcej. Gdy istnieje przerwa między polem widzenia na ekranie a rzeczywistym polem widzenia, mogą wystąpić bóle głowy i nudności. Dostosowanie FOV w menu ustawień wideo może pomóc złagodzić niektóre objawy nudności. Im bliżej ekranu się znajdujesz, tym większe pole widzenia ogranicza bóle głowy i nudności.

(Źródło zdjęcia: Shutterstock) Możesz także odeprzeć mdłości w grach wideo, korzystając ze starego „przeglądu”. Podczas długich przejażdżek samochodem jako dziecko często cierpiałem na chorobę lokomocyjną, a tata kazał mi patrzeć przez chwilę na horyzont. zostałem uzdrowiony! Myślałem, że mój tata był geniuszem (nadal jest), ale tak naprawdę to tylko sposób na ponowną kalibrację jego ucha wewnętrznego i umożliwienie jego ciału prawidłowego postrzegania ruchu. Możesz zastosować to w grach, robiąc krótkie przerwy, aby wyrównać swoje ciało i wzrok. Możesz spojrzeć na stół lub postać na półce. Pomocne jest również posiadanie dobrze oświetlonej przestrzeni do zabawy, ponieważ zwiększa to wizualne wskazówki w twoim otoczeniu, co może pomóc w ograniczeniu choroby lokomocyjnej. Zawsze możesz mieć fajne światła LED wokół swojej stacji bojowej. Nawet przy słabym oświetleniu będziesz w stanie rozpoznać punkty orientacyjne, takie jak biurko, szafka pod telewizor czy krawędź ekranu.

(Zdjęcie: Shutterstock)

Jak twórcy gier mogą Ci pomóc

Prostym sposobem, w jaki programiści mogą uczynić swoje gry bardziej czułymi na ruch, jest stworzenie punktu odniesienia w grze, czy to broni gracza, czy rąk postaci. Celownik lub kropka na środku ekranu może również służyć jako punkt ostrości. Wiele gier ma już tę funkcję, ale może nie być włączana automatycznie, więc sprawdź ustawienia gry pod kątem testów porównawczych. Innym sposobem na zwiększenie dostępności gier na wszystkich poziomach jest zwiększenie liczby klatek na sekundę. Nagły, gwałtowny i nienaturalny ruch może powodować mdłości i bóle głowy, ponieważ mózg reaguje na to, czego oczekuje, a nie na zacinanie się ekranu. Niektóre gry na konsole pozwalają wybrać, ile szczegółów chcesz zobaczyć na ekranie, co wpływa na liczbę klatek na sekundę, ale nadal nie jest to funkcja uniwersalna. Gry komputerowe mają zwykle więcej opcji obniżania jakości grafiki, co może zapewnić płynniejszy ruch i mniej konfliktów znaczników. Chciałbym, żeby więcej gier miało możliwość drastycznego zmniejszenia czułości myszy i zmiany ustawień ruchu. Zdaję sobie sprawę, że istnieje duże zapotrzebowanie na wszystkie gry z widokiem z perspektywy pierwszej osoby, ale zdecydowanie grałbym więcej, gdyby była to standardowa opcja. Do tego czasu będę siedział przy swoim dobrze oświetlonym biurku, bez końca dostosowując ustawienia pola widzenia z pudełkiem pigułek przeciw nudnościom pod ręką.