Salesforce przenosi naukę narracji do analityki

Salesforce przenosi naukę narracji do analityki

Salesforce ogłosiło, że nabyło firmę zajmującą się opowiadaniem historii danych i partnera Tableau, Narrative Science, za nieujawnioną kwotę.

Dla tych, którzy tego nie znają, nauka opowiadania historii rozpoczęła się dziesięć lat temu od prostej misji „pomagania wszystkim w zrozumieniu danych i działaniu na ich podstawie dzięki mocy opowiadania historii danych”.

Oprócz tego, że należą do najlepszych w branży, możliwości firmy w zakresie języka naturalnego automatyzują analizę, tworzenie i przekazywanie informacji z danych w nowoczesnym formacie narracyjnym, łatwiejszym do zrozumienia dla użytkowników.

Integrując Narrative Science z Tableau, Salesforce zamierza rozszerzyć tę możliwość na cały swój ekosystem i pomóc klientom w dostarczaniu wglądu w dane większej liczbie osób w formie łatwych do zrozumienia historii.

Opowiadanie danych narracyjnych

Przejęcie Narrative Science przez Salesforce następuje w czasie, gdy dane nigdy nie były ważniejsze, a wiele firm przyspiesza wysiłki w zakresie transformacji cyfrowej ze względu na pandemię.

W coraz bardziej cyfrowym świecie powstaje więcej danych niż kiedykolwiek. Według niedawnego badania IDC w 64 r. wygenerowano ponad 2020 zettabajty danych, a oczekuje się, że do 23 r. globalne tworzenie i replikacja danych wzrośnie o 2025%. Ponieważ organizacje dysponują obecnie większą ilością danych, tym więcej jest dostępnych. Funkcje analityczne, takie jak te oferowane przez Narrative Sciences i Tableau, pozwalają im znajdować i wykorzystywać wnioski z danych, aby zapewnić sukces ich działalności.

W nowym poście na blogu prezes i dyrektor generalny Tableau, Mark Nelson, zauważa, że ​​jednym z najłatwiejszych sposobów, w jaki organizacje mogą stać się oparte na danych, jest osadzanie narracji danych. Według Gartnera historie danych „będą najpopularniejszym sposobem korzystania z analiz” do 2025 r., a „75% historii będzie generowanych automatycznie przy użyciu rozszerzonych technik analitycznych”.

Salesforce będzie w stanie dotrzeć z danymi do milionów osób znajdujących się w niekorzystnej sytuacji i pomóc wypełnić lukę w zakresie umiejętności korzystania z danych, wprowadzając Narrative Science i jej wielokrotnie nagradzaną sztuczną inteligencję do Tableau.

Zestawiliśmy także najlepsze oprogramowanie CRM i najlepsze narzędzia Business Intelligence.