Microsoft skupia się na pracownikach pierwszej linii, wprowadzając zmiany w aplikacji Teams

Microsoft skupia się na pracownikach pierwszej linii, wprowadzając zmiany w aplikacji Teams

W ciągu ostatnich dwóch lat pandemia COVID-19 przyspieszyła transformację technologiczną wielu pracowników biurowych, zmuszając ich do zmiany nawyków pracy i polegania na oprogramowaniu do wideokonferencji i współpracy w swojej pracy.

Nadszedł czas, aby skupić się na pracownikach pierwszej linii frontu, z których 41% nie ma dostępu do potrzebnej technologii, jak wynika z najnowszego raportu specjalnego dotyczącego pracowników pierwszej linii, pochodzącego z indeksu trendów pracowniczych firmy Microsoft. Na podstawie globalnej ankiety przeprowadzonej wśród 9600 pracowników pierwszej linii frontu w ośmiu krajach i ośmiu branżach, którzy nie mogą pracować zdalnie, badanie ma pomóc liderom biznesu w poruszaniu się w zmieniającym się miejscu pracy.

Jared Spataro, wiceprezes ds. nowoczesnej pracy w Microsoft, powiedział na zeszłotygodniowej odprawie, że firma generalnie skupiała się na „pracownikach informatycznych”, ale chce rozszerzyć tę uwagę. Stanowią ponad 80% światowej siły roboczej, czyli około 2 miliardów ludzi na całym świecie.

„W firmie Microsoft nasza misja wykracza daleko poza pracowników informatycznych; „Naprawdę koncentrujemy się na umożliwieniu każdej osobie w każdej organizacji na całym świecie osiągnięcia więcej” – powiedział Spataro.

To ważne, powiedziała Angela Ashenden, główna analityk ds. transformacji miejsca pracy w CCS Insight, ponieważ technologia bardzo pomogła pracownikom pierwszej linii podczas pandemii.

„Pandemia ujawniła znaczenie tej dużej grupy pracowników dla ich przedsiębiorstw” – stwierdził Ashenden. niemożność pracy zdalnej lub większe narażenie na wirusa w wyniku pracy”.

Do pracowników pierwszej linii zaliczają się osoby znajdujące się na pierwszej linii frontu w handlu detalicznym, produkcji, hotelarstwie i opiece zdrowotnej.

Ankieta firmy Microsoft uwydatniła szereg wyzwań: głównym problemem jest potrzeba zrównoważenia dobrostanu pracowników z rozwojem firmy; 51% respondentów stwierdziło, że osoby na stanowiskach niekierowniczych pierwszej linii nie czują się doceniane, a 58% uważa, że ​​w 2022 r. stres związany z pracą pozostanie na tym samym poziomie lub się pogorszy.

Firmy, które polegają na pracownikach pierwszej linii, nie są odporne na wielkie straty, w wyniku których rekordowa liczba pracowników odchodzi z pracy w poszukiwaniu lepszych możliwości. Podobnie jak ich koledzy w biurze, pracownicy pierwszej linii jako główne powody rozważania zmiany pracy wymieniają lepszą płacę, równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, świadczenia i elastyczność. Dane LinkedIn ujawniły, że z ośmiu branż zbadanych przez Microsoft siedem przekroczyło poziom zatrudnienia sprzed pandemii.

Pomimo wyzwań stojących przed pracownikami pierwszej linii, wielu respondentów pozostaje optymistami, że technologia może poprawić ich codzienną pracę. Na pytanie, co może pomóc w zmniejszeniu stresu pracowników, technologia znalazła się za płacami i WOM, a przed korzyściami zdrowotnymi. Ponadto 63% stwierdziło, że są podekscytowani możliwościami pracy stworzonymi przez technologię.

„Występuje bezprecedensowy poziom stresu i wydaje się, że można byłoby osiągnąć więcej, traktując pracowników priorytetowo” – powiedział Spataro. „Innymi słowy, powiedzielibyśmy, że silna linia frontu oznacza lepsze wyniki finansowe. Wierzymy, że dostosowanie biznesu do potrzeb pracowników w rzeczywistości przełoży się nie tylko na lepszych, szczęśliwszych pracowników, ale także na lepsze wyniki biznesowe.

Oprócz ogólnego optymizmu wielu respondentów przytoczyło obawy związane z technologią: 46% stwierdziło, że boi się utraty pracy, jeśli nie dostosuje się do nowej technologii, a 55% stwierdziło, że musi nauczyć się korzystać z nowych technologii w pracy bez odbycia formalnego szkolenia .

Ashenden stwierdziła, że ​​głównym problemem jest to, że innowacje technologiczne wprowadzone na przestrzeni ostatnich 20 lat w dużej mierze skupiały się na pracownikach biurowych, zwłaszcza jeśli chodzi o produktywność i współpracę. W rezultacie narzędzia pracowników pierwszej linii nie ewoluowały i często są przestarzałe.

„Niektóre firmy rozwiązują ten problem, samodzielnie modyfikując technologię lub próbując dostosować technologię przeznaczoną dla pracowników biurowych” – powiedział – „ale dopiero teraz widzimy ukierunkowane inwestycje ze strony głównych graczy technologicznych, takich jak Microsoft, spoza głównego nurtu”. rozwiązania regałowe zaprojektowane specjalnie dla tej grupy pracowników.

„Większa świadomość i zrozumienie, jakie wywołała pandemia, zwiększyły apetyt firm na inwestowanie w te rozwiązania”.

Produktywność i rola Microsoft Teams

Podczas ankiety firma Microsoft przeanalizowała wzorce produktywności oraz coraz częstsze wykorzystywanie aplikacji Microsoft Teams jako centrum komunikacji. Dane telemetryczne pokazują, że między marcem 2020 r. a listopadem 2021 r. miesięczne wykorzystanie aplikacji Microsoft Teams na pierwszej linii wzrosło o 400%.

Chociaż platformy takie jak Teams niekoniecznie zostały opracowane z myślą o pracownikach pierwszej linii, wielu pracowników niebiurowych korzysta z narzędzi tradycyjnie używanych w biurze. Na przykład aplikacje do zdalnego wsparcia pozwalają pracownikom wspierać klientów i partnerów bez konieczności przebywania osobiście, a technologia wirtualnych spotkań pozwala przedstawicielom handlowym pozostać w kontakcie z klientami, a nawet przyspieszać cykle sprzedaży, umożliwiając im wykonywanie większej liczby rozmów z klientami. codziennie.

Odnosząc się do obaw pracowników związanych ze szkoleniami, Ashenden stwierdziła, że ​​nie jest to problem tylko pracowników pierwszej linii frontu. „Często zakłada się, że narzędzia są na tyle intuicyjne, że ludzie potrafią samodzielnie z nich korzystać lub uczyć się od innych” – powiedział. „W praktyce oznacza to, że organizacja będzie miała trudności z uzyskaniem pełnej wartości z technologii ze względu na brak procesu i spójności.

„Prawdopodobnie frustruje to pracowników, w wyniku czego zastosowanie jest ograniczone. W rezultacie pracownicy szukają innych „lepszych” alternatyw, które w ich odczuciu lepiej odpowiadają ich potrzebom. Większa wydajność i fragmentacja aplikacji gorzej."

Mając to na uwadze, firma Microsoft ogłosiła w tym tygodniu aktualizacje platform Viva i Microsoft Teams, przeznaczone dla osób pracujących na pierwszej linii frontu.

Aplikacja Microsoft Teams Walkie Talkie będzie teraz dostępna na urządzeniach Nokia firm Zebra, Crosscall i HMD Global, dzięki czemu pracownicy będą mogli korzystać z zaawansowanych technologicznie krótkofalówek typu „naciśnij i mów” niezależnie od tego, jakiego urządzenia używają.

Firma Microsoft dodała także wirtualne spotkania w aplikacji Teams, zapewniając aktualizacje w czasie rzeczywistym dotyczące czasu oczekiwania, nieodebranych spotkań i opóźnień personelu.

Aplikacja Viva Connections w Microsoft Teams ma teraz integrację z partnerami strategicznymi, takimi jak Workday i Expressive, umożliwiając łatwiejszy dostęp do ważnych zasobów oraz konsolidując zasoby płacowe i kadrowe w jednym miejscu. Aktualizacje aplikacji Viva Learning umożliwiają pracownikom pierwszej linii odkrywanie, udostępnianie i śledzenie treści edukacyjnych w aplikacji Teams w celu zapewnienia bardziej spójnych szkoleń w całym miejscu pracy.

Ashenden stwierdził, że dla Microsoftu ważne jest postrzeganie pracowników pierwszej linii jako grupy strategicznej w strategii rozwoju produktów, a nie tylko jednorazowej szansy.

„Zaobserwowaliśmy to dzięki pojawieniu się nowych funkcji dla tej grupy odbiorców w ciągu ostatnich dwóch lat, nie tylko w aplikacji Teams, ale także w aplikacjach Dynamics 365, a także inwestycjom w badania Work Index mające na celu zrozumienie nastrojów największych pracowników. ...," powiedziała.

„Wspaniale jest widzieć, że zespół ds. produktu Viva zwraca się teraz także do tej grupy” – powiedział Ashenden. „Podejście Microsoft w przypadku wszystkich tych narzędzi polega na umożliwieniu firmom wdrożenia rozwiązań dla każdego rodzaju pracowników (pracownicy zajmujący się informacją lub pracownicy pierwszej linii) poprzez tworzenie niestandardowych środowisk i funkcji wspierających różne grupy. Pomaga to uniknąć „technicznego podziału między pracownikami pierwszej linii a pracownikami informacyjnymi” pracowników, zwłaszcza jeśli chodzi o łączenie, komunikowanie i dzielenie się wiedzą w całej organizacji.”

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.