Marvel's Ant-Man and the Wasp dostarczył świetny film w stylu Dungeons and Dragons

Marvel's Ant-Man and the Wasp dostarczył świetny film w stylu Dungeons and Dragons

Pełne spoilery dotyczą obu filmów o Ant-Manie.

Ant-Man i Osa często cieszą się złą opinią. Jego sytuacja na osi czasu Marvel Cinematic Universe (MCU), która ma miejsce zaledwie kilka miesięcy po Avengers: Infinity War, oraz jego widoczny brak oryginalności uczyniły go łatwym celem dla przeciwników. Lekki i ciężki środek do czyszczenia podniebienia, który odnawia stary grunt? Dziękuję, ale nie, dziękuję – mówią niektórzy entuzjaści.

Jednak odrzucanie dwudziestego filmu Marvela jako po prostu szczęśliwego i głupiego filmu jest błędem. Prawdę mówiąc, Ant-Man Two dokonuje wielkiego przełomu twórczego, co w przypadku małych superbohaterów jest prostsze powiedziane niż zrobione, ze względu na strukturę. Przyjrzyj się bliżej, a kontynuacja Ant-Mana z XNUMX roku faktycznie przypomina film w stylu Dungeons and Dragons.

Odgrywanie ról w MCU

Hank Pym widzi kogoś poza kamerą w Ant-Man i Osa

Hank i spółka mają przed sobą długą drogę, zanim będą mogli uratować Janet. (Zdjęcie: Marvel Studios)

Tak, dobrze przeczytaliście: Ant-Man and the Wasp to kampania Dungeons and Dragons (DnD) pod każdym względem oprócz nazwy. Zdezorientowany? Wyjaśnimy.

Początek filmu jest bardzo prosty. Po zobaczeniu powrotu Scotta Langa z Królestwa Kwantowego, co według nich nie było możliwe, w Ant-Manie Hank Pym i Hope van Dyne opracowują plan uratowania Janet van Dyne (żony Hanka i matki Hope van Dyne) przed subatomowym wymiar. Zasadniczo Scott ma klucz do znalezienia Janet. Tak więc, choć Hank i Hope są na niego źli za jego rolę w wydarzeniach z filmu Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów, odłożyli na bok swoje protesty.

Podobnie jak tradycyjna kampania DnD, Ant-Man Two zawiera nadrzędne zadanie (uratowanie Janet), które musi wykonać twój zespół bohaterów (Scott, Hank i Hope), aby zdobyć nagrodę (ponowne spotkanie z Janet).

Konceptualnie Ant-Man and the Wasp przywołuje na myśl oryginalność kampanii DnD

Jednak na tym podobieństwa się nie kończą. Ant-Man i Osa zawiera wiele misji pobocznych, z którymi musi się zmierzyć zespół. Obejmują one zbudowanie tunelu kwantowego prowadzącego do Wymiaru Kwantowego, zdobycie komponentu podobnego do MacGuffina od drugorzędnego przeciwnika Sonny'ego Burcha, przywrócenie jego laboratorium psychiatrycznego od głównego złoczyńcy Ghosta (więcej o niej później) oraz pomoc postaci, której nie można grać w Billa Fostera. i odzyskaj stary kostium Ant-Mana Hanka od córki Scotta, Cassie. Hej, absolutnie nikt nie twierdził, że uratowanie Janet będzie proste.

Takie wątki poboczne mogą wydawać się trywialnymi celami wydłużenia czasu trwania filmu. Jednak patrząc przez pryzmat kampanii DnD, każdy z nich pełni rolę pobocznego zadania, mającego na celu sprawdzenie wartości naszych bohaterów przed ich głównym zadaniem.

Ant-Man i Osa przygotowują się do walki z Duchem w kulminacyjnym momencie filmu

Wasp i Ant-Man ucieleśniają dwie tradycyjne klasy postaci DnD. (Zdjęcie: Marvel Studios)

Upodobanie Marvela do humoru pozwala także Ant-Manowi i Osie bawić się alegoriami DnD. Druga sekwencja filmu, w której Scott i Cassie wyruszają na zabawną, skupioną na mrówkach misję odzyskania cennego przedmiotu (czytaj: trofeum dla najlepszej babci na świecie), kpi z wyobraźni wymaganej do prowadzenia kampanii DnD. To zabawna sztuczka, która rozgrywa się w ciągu dwóch godzin gry Ant-Man Two, a ogólna narracja filmu, choć czasami wyraźnie przerażająca, rozwija się tak, jakby mistrz lochów (tj. osoba prowadząca sesję DnD) wymyślał fabułę kiedy oglądasz.

Podobnie jak w przypadku kampanii DnD, Ant-Man i Osa zależą od tego, jak szybko (a raczej w jaki sposób) wykonają swoją podstawową misję. Co najważniejsze, rozpoczęcie głównego wyszukiwania zajmuje Scottowi i firmie pięćdziesiąt minut; ruch podobny do grania przez kilka godzin (lub nawet sesji) w Dungeons and Dragons przed ukończeniem głównej misji.

Klasy i umiejętności postaci superbohaterów

Zdemaskowany duch obserwuje kogoś poza kamerą w Ant-Man i Osa

Ghost to przeciwnik DnD w stylu ducha, którego należy powstrzymać. (Zdjęcie: Marvel Studios)

Postacie z filmu Marvel Phase XNUMX również wydają się być inspirowane klasami postaci DnD. Lub przynajmniej ucieleśniają unikalne aspekty klasy postaci, do której są podobni.

Weźmy na przykład Scotta. Złodziej przemieniony w superbohatera jest zasadniczo łotrem; złoczyńca typu DnD, który używa skradania się (w końcu jest byłym więźniem) i oszustwa (jest profesorem magicznych sztuczek w Ant-Man Two), aby pokonywać przeszkody. Janet można porównać do maga, a jej zdolności z Wymiaru Kwantowego zbliżają ją do użytkownika magii, który potrafi manipulować strukturą rzeczywistości. Nawet Hank, druid, czyli ktoś, kto sprawuje władzę nad naturą i stworzeniami (zwanymi także mrówkami), oraz Luis przypominający komiksowego barda, bawią się tą metodologią.

Hope jest prawdopodobnie najbardziej archetypową postacią DnD ze wszystkich. Jako przedstawicielka klasy walczącej Hope jest zadziorną nauczycielką, której doświadczenie w tej dziedzinie przewyższa innych wokół niej. Jasne, Scott jest zdolnym wojownikiem. Szkolili go najlepsi (Hank i Hope) w Ant-Manie, ale Hope przez całe życie trenowała, by zostać superbohaterką. Opisywanie tego tak, jakby to było na innym poziomie umiejętności, kolejne odniesienie do DnD, dla każdego, nie jest zatem przesadą.

Ant-Man i Osa zawiera wiele misji pobocznych, z którymi musi się zmierzyć zespół

Różne osobowości grupy dają także okazję do jednej z najbardziej ulubionych rozrywek DnD: humorystycznych nieporozumień. Ożywione sprzeczki i sprzeczki słowne, do których dochodzi między Scottem, Hankiem i Hope, są równoznaczne z kłótniami członków społeczności DnD o to, jaką decyzję podjąć wspólnie. Niektóre zdarzenia, takie jak awaria regulatora Scotta lub przybycie FBI na miejsce zdarzenia w celu aresztowania Hanka i Hope, są oznaczone zerowym wynikiem w dowolnej sesji DnD.

Są też potwory i przeciwnicy typu DnD zamieszkujące Ant-Mana i Osę. Co prawda nie ma takiego demogorgona jak w Stranger Things (kolejna produkcja inspirowana DnD), ale w Ant-Man XNUMX pojawia się Ghost, złożony przeciwnik w stylu Spectre, który cały czas goni naszych bohaterów. Zespół Sonny'ego Burcha przypomina kryminalnych przeciwników zamieszkujących sesje DnD, podczas gdy nawet aktywacja zdolności Scotta Gi-Ant Mana staje się chwilowo przerażającym doświadczeniem, aczkolwiek dla cywilów miasta San Francisco przyłapanych na gorącym uczynku.

mistrz lochów

Ant-Man i Osa zawsze będą pamiętani dzięki tej scenie po napisach końcowych, no wiesz, tej, która łączy ją z Avengers: Wojna bez granic. Z wyjątkiem kilku sprytnych sekwencji akcji i odrobiny humoru, większość fanów MCU uzna, że ​​jest to film w dużej mierze zapadający w pamięć, nawet jeśli nie jest to najgorszy film Marvela (Eternals, Thor: Mroczny świat i The Incredible Hulk, szukamy ciebie ).

Pomimo swoich wad, Ant-Man Two to zabawny i intrygujący film o superbohaterach oparty na Dungeons and Dragons. Koncepcyjnie przywołuje oryginalność kampanii DnD, dzięki swojej strukturze narracyjnej, scenariuszom szybkiej akcji i tonowi opartemu na fantazji, nadającym jej niepowtarzalny klimat i smak. Biorąc pod uwagę krytykę kierowaną pod adresem Marvela za coraz bardziej naśladowczą formułę filmową, Ant-Man i Osa jest odświeżającą innowacją. Nawet biorąc pod uwagę twórcze niebezpieczeństwa podjęte w czwartej fazie Marvela, MCU mogłoby wykorzystać więcej tej pomysłowości.

Aby uzyskać więcej informacji na temat MCU, dowiedz się, jak oglądać filmy Marvela w odpowiedniej kolejności. Jeśli nie, przeczytaj, gdzie Ant-Man i Osa znajduje się na naszej liście najlepszych filmów Marvela lub dowiedz się wszystkiego o Ant-Man i Osa: Quantumania.

Ant-Man i Osa można już oglądać w Disney Plus.

Dzisiejsze najlepsze oferty Disney Plus

Disney (otwiera się w nowej karcie)Disney + (otwiera się w nowej karcie)