Aby chronić Twoją prywatność, Google wycofuje pliki cookie innych firm z przeglądarki Chrome

Aby chronić Twoją prywatność, Google wycofuje pliki cookie innych firm z przeglądarki Chrome

Google nie jest firmą, którą większość ludzi kojarzyłaby z prywatnością, ale ogłosiła plany poprawy prywatności użytkowników Chrome. Celem jest wyeliminowanie przestarzałych plików cookie stron trzecich dzięki zastosowaniu nowego zestawu standardów. Śledzące pliki cookie są powszechnie używane przez reklamodawców do gromadzenia informacji o ludziach w celu dostarczania lepiej ukierunkowanych reklam, ale zebrane informacje mogą również naruszać prywatność. W przeglądarce Safari Apple zdecydowało się po prostu zablokować pliki cookie stron trzecich, a Google twierdzi, że po prostu zachęcało reklamodawców i inne firmy do stosowania bardziej wywrotowych metod śledzenia. Justin Schuh, dyrektor w Chrome Engineering, mówi: „Opracowujemy techniki wykrywania i eliminowania tajnych metod śledzenia oraz obejścia, wprowadzając nowe rozwiązania zapobiegające pobieraniu odcisków palców, aby odstraszyć tego typu zwodnicze i natrętne techniki, i nie możemy się doczekać wprowadzenia tych środków. później W tym roku." Google nie zamierza po prostu wkroczyć i wprowadzić zmiany według własnego uznania; Reklama generuje dużo pieniędzy i musi zadowolić reklamodawców. Firma twierdzi, że opracowując nowe standardy i nowy ekosystem internetowy, będzie współpracować z wydawcami, programistami i reklamodawcami, aby pomóc w budowaniu „wspólnego budowania bardziej zaufanej i zrównoważonej sieci”.

Prywatność Sandbox

Minęło prawie sześć miesięcy, odkąd Google ogłosiło Privacy Sandbox – krok mający na celu stworzenie nowego otwartego standardu, który umożliwiłby ukierunkowane reklamy bez niepotrzebnej ingerencji w prywatność. Teraz w ciągu najbliższych dwóch lat firma planuje wycofać obsługę plików cookie innych firm w przeglądarce Chrome. Jednocześnie Google podejmie również kroki, aby ograniczyć niektóre śledzenie w wielu witrynach, które mogłoby zostać wykorzystane przez reklamodawców i inne osoby do tworzenia szczegółowych profili użytkowników. Firma twierdzi również, że pracuje nad znalezieniem sposobów zapobiegania obchodzeniu tych zabezpieczeń prywatności. Za pośrednictwem Reutera