Expedia właśnie dodała ChatGPT i próbowałem go użyć do stworzenia fantastycznych wakacji

Dawno temu istniały miliony takich ludzi, zwanych agentami podróży, wspaniałych ludzi, którzy słuchali twoich wyidealizowanych planów podróży, a następnie pracowali nad ich urzeczywistnieniem, nie tracąc przy tym magii. Technologia, a dokładniej internet i niezliczone aplikacje podróżnicze, prawie zabiły tę branżę, ale pomysł responsywnego przewodnika, który może sortować miliony opcji podróży, pozostaje. I to może być inspiracją dla nowej integracji ChatGPT firmy Expedia.

Usługa turystyczna online i oparta na aplikacjach ogłosiła we wtorek integrację beta ze swoją aplikacją (na razie tylko iOS) i, co zrozumiałe, nazywa to „konwersacyjnym planowaniem podróży”.

Decyzja firmy Expedia nie jest zaskoczeniem, biorąc pod uwagę fakt, że firma ta znalazła się na wstępnej liście partnerów wtyczki ChatGPT, a Expedia Group (która obejmuje usługi takie jak Hotwire, Orbitz, Hotels.com) ogłosiła, że ​​osoby korzystające z ChatGPT do podróży w języku naturalnym pytają otrzyma wyniki z danych Expedia i będzie mógł użyć ich do stworzenia planu podróży na Expedia.com.

Integracja ChatGPT w wersji beta aplikacji Expedia działa nieco inaczej niż standardowa sesja AI. Chociaż możesz uzyskać wiele konwersacyjnej pomocy w podróży od ChatGPT (nawiasem mówiąc, w oparciu o model GPT-4), aplikacja zapisze tylko hotele, o których rozmawiałeś w swoim panelu podróży opartym na czacie. Ponadto ten ChatGPT nie będzie angażować się w żadne rozmowy poza podróżami. Jeśli próbujesz zadać pytanie niezwiązane z podróżami, ChatGPT firmy Expedia ma na celu „odpowiedzieć neutralnym głosem”, aby przywrócić rozmowę do podróży, powiedzieli nam dyrektorzy Expedia.

Czat ExpediaGPT

Wersja Beta Expedia Conversational Trip Planner jest zintegrowana z interfejsem aplikacji. (Źródło zdjęcia: przyszłość)

Co on wie o tym, dokąd się wybierasz

Według kierownictwa, niezależnie od danych Expedia obsługujących tę integrację ChatGPT, żaden z twoich osobistych profili Expedia nie jest przesyłany do ChatGPT.

„Łączymy nasze dane i informacje z odpowiedzią” — powiedział Peter Kern, dyrektor generalny Expedia Groups — „Nie wysyłamy naszych informacji dotyczących podróży i rezerwacji do ChatGPT”.

Kern powiedział nam, że możesz powiedzieć ChatGPT firmy Expedia, że ​​chcesz pojechać do Paryża tej wiosny, ale nawet jeśli będziesz podróżować do Paryża każdej wiosny, ChatGPT nie będzie o tym wiedział.

Chociaż Expedia Conversational Travel Planning nie zapisuje automatycznie wszystkich Twoich preferencji dotyczących podróży na tablicy planowania podróży, może pomóc Ci zrozumieć inne części planu podróży. Pytanie dotyczące letniej wycieczki na Maui dla dwojga powie Ci o opcjach hotelowych, lotach, pogodzie, co warto zobaczyć i nie tylko. Po prostu system obecnie szuka tylko beaconów hotelowych, które następnie pobiera w aplikacji dla Twojego planu podróży.

Expedia wykorzystuje te same dane do obsługi nowego komunikatywnego planowania podróży oraz wtyczki ChatGPT.

Czat ExpediaGPT

Powinno pomóc Ci znaleźć i zapisać opcje podróży i pomysły. (Źródło zdjęcia: przyszłość)

Szybkość, z jaką Expedia zintegrowała ChatGPT, może być zaskakująca, ale firma nie jest szczególnie nowa w zakresie planowania podróży wspomaganego sztuczną inteligencją. Wykorzystuje już sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe, aby pomóc spersonalizować wyniki zapytań dotyczących podróży i porównania taryf lotniczych. Mając to na uwadze, być może nie jest niespodzianką, że firmie udało się dostarczyć wersję beta ChatGPT w nieco ponad miesiąc.

Jest tu kilka niewiadomych. Expedia ostrzega w swoim poście, że konwersacyjna sztuczna inteligencja może nadal się mylić lub oferować niewłaściwą odpowiedź. Przynajmniej Expedia ma już komisję ds. etyki sztucznej inteligencji, która nadzoruje interakcje.

Jeśli chodzi o to, który typ podróżnika może najbardziej skorzystać z konwersacyjnego narzędzia do planowania podróży opartego na ChatGPT, Kern nie jest pewien. „Czy jest odpowiedni dla określonego rodzaju podróżnika? Naszym zdaniem nie wiemy.

Aktualizacja aplikacji tylko w języku angielskim jest teraz dostępna na urządzeniach z systemem iOS.

Zapoznaj się z konwersacyjnym narzędziem do planowania podróży Expedia w wersji beta

Expedia dała mi wczesny dostęp do nowego konwersacyjnego narzędzia do planowania podróży. Postanowiłem go wykorzystać do zaplanowania fikcyjnej letniej wycieczki z żoną na Wybrzeże Amalfitańskie.

Moje dokładne pytanie brzmiało: chcę zarezerwować romantyczną wycieczkę dla dwojga na wybrzeże Amalfi we Włoszech. Chcielibyśmy podróżować latem i zatrzymać się blisko wybrzeża (nie nad morzem, bo byłoby to za drogie). Nie mogę się też doczekać tanich lotów i pomysłów, co robić, kiedy tam będę.

ChatGPT firmy Expedia poświęcił tylko chwilę, aby zaprezentować cztery opcje hotelowe, w tym Hotel Belvedere, położony w Praiano z widokiem na morze. Mam też dobrą listę rzeczy do zrobienia, która obejmuje wizytę w Ravello i ogrodach Villa Cimbrone.

Chatbot poinformował mnie również, że nie może mi pomóc w rezerwacji lotów, czego się spodziewałem, ale byłem zaskoczony, że nawet nie pokazał mi opcji lotu.

Napisałem więc: „Brzmi świetnie. Jak mogę zarezerwować hotel Belvedere?”.

Expedia zareagowała radośnie, ale zamiast połączyć mnie bezpośrednio z aplikacją Expedia z całym hotelem Belvedere w ramach mojego planu podróży, powiedziano mi, że mogę odwiedzić witrynę Expedia i wyszukać hotel, korzystając z dat podróży i miejsca docelowego. .

– Czy możesz to dla mnie zarezerwować? Zapytałam.

Niestety, to proste pytanie zdawało się zepsuć wersję beta ChatGPT firmy Expedia. Nigdy nie otrzymałem odpowiedzi.

Czat ExpediaGPT

Trochę mojej interakcji z integracją Expedia ChatGPT (Źródło zdjęcia: Future)

Chciałem też zobaczyć, jak Conversational Trip Planner radzi sobie z pytaniami, które nie dotyczą dokładnie planowania podróży.

Napisałem: „Czy kiedykolwiek brałeś udział w bójce w samolocie?”

To również nie spotkało się z żadnym odzewem.

Jednak kiedy opuściłem czat, system zapytał mnie, czy chcę dodać szczegóły do ​​mojej rezerwacji podróży. Aplikacja Expedia zarejestrowała moje wstępne zapytanie i umożliwiła mi samodzielne wyszukiwanie i dodawanie szczegółów. Jednak to nie wybaczyło niczego w kwestii mojego ulubionego hotelu.

Dużo więcej szczęścia miałem w drugiej rundzie testów. Zawęziłem swoje wstępne zapytanie do „Chcę pojechać do Paryża na wiosnę”.

ChatGPT firmy Expedia powiedział mi, że to doskonały wybór, i zapytał, czy sprawdziłem dostępne loty i hotele. Powiedziałem mu, żeby znalazł mi najlepsze loty na maj 2023 r.

ChatGPT firmy Expedia poprosił mnie o miejsca docelowe, daty i inne wymagania, a ja je przedstawiłem.

ChatGPT powraca z czterema opcjami lotu, wszystkie za mniej niż 800 € za osobę.

Pomógł mi również znaleźć hotel z widokiem na Wieżę Eiffla w moim przedziale cenowym. Był nawet chętny pomóc mi zarezerwować noc w Moulin Rouge. Kiedy podałem mu datę, wrócił z wolnym przedziałem czasowym na pokaz i zaproponował, że dokona rezerwacji.

Eksperymentalny Conversational Trip Planner firmy Expedia może bardzo pomóc w planowaniu podróży, ale aby faktycznie zapisać wszystkie te informacje, musiałbym je wyciąć i wkleić do mojego Planera podróży.

Mimo to jest to świetny początek i naprawdę nie mogę się doczekać wyjazdu do Paryża i nocy w Moulin Rouge.