Zuckerberg ujawnia plany Facebooka dotyczące nowych narzędzi „social audio”.

Zuckerberg ujawnia plany Facebooka dotyczące nowych narzędzi „social audio”. Zgodnie z oczekiwaniami, dyrektor generalny Facebooka, Mark Zuckerberg, ogłosił plany dotyczące zestawu nowych narzędzi i funkcji zaprojektowanych, aby pomóc użytkownikom lepiej łączyć się ze sobą i ich ulubionymi twórcami za pośrednictwem dźwięku. Mówiąc o aplikacji do czatowania „Discord”, Zuckerberg powiedział, że dźwięk zyskuje na popularności, ponieważ pozwala na dłuższe rozmowy i wielozadaniowość. Przedstawił mapę drogową dotyczącą tego, jak Facebook planuje rozwijać swój pakiet audio w ciągu najbliższych 3-6 miesięcy. Celem Facebooka jest stworzenie zestawu produktów audio, który jest ostatecznie tak silny, jak jego produkty tekstowe, fotograficzne i wideo. „W tym głośnym obrazie uważamy, że dźwięk będzie również medium pierwszej klasy” – powiedział Zuckerberg.

Oto nowe produkty audio od Facebooka

Zrzut ekranu z czatu Marka Zuckerberga z CNET w aplikacji Discor

Zrzut ekranu czatu Marka Zuckerberga z aplikacji „Discord”. Dzięki uprzejmości: CNET (Źródło: CNET) Zasadniczo tak wynika z reklam Zuckerberga. Klipy dźwiękowe – pozwoli to użytkownikom nagrywać krótkie klipy głosowe i publikować je w swoich kanałach. Według dyrektora generalnego Facebooka ten nowy, krótki produkt audio jest jak wersja audio jego produktu wideo podobnego do TikTok Reels. Podcasty: Zuckerberg powiedział, że Facebook stworzy narzędzie do odkrywania podcastów, które pozwoli twórcom udostępniać swoje podcasty użytkownikom na Facebooku, a także użytkownikom konsumować i odkrywać podcasty na Facebooku. „Przez kilka następnych miesięcy będziesz mógł słuchać podcastów bezpośrednio w aplikacji Facebook, zarówno podczas korzystania z aplikacji, jak i podczas działania aplikacji w tle” – poinformowała firma w osobnym poście na blogu. Facebook jest prawdopodobnie powiązany z aplikacją do podcastów innej firmy dla tej funkcji. Dźwięk na żywo: Zuckerberg powiedział, że jego firma pracuje nad narzędziem, które pozwoli ludziom słuchać i rozmawiać przez głośniki za pośrednictwem czatu audio na żywo, takiego jak Clubhouse. Facebook pracuje również nad dźwiękową wersją Rooms, narzędzia do wideokonferencji uruchomionego w zeszłym roku w celu korzystania z Zoom.

Boom audio i moderacja treści

Nowe produkty społecznościowe audio na Facebooku

(Źródło zdjęcia: Facebook) Najwyraźniej rozwój cyfrowego dźwięku zmusza kilku gigantów technologicznych i mediów społecznościowych do podwojenia swoich nowych funkcji audio. Jak wiadomo, Twitter, który już uruchomił swój produkt do czatu audio, Spaces, jest również w trakcie integracji dla użytkowników Androida. Reddit, inne popularne forum mediów społecznościowych, powiedział, że planuje również uruchomić nową funkcję czatu audio o nazwie Reddit Talk. Ale dlaczego audio przeżywa teraz boom? „Z doświadczenia produkcyjnego jest to również znacznie bardziej dostępne” — powiedział Zuckerberg o dźwięku jako medium. Powiedział również, że Facebook buduje również infrastrukturę dla takich rzeczy, jak darowizny lub subskrypcje, które mogą pomóc twórcom zarabiać na ich produktach, które pewnego dnia mogą zostać zastosowane w audio. Ale nawet jeśli produkty audio osiągną wysoki poziom, nadal występują problemy z moderacją treści. Zuckerberg powiedział jednak, że obecna infrastruktura moderacji Facebooka, która obejmuje tysiące moderatorów treści, może być również używana z dźwiękiem.