Zielone dane, czyste środowisko | Porównanie

Zielone dane, czyste środowisko | Porównanie

COP25 wywarła jeszcze większą presję na rządy i przedsiębiorstwa, aby poważnie potraktowały zmiany klimatyczne. Konsumenci żądają obecnie, aby marki uwzględniły zrównoważony rozwój, w przeciwnym razie ryzykują zniknięciem. Konsumenci świadomi ekologicznie nie tylko chcą uczynić świat lepszym miejscem; Ankieta przeprowadzona przez firmę Futerra wykazała, że ​​96% ludzi wierzy, że zachowania i wybory zakupowe napędzają rzeczywiste zmiany. Konsumenci ci zdają sobie sprawę, że ponoszą społeczną odpowiedzialność za zmniejszenie swojego śladu węglowego, który wpływa na decyzje zakupowe.

O autorze Richard Baker, dyrektor generalny GeoSpock. Ponieważ konsumenci domagają się wykazania dobrego obywatelstwa korporacyjnego połączonego z silnym zaangażowaniem ekologicznym, marki muszą znaleźć równowagę między tym, co jest dobre dla ich przedsiębiorstw, a tym, co jest dobre dla ludzkości, a l & # 39; środowisko. Już widzimy reakcję i reakcję: firma John Lewis niedawno potwierdziła w Oksfordzie pierwszą próbę toreb niezawierających plastiku, natomiast Vodafone ogłosił inicjatywę mającą na celu sprzedaż bardziej wytrzymałych telefonów jeszcze w tym roku. Jednak w branży należy zrobić więcej, aby utrzymać marki w koszykach konsumentów. Produkty muszą opowiadać trwałe historie w całym łańcuchu dostaw, umożliwiając konsumentom śledzenie tej ewolucji od produkcji do dostawy.

Twórz czyste łańcuchy dostaw

Na przykład w Danii rząd współpracuje z supermarketami nad stworzeniem etykiet wyjaśniających ślad węglowy produktów spożywczych. Chociaż pomysł etykietowania węgla istnieje już od jakiegoś czasu, istnieje bardzo niewiele marek, które oferują ten poziom widoczności. W 2012 roku Tesco zrezygnowało z planu oznaczania swojego produktu śladem węglowym ze względu na ilość pracy wymaganej do obliczenia tej wartości. Jednak prawie dziesięć lat później wyzwanie to staje się mniej zniechęcające. Czujniki są teraz wbudowane w nieszkodliwe przedmioty codziennego użytku. Wszystkie te produkty są obecnie połączone za pośrednictwem Internetu i udostępniają informacje, które można wykorzystać w celu zapewnienia większej przejrzystości w zakresie pochodzenia poszczególnych produktów. Dokonuj często drobnych zakupów, które mają duży wpływ na środowisko, takich jak łatwo psująca się żywność lub kwiaty z supermarketów. Czujniki w postaci nadajników identyfikacji radiowej i systemów GPS służą do śledzenia towarów przemieszczających się z hali produkcyjnej do magazynów i transportowanych na półki magazynowe. Inteligencję tę można wykorzystać, aby zapewnić konsumentom dokładny obraz tego, dokąd trafiają produkty. Marki mogą również rejestrować emisje wytwarzane przez każdy pojazd lub statek biorący udział w procesie transportu i przekazywać je klientom. Co ciekawe, kody QR dostarczają odpowiedzi i odpowiadają na zapotrzebowanie klientów dotyczące większej przejrzystości. Korzystanie z kodów QR w celu uzyskania dostępu do dodatkowych informacji może nie być nowością, ale dzięki wykorzystaniu platform kosmicznych Big Data kody QR mogą odczytywać cyfrowe kody kreskowe w celu dostarczenia bardziej szczegółowych informacji. Zamiast umożliwiać konsumentom prostą weryfikację informacji identyfikujących markę, takich jak certyfikaty bezpieczeństwa i licencje dystrybucyjne, kody QR mogą otwierać aplikacje umożliwiające przeglądanie ścieżek produktu. Mapy tras mogą nawet pokazywać dokładny ruch przesyłek od miejsca pochodzenia do magazynu i stanowić przekonujący dowód integralności łańcucha dostaw poprzez wykorzystanie dużych zbiorów danych w całym łańcuchu dostaw. ; lokalizacja i otoczenie produktu.

Inicjatywy IoT na rzecz zrównoważonej przyszłości

Uzbrojone w większą inteligencję marki mają możliwość optymalizacji swoich działań w celu uzyskania większej wydajności i wykazania swojego zaangażowania w zrównoważony rozwój. Informacje o przepływie towarów można łączyć z informacjami takimi jak temperatura, wilgotność i czas wysyłki. Łącząc dostępne zbiory danych, marki mogą udoskonalać modele dystrybucji. Na przykład żywność o krótkim terminie przydatności do spożycia może zostać wysłana do pobliskiego miejsca o dużym popycie, aby ograniczyć marnowanie żywności. Marki mogą także optymalizować usługi dostaw, co jest szczególnie ważne w obliczu eksplozji zakupów online. Marki mogą wykorzystywać dane z urządzeń obsługujących IoT, takich jak samochody podłączone do Internetu, urządzenia do noszenia, a nawet karty SIM używane przez kierowców dostawczych. Każdy z nich reprezentuje ruchomy punkt szczególny, co oznacza, że ​​można precyzyjnie wyznaczyć jego trasę. Marki mogą analizować trasy kierowców za pomocą oprogramowania do zarządzania flotą, obliczając średni czas dojazdu, czas postoju i odległości między dostawami. Analiza gęstości ujawnia, kiedy wielu pilotów działa w tym samym obszarze w tym samym czasie, a dodatkowe zestawy danych mogą ujawnić, czy obalenia zakończyły się sukcesem, czy nie. Wykorzystując dane IoT, marki mogą oceniać trasy kierowców na podstawie danych dotyczących dostaw, w tym terminów odbioru i czasów reakcji, a także narzędzi logistycznych, takich jak oprogramowanie ERP. Informacje te można połączyć z informacjami o poziomie zanieczyszczeń, strefach zatorów komunikacyjnych, a nawet prognozach pogody, aby zdefiniować trasy zmniejszające koszty i emisję.

Zmieniające się fale zrównoważonego rozwoju

Konsument, dysponujący niespotykaną dotychczas ilością informacji, dokonuje zakupów przemyślanych. Wyszukują produkty i kupują te, które odpowiadają ich wartościom. Aby nawiązać kontakt z nowym pokoleniem konsumentów, marki muszą być autentyczne i uwzględniać zrównoważony rozwój w strukturze swoich marek. Powinny one pomagać konsumentom w podejmowaniu świadomych decyzji zakupowych dzięki większej przejrzystości. Ekologiczne podejście nie tylko przyciąga konsumentów świadomych zrównoważonego rozwoju, ale także pomaga obniżyć koszty biznesowe. Dzięki efektywnemu wykorzystaniu i wykorzystaniu danych technologia może pomóc markom zoptymalizować ich działania w celu zmniejszenia ich śladu węglowego i zapewnić konsumentom lepszy wgląd w pochodzenie produktów. Doprowadzi to do większej innowacyjności i większej liczby technologii w tej dziedzinie. To niewielka, stopniowa zmiana, która ostatecznie może przyczynić się do powstania większej sprawy.