Zakazać operatorom komórkowym sprzedaży zablokowanych telefonów

Zakazać operatorom komórkowym sprzedaży zablokowanych telefonów

Operatorzy telefonii komórkowej w Wielkiej Brytanii otrzymają zakaz sprzedaży zablokowanych telefonów od grudnia 2021 r., dzięki czemu zmiana sieci i znalezienie lepszej oferty będzie łatwiejsze niż kiedykolwiek. Chociaż konsumenci mają prawo do odblokowania swoich telefonów, może to być niewygodny proces. Jeśli kod odblokowujący jest opóźniony lub nie działa, istnieje potencjalna utrata usługi, a niektóre osoby mogą w ogóle nie wiedzieć, że ich urządzenie jest zablokowane. Kilku dostawców, w tym O2, Sky, Three i Virgin Media, oferuje już odblokowane telefony w standardzie. Jednak inne, takie jak EE, Vodafone i Tesco Mobile, wymagają od klientów uiszczenia opłaty za odblokowanie telefonu komórkowego.

Blokada telefonu

Ofcom zdecydował, że dodatkowe koszty i działania wymagane do odblokowania urządzenia są niedopuszczalne i niezgodne z dążeniem firmy do zwiększenia konkurencji na rynku telefonii komórkowej w Wielkiej Brytanii i uczynienia zmiany dostawcy tak łatwą, jak to tylko możliwe. „Wiemy, że wiele osób może się zniechęcić, ponieważ ich telefon jest zablokowany” — powiedziała Selina Chadha, dyrektor ds. łączności w Ofcom. „Dlatego zabraniamy firmom telefonii komórkowej sprzedawania zablokowanych telefonów, co pozwoli ludziom zaoszczędzić czas, pieniądze i wysiłek oraz pomoże im uzyskać lepsze oferty”. W zeszłym roku regulator komunikacji wprowadził przełomowe przepisy, które umożliwiły klientom opuszczenie sieci po prostu przez wysłanie wiadomości tekstowej do operatora. Wierzył, że jego ostatnie działania usuną kolejną przeszkodę na drodze do zmiany. Zasadniczo od przyszłego roku każdy będzie mógł wysyłać SMS-y i natychmiast korzystać z dowolnego telefonu z nowym operatorem. Badania sugerują, że użytkownicy telefonów komórkowych bez umowy marnują setki milionów funtów rocznie, nie przechodząc na lepszą stawkę, zwłaszcza w przypadku oferty obejmującej tylko kartę SIM, która pozwala klientom korzystać z ich istniejących smartfonów. „Wiemy, że niektórzy klienci, którzy pozostają z tym samym operatorem przez dłuższy czas, są bardziej skłonni do przepłacania niż klienci, którzy zmieniają, więc ten zakaz sprzedaży zablokowanych telefonów powinien ułatwić klientom, którzy chcą się zmienić. najlepsza oferta” – dodała Natalie Hitchins, dyrektor ds. produktów i usług domowych w Consumer Watchdog.