Engageli i kolejna fala narzędzi edukacyjnych w czasach pandemii

Engageli i kolejna fala narzędzi edukacyjnych w czasach pandemii
            Con la rápida transición al trabajo remoto y el estudio realizado por COVID-19 el año pasado, las herramientas desarrolladas inicialmente para reuniones remotas se adaptaron al problema en cuestión.  El resultado estuvo lejos de ser ideal, ya que vimos una disminución del compromiso, la disminución de las métricas de educación, la rebelión de maestros y padres y problemas con el equilibrio entre el trabajo y la vida. 
Narzędzia te przeszły jedną z najszybszych ewolucji, jakie widziałem poza wojną. (Jak w przypadku każdej długoterminowej, przełomowej zmiany, w końcu pojawiają się specjalnie zaprojektowane narzędzia.) Niedawno miałem okazję zapoznać się z systemem Engageli, który jest rozwijany w Izraelu specjalnie z myślą o edukacji. Konieczne jest skalowalne podejście do problemu nauczania na odległość oparte na współpracy, co czyni z niego narzędzie, które może być idealne również w przypadku określonych rodzajów zadań biznesowych. Obejmowałyby one konkretne projekty, współpracę między przedsiębiorstwami, rady doradcze i oczywiście szkolenia.

Problem zaangażowania

Zaangażowanie leży u podstaw problemu w przypadku istniejących narzędzi, które zwykle są działaniami typu „jeden do wielu”, pierwotnie zaprojektowanymi na potrzeby prezentacji wirtualnych. Prezentacje ze swej natury nie mają charakteru wspólnego. Aby narzędzia mogły naprawdę współpracować, muszą umożliwiać członkom zespołu rozwiązanie konkretnego problemu lub osiągnięcie określonego celu. Problem edukacji pogłębił się jeszcze bardziej, ponieważ klasy, zwłaszcza w szkołach wyższych i na uniwersytetach, rozrosły się już do rozmiarów niemal nie do opanowania. W kursach w ramach szkolnictwa wyższego może brać udział do 1,000 studentów, a nawet te prowadzone osobiście zazwyczaj nie przynoszą mniejszych, bardziej ukierunkowanych wysiłków. Jednak przynajmniej w dużej sali istnieje szansa, że ​​mówca będzie mógł zobaczyć pytania, odpowiedzieć na nie oraz szybko nawiązać kontakt z uczniami; w przypadku połączenia strumieniowego Zoom jest to po prostu niemożliwe. A uczniowie w domu prawie na pewno będą musieli stawić czoła większym rozproszeniom i mniejszemu nadzorowi ze strony nauczycieli.

Engageli: Metafora stołu

Tym, co wyróżnia Engageli, jest to, że przechwytuje około 70 danych, które mogą szczegółowo opisać zaangażowanie uczestników i podzielić odbiorców na małe grupy robocze. Grupy te mogą następnie współpracować nad projektami, a instruktor/menedżer projektu wchodzi do każdej grupy, aby zapewnić im skupienie. Rozmiary stołów zazwyczaj obejmują mniej niż 10 uczestników, co pozwala na łatwiejsze kierowanie nimi i lepszą współpracę. Zaawansowanych uczniów, asystentów technicznych lub indywidualnych liderów zespołów można umieścić przy każdym stole lub zgrupować, według uznania lidera sesji. Takie podejście nie jest niczym niezwykłym w przypadku rad doradczych lub dużych zespołów pracujących razem. W efekcie dzieli duże grupy na oddzielne jednostki, które można utworzyć w oparciu o umiejętności lub w celu uzyskania alternatywnych poglądów lub w celu podzielenia dużego problemu na mniejsze, łatwiejsze do zarządzania części. Powiadomienia odzwierciedlające zaangażowanie mogą poinformować prezenterów, że tracą odbiorców i muszą wymieszać pewne rzeczy z szybkimi quizami, zadawaniem pytań lub po prostu przejściem do bardziej ekscytującego tematu. Aplikacja może również wygenerować wykres pajęczyny pokazujący poziomy zaangażowania, które mogą pomóc prezenterom ulepszyć ich prezentacje. Studenci nieuczestniczący mogą zostać wyróżnieni, aby zwiększyć uwagę instruktora. Możliwość podzielenia dużej grupy na mniejsze jednostki pozwala także instruktorowi na grupowanie uczniów na podstawie ich zainteresowań i umiejętności. Możesz na przykład grupować osoby, które potrzebują pomocy w konkretnym języku lub są bardziej zaawansowane niż klasa, aby nie zwalniały tempa. Zwłaszcza w przypadku edukacji pokrywa się to z obawami podniesionymi niedawno przez Kena Robinsona. Jak stwierdził Robinson w „Huffington Post”: „Dominujące systemy edukacyjne opierają się na trzech „założeniach”, które są dokładnie przeciwne sposobowi przeżywania życia ludzkiego. Po pierwsze, promują standaryzację i wąskie spojrzenie na inteligencję, gdy ludzkie talenty są różnorodne i osobiste. Po drugie, promują konformizm tam, gdzie postęp kulturowy i sukces zależą od kultywowania wyobraźni i kreatywności. Po trzecie, są one liniowe i sztywne, gdy przebieg życia każdego człowieka, w tym Twojego, jest organiczny i w dużej mierze nieprzewidywalny. „System Engageli promuje indywidualność na poziomie grupy roboczej; nie wymusza podporządkowania się; pomaga nauczycielowi lub liderowi zespołu zachęcać do uczestnictwa; i choć nie eliminuje to sztywnego, linearnego myślenia, stwarza dla przełożonych powód do sprawdzania pracy nauczyciela i podejmowania decyzji korekty.

Wniosek: więcej wkrótce

Nadmienię, że rozwiązanie to ma zaledwie sześć miesięcy, co sugeruje, że w przyszłości doczeka się wielu udoskonaleń i usprawnień. Na przykład ledwo dotyka 70 przechwyconych elementów danych, a wykorzystanie sztucznej inteligencji w jego przypadku jest szczątkowe. Oczekuję, że w nadchodzącym roku firma Engageli będzie szybko się skalować i będzie mogła obsługiwać większą liczbę klientów. Na razie koncentruje się na nauczaniu na odległość, współpracy projektowej, szkoleniach wewnętrznych, radach doradczych i spotkaniach zarządów lepiej niż jakiekolwiek inne narzędzie. Engageli mogłoby być pierwszym podejściem u podstaw nowej normalności; Wątpię, że to będzie ostatnie. A dzięki stale rozwijającym się istniejącym narzędziom zapewnienie śledzenia i wdrażania najlepszego narzędzia dla swoich zespołów i uczniów może mieć decydujący wpływ na względną efektywność i produktywność tych zespołów. Miej oczy otwarte; Jesteśmy dopiero na początku zapowiadającej się ogromnej zmiany w tym segmencie.
<p>Copyright © 2021 IDG Communications, Inc.</p>