Rzeczywiście szalone: ​​jak narodziła się pierwsza na świecie liga samochodów wyścigowych

Rzeczywiście szalone: ​​jak narodziła się pierwsza na świecie liga samochodów wyścigowych

Od Jetsonów, przez Łowców androidów, po Piąty element, latające samochody są ostoją science fiction. Dla australijskiego biznesmena Matta Pearsona posiadanie takiego było marzeniem z dzieciństwa. Pearson jest założycielem Alauda Racing i twórcą Airspeedera, nowego sportu. League specjalnie dla tego, co nazywa „Sky Ferrari”. Zamieszkane UAV zmierzą się jeden na jednego, poruszając się po torze z prędkością do 200 km/h. Firma zaprezentowała już prototypy w skali trzech czwartych, a swój pierwszy pełnowymiarowy prototyp zaprezentuje w lipcu na Festiwalu Prędkości w Goodwood. To niezwykle ambitny projekt, ale Pearson sprawia wrażenie najbardziej naturalnej rzeczy na świecie. Jego pierwszym przedsięwzięciem był start-up zajmujący się oprogramowaniem, ale jego uwagę przykuł niebiosa. Myślałem, że idzie całkiem nieźle. Zróbmy coś naprawdę szalonego i znajdźmy konstruktora latających samochodów Matt Pearson, Alauda „Chciałem zrobić coś trochę większego, więc założyłem kosmiczny start-up, którego celem jest umieszczenie w kosmosie małych satelitów umożliwiających łączność z Internetem” – powiedział Porównanie . „Australia i wiele innych części świata naprawdę cierpią z powodu fatalnego połączenia internetowego. Wiele urządzeń przemysłowych i innych elementów znajdujących się poza miastami musi być podłączonych do sieci. Dlatego nie jestem jedyny na świecie. Zacząłem nad tym pracować problem, w zeszłym roku zainstalowaliśmy cztery satelity. Na orbicie jest bardzo dobrze. Firma ugruntowała swoją pozycję w branży kosmicznej od pięciu lub sześciu lat, ale Pearson znów poczuł się niepewnie. „Pomyślałem, cóż, wygląda na to, że wszystko idzie całkiem nieźle” – mówi. „Zróbmy coś naprawdę szalonego i znalazłem konstruktora latających samochodów”.

Wrażenia z jazdy - w powietrzu

Ostatecznym celem firmy Pearson jest zintegrowanie latających samochodów i udostępnienie ich każdemu tak, aby były tak łatwe w pilotażu jak samochód lądowy, ale technologia jest wciąż w powijakach. „Stworzyliśmy firmę Alauda Aeronautics, technologia dronów na dużą skalę stale się rozwija i zobaczymy, czy uda nam się stworzyć coś, co będzie w stanie przewieźć człowieka” – powiedział. zanim wszyscy zostaną ujawnieni, zanim Ehang zostanie ujawniony światu, CityAirbus, Volocopter, więc kiedy zaczęliśmy rozmawiać o tym, jak będziemy budować latające samochody, wszyscy mówili sobie: „Ok, z pewnością zwariowałeś. Ale po około roku pracy artykuły zaczęły pojawiać się wszędzie i nagle przeniosły się na Och, „tak, to ma duży sens.” Źródło zdjęcia: Latające samochody Alauda Racing Alauda będzie inna, jednak firmy takie jak Boeing i Bell pracują nad latającymi taksówkami jako łatwy sposób na przedostanie się z A do B. „Tak wygląda rewolucja ze względu na ich autonomię”. John Langford, prezes i dyrektor generalny Aurora, spółki zależnej Boeing Flight Sciences podczas premiery Boeinga NeXt, prototypu taksówki powietrznej. „Certyfikowana autonomia umożliwi cichą, czystą i bezpieczną miejską mobilność powietrzną”. Takie projekty są świetne, mówi Pearson, ale chce zachować jak najwięcej wrażeń z jazdy. Jego wizja latającego samochodu jest tak prosta w obsłudze jak zwykły sedan, ale na dodatek: „zamiast skomplikowanego samolotu czy hej, łatwo go sterować jak samochód, którym każdy może jeździć, ale w powietrzu”.

Ferrari z nieba

Całkowicie nowa forma transportu wymaga wielu badań i rozwoju, ale Pearson miał plan, sposób na wciśnięcie pedału gazu i udoskonalenie technologii. „Naprawdę chciałem zbudować coś naprawdę ekscytującego” – mówi. „Coś musi być drogie, a pierwsza wersja, którą stworzyliśmy, miała być bardzo małym i bardzo drogim pojazdem, więc dobrze pomyślałem: zacznijmy od samochodu sportowego lub, no wiecie, hipersportowego samochodu – zasadniczo Ferrari od „Zamiast czekać 10 lat, aż branża mobilności lotniczej nadrobi zaległości, Alauda zdecydowała się stworzyć rynek dla latających samochodów od pierwszych zasad z dedykowaną ligą wyścigową. Zdjęcie: Alauda Racing „Od początków jazdy samochodem były wyścigi, a z rywalizacji wyniknęło wiele dobrych rzeczy, prawda?” powiedział Pearson. „Masz ogromne ilości pieniędzy, umiejętności i talentów, aby móc dalej i dalej rozwijać technologię, więc ma to ogromny sens”. Widzieliśmy też takie rzeczy, jak Formuła 1, która oddzieliła się od Formuły E, wyścig dronów poczynił postęp, przybył Roborace i próbują znaleźć kolejny etap wyścigu. Pomyśleliśmy, że połączenie tych rzeczy w wyścig pojazdów elektrycznych jest całkiem logiczne. Zawsze powtarzam: „Kto nie ogląda wyścigu latających samochodów?” Matt Pearson, Alauda „Zawsze powtarzam, że budując wokół tego wyścig, przyciągasz dużą publiczność. Budujemy rynek dla naszego pojazdu w Alauda. „Tym rynkiem jest Airspeeder, prestiżowy sport, w którym ścigają się czterometrowe pojazdy elektryczne w jednych z najcieplejszych miejsc na świecie”. Przyciąga publiczność sportów motorowych „Pearson”. Przyciąga także publiczność sportu i dronów, a ja zawsze powtarzam: „Kto nie będzie oglądał wyścigu latających samochodów?”

Wystartuj w 2020 roku

Lipcowa prezentacja w Goodwood będzie początkiem nowego kamienia milowego dla Alauda i Airspeeder. Loty testowe załogi odbędą się jeszcze w tym roku, a zespół ciężko pracuje, aby upewnić się, że pojazd spełnia standardy bezpieczeństwa. „Na YouTube można zobaczyć wiele rzeczy, na przykład ludzi latających na leżaku, w wannie czy czymkolwiek innym”. Pearson: „ale my robimy coś zupełnie innego. Jeśli chcesz poprawić osiągi, potrzebujesz znacznie większych silników, większych śmigieł i znacznie większej mocy”. Alauda ściśle współpracuje z organami regulacyjnymi, aby zapewnić przestrzeganie zasad. Jak podkreśla Pearson, certyfikacja pojazdu to jedno, a certyfikacja go do celów sportowych to drugie. Firma przeżywa trudne czasy, ale jest zdeterminowana zrobić wszystko, co jest zapisane w zasadach. Mamy zaskakującą liczbę osób, które wyglądają podobnie: "Zapisz mnie! Kiedy mogę je mieć? Zróbmy to!" Matt Pearson, AlaudaProwadzi także rozmowy z głównymi sponsorami i nadawcami pierwszych mistrzostw świata zaplanowanych na przyszły rok . Pearson w tej chwili niewiele robi, ale twierdzi, że wszystko nabiera kształtu, a Goodwood naprawdę daje kopa. Alauda nie ma problemu ze znalezieniem kierowców, którzy mogliby dołączyć do poważnych sił G. Mieszanka naprawdę interesująca ze strony ludzie, którzy są pilotami wyścigowymi, pilotami dronów i byłymi wojskowymi” – powiedział Pearson. „Ale spotykamy też zaskakującą liczbę osób, które mówią sobie: «Zarejestruj się». Kiedy mogę go zdobyć? Zróbmy to! „” Więcej informacji można znaleźć na stronie Airspeeder.com. Od lipca sprawy toczą się szybko.