Skorzystaj z cyfrowej możliwości; Ewolucja usług zarządzanych.

Skorzystaj z cyfrowej możliwości; Ewolucja usług zarządzanych.
O autorze Bill Padfield jest dyrektorem operacyjnym firmy Dimension Data Services Group. Bill dołączył do Dimension Data Asia Pacific jako dyrektor operacyjny w 2001 roku i został powołany do Rady Dyrektorów w 2002 roku. W latach 2003-2006 Bill pełnił funkcję dyrektora generalnego Dimension Data Asia Pacific. W 2016 został mianowany prezesem. W tym samym roku Bill został wybrany na stanowisko dyrektora ds. usług grupowych. Pomimo wszystkich wysiłków wiele zespołów IT doświadcza nadmiernego wypalenia i miażdżącego braku zasobów. Pod ciągłą presją transformacji cyfrowej dyrektorzy najwyższego szczebla domagają się większej liczby działów, jednocześnie przeznaczając na to mniejszy budżet. Zadaniem administratorów IT jest minimalizowanie zwrotu z inwestycji w ich często złożone środowiska hybrydowe, więc nie jest zaskoczeniem, że wielu osobom nie wychodzi to dobrze. W rzeczywistości ostatnie badania pokazują, że 53% firm otwarcie przyznaje, że ich ograniczone zasoby IT znacznie spowalniają wysiłki związane z transformacją cyfrową. Aby skorzystać z bezprecedensowych możliwości, jakie daje transformacja cyfrowa, firmy muszą dostosować sposób, w jaki działają. Jeśli tego nie zrobią, nie będą w stanie nadążyć za szybko rozwijającymi się nowymi graczami, tymi, którzy są szybcy, zwinni i ewoluują w szybkim tempie. Ale w jaki sposób mogą szybko się przekształcić, równoważąc ryzyko nieodłącznie związane z taką zmianą? Usługi zarządzane w coraz większym stopniu umożliwiają szybką, ale bezpieczną transformację cyfrową. Ewoluował od prostego modelu outsourcingu do holistycznego podejścia, które umożliwia firmom szybki dostęp do nowych technologii i umiejętności oraz czynników, takich jak szybkość, koszty, jakość i ryzyko. Ale jak do tego doszliśmy i jakie są kolejne kroki w ciągle zmieniającym się świecie usług zarządzanych?

Źródło obrazu: Shutterstock Źródło obrazu: Shutterstock (Źródło zdjęcia: Wright Studio / Shutterstock)

Jak outsourcing przekształca się w usługi zarządzane.

Bez względu na to, gdzie na świecie się znajdują, użytkownicy chcą łączyć się z aplikacją, konsumować tyle, ile potrzebują, i płacić tylko za to, z czego korzystają. Ta koncepcja płacenia za to, co konsumujesz, obejmuje również infrastrukturę sprzętową i programową. W przeszłości dostawcy usług zarządzanych oferowali przedsiębiorstwom niską cenę za zarządzanie ich infrastrukturą i pozostawiano je samym sobie. Czasy się jednak zmieniają. Popularność BYOD oznacza, że ​​pracownicy chcą korzystać z ich technologii, ale mają taki sam dostęp do sieci jak wcześniej, niezależnie od urządzenia czy lokalizacji. Sieci rozwijały się odpowiednio do tych wymagań i wszystko ewoluowało w kierunku własności intelektualnej. Komputer nie miał już takiej samej struktury i był daleki od elastyczności wystarczającej do sprostania tym nowym wymaganiom. Firmy zlecają obecnie na zewnątrz tak wiele różnych funkcji, że nie jest łatwo je zintegrować. Niezależnie od tego, czy chodzi o aplikacje kadrowe, finansowe, narzędzia do prognozowania czy systemy zarządzania relacjami z klientami, firmy desperacko szukają sposobów na integrację. szukają sensu w swoim wielochmurowym szaleństwie.

Usługi zarządzane — płać za to, z czego korzystasz

Pojawienie się nowej generacji rozwiązań usług zarządzanych dostarczanych przez platformę zmieniło wszystko. Dostawcy usług zarządzanych łączą teraz oparte na chmurze aplikacje, platformy i infrastrukturę, zapewniając firmom modele biznesowe oparte na konsumpcji, które bardziej przypominają Spotify czy Netflix niż technologie, z których można korzystać. tradycyjne biznesy. Ludzie nie dbają o to, gdzie są hostowane ich aplikacje ani o infrastrukturę, która to wszystko obsługuje. Chcą czegoś, co działa, i chcą wiedzieć, że jest to bezpieczne. I to samo podejście obowiązuje w świecie biznesu. Oznacza to, że stary model biznesowy usług zarządzanych został odwrócony. Ze strachu przed włożeniem wszystkich jaj do jednego koszyka firmy niechętnie przenoszą wszystkie swoje usługi do jednego środowiska chmurowego, ale nadal chcą spójnego, przejrzystego i niedrogiego świadczenia usług przez jednego dostawcę. Przedsiębiorstwa nie zwracają się już do dostawców usług zarządzanych w celu zarządzania swoją infrastrukturą, w przeciwieństwie do status quo: chcą zarządzać wszystkim, czego potrzebują w ogólnej infrastrukturze dostawcy usług zarządzanych. Dostawcy usług zarządzanych skutecznie wypełniają rolę pełnoetatowego specjalisty IT, którego firma zwykle zatrudniałaby do obsługi czasochłonnych i żmudnych codziennych zadań. Obsługują wszystkie regulacyjne zarządzanie IT i zagrożenia bezpieczeństwa za ułamek kosztów, umożliwiając wewnętrznym zespołom IT i operacyjnym skupienie się na zadaniach o wartości dodanej, takich jak: Poprawa obsługi klienta, optymalizacja kosztów i eksploracja. Nowe technologie.

Dostawcy usług zarządzanych — mistrzowie lalek

Jedną z najważniejszych sił w ewolucji usług biznesowych jest warstwa abstrakcji, która znajduje się na wierzchu tych odmiennych aplikacji i funkcji, hostowana i zarządzana przez jednego dostawcę. Nazywany „warstwą usług”, ten globalny dostawca działa jako lalkarz i zarządza wszystkim poniżej. od zarządzania tożsamościami, przez integrację, po otwarte interfejsy API, które bezproblemowo integrują się z lokalną infrastrukturą i centrami danych. Sektor bankowy stanowi doskonałą ilustrację. Fintechy i banki pretendentów, takie jak Monzo, Starling i Revolut, które mogą wykorzystywać zwinne technologie do dostosowywania swoich produktów i usług w mgnieniu oka, są bankami o ugruntowanej pozycji, polegającymi na wielu różnych systemach lokalnych. świat. W naszym coraz bardziej opartym na chmurze środowisku ci, którzy mierzą się z cyfrowym zagrożeniem, akceptując fakt, że nie pójście w pojedynkę nie jest już opcją, są tymi, którzy zachowują znaczenie i odnoszą sukcesy, ale ci, którzy śpią za kierownicą lub są zbyt uparci, wygrali. Nie za pięć lat, żeby opowiedzieć historię.