Wraz z ewolucją technologii zmienia się również ISD.

Wraz z ewolucją technologii zmienia się również ISD.
Technologia w szybkim tempie zmienia sposób, w jaki żyjemy i pracujemy. Nowe rozwiązania, takie jak blockchain, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, mogą zmienić świat, w którym żyjemy. W Barclaycard niedawno zaczęliśmy badać, czy te powstające technologie już wpływają na sposób prowadzenia działalności gospodarczej, czy też są tylko szumem reklamowym. Przeanalizowaliśmy także zmieniającą się rolę CIO i wzrost różnorodności w dziedzinie technologii.

Wierz rozgłosowi

Badania i rozwój wymagają inwestycji, a 42% CIO twierdzi, że ich firmy zwiększają wydatki, aby wykorzystać pojawiające się technologie. Internet rzeczy, sztuczna inteligencja i wirtualna rzeczywistość znajdują się na czele listy technologii, z których CIO planują korzystać w ciągu najbliższych pięciu lat. W rzeczywistości prawie sześciu na dziesięciu (56%) dyrektorów ds. IT w brytyjskich firmach uważa, że ​​będą gotowi do wdrożenia Internetu rzeczy w ciągu pięciu lat, a 30% już korzysta lub testuje tę technologię. . W Barclaycard badamy zastosowanie blockchainu w kilku projektach pilotażowych, zwłaszcza do weryfikacji tożsamości, i nie jesteśmy jedyni. Jedna trzecia (35%) CIO twierdzi, że przyjęła lub testuje technologię blockchain w celu poprawy przejrzystości i bezpieczeństwa danych. Co piąty (20%) testuje lub korzysta z obliczeń kwantowych. Sugeruje to, że dla brytyjskich CIO technologie te nie są modne. Tak naprawdę pokazuje, że jesteśmy już w punkcie, w którym narzędzia nowej generacji stają się rzeczywistością dla przedsiębiorstw.

Źródło obrazu: Shutterstock Źródło obrazu: Shutterstock (zdjęcie: © Shutterstock)

dyrektor ds. informatyki 2.0

Badamy także zmieniającą się rolę MKOl, szczegółowo przyglądając się wpływowi na badanie talentów i odpowiednie umiejętności. Ponad trzy czwarte (78%) respondentów twierdzi, że dzisiejsi CIO potrzebują szerszego zestawu umiejętności niż pięć lat temu, aby osiągnąć cele biznesowe. większe, takie jak stymulowanie wzrostu lub większa odpowiedzialność za poprawę jakości obsługi klienta. Tendencja ta sprawiła, że ​​53% dyrektorów ds. IT w większym stopniu współpracuje z innymi zespołami w firmie niż pięć lat temu. Jedna trzecia (35%) stwierdziła, że ​​obecnie ściślej współpracuje ze swoim dyrektorem generalnym. CIO są również coraz bardziej zaangażowani w płatności: czterech na dziesięciu (42%) twierdzi, że jest to dla nich ważniejsze, a większość (73%) twierdzi, że technologia płatności staje się coraz ważniejszym elementem dyskusji na sali konferencyjnej. Jednak nie chodzi tylko o przetwarzanie płatności: 70% CIO twierdzi również, że chce lepszego dostępu do danych dotyczących płatności, aby pomóc im osiągnąć cele biznesowe i usprawnić proces podejmowania decyzji w organizacji.

Dążenie do większej różnorodności.

W ramach badania sprawdziliśmy skład zespołów technologicznych w Wielkiej Brytanii. Rekrutacja zróżnicowanego personelu to nie tylko słuszna decyzja. Kiedy wzrasta zapotrzebowanie na nowe umiejętności i nasila się poszukiwanie talentów, istotne jest, aby przedsiębiorstwa miały dostęp do jak najszerszego zakresu umiejętności i doświadczenia, a jednocześnie wykorzystywały mniej umiejętności technicznych. tradycyjny. Jest oczywiste, że to już się dzieje: prawie dwie trzecie (64%) dyrektorów ds. IT poinformowało, że członkowie ich zespołów pochodzą z bardziej zróżnicowanych środowisk niż pięć lat temu, pod względem narodowości, wieku i kwalifikacji. i podłoże społeczno-ekonomiczne. Ponadto siedmiu na dziesięciu CIO (70%) uważa, że ​​w ich zespole jest obecnie więcej kobiet niż pięć lat temu. Różnorodność przynosi korzyści całej organizacji, ale technologia zawsze była obszarem trudnym do zachęcenia do większej reprezentacji. Dlatego te wnioski cieszą szczególnie. Mamy nadzieję, że jeszcze bardziej skupimy się na osobach z różnych środowisk pracujących w branży technologicznej.

Wyzwaniem jest kontynuacja.

Rozwój nowych, ekscytujących technologii oznacza, że ​​otaczający nas świat się zmienia. Często mówi się, że przeżywamy obecnie czwartą rewolucję przemysłową, w której sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i robotyka zmieniają sposób, w jaki żyjemy i pracujemy. Dzisiejszy CIO musi nadążać za tymi zmianami i pomagać swoim firmom inwestować w odpowiednią technologię. Muszą jednak także zachować własne umiejętności i rekrutować różnorodne talenty w swoich zespołach, aby przygotować się na przyszłość wraz z firmą. Keith Little, dyrektor ds. informatycznych, Barclaycard