Wiele firm twierdzi, że wyłączyłoby środki bezpieczeństwa, aby zwiększyć swoje zyski

Wiele firm twierdzi, że wyłączyłoby środki bezpieczeństwa, aby zwiększyć swoje zyski

Według nowego badania, gdyby oznaczało to lepszą wydajność i ostatecznie lepsze wyniki finansowe firmy, zdecydowana większość (76%) decydentów IT wyłączyłaby środki bezpieczeństwa cybernetycznego w swojej firmie.

Ankieta F5, w której wzięło udział prawie 1500 decydentów IT z wielu branż na całym świecie, wskazuje, że cyberbezpieczeństwo organizacji przesuwa się obecnie w kierunku zarządzania ryzykiem, a firmy przyjmują zmodyfikowane podejście.

Raport dodaje, że jednym z powodów tej zmiany jest to, że zabezpieczenia oparte na tożsamości przewyższają obecnie tradycyjne technologie zabezpieczeń i dostarczania aplikacji, zwłaszcza pod względem rozpowszechnienia.

Obejmij zerowe zaufanie

Prawie wszyscy respondenci (96%) twierdzą, że stosują zasady zerowego zaufania, ale około połowa (44%) stosuje niespójne zasady bezpieczeństwa w różnych aplikacjach.

Jednocześnie wysoce rozproszone architektury i szerszy krajobraz zagrożeń wynikający z ciągłej cyfryzacji starszych doświadczeń fizycznych skłaniają przedsiębiorstwa do przyjęcia „mieszanki rozwiązań”, które pomogą im zarządzać rosnącą złożonością i eliminować rosnące luki w umiejętnościach.

„Nasze badania pokazują, że przeciętna organizacja zarządza setkami aplikacji w centrach danych, środowiskach wielochmurowych i brzegowych, a także ponad 20 różnymi technologiami dostarczania aplikacji i bezpieczeństwa” — mówi Kara Sprague, EVP i GM, App Delivery, F5.

„Dzięki tym rosnącym i coraz bardziej rozproszonym portfelom organizacje potrzebują stałego bezpieczeństwa, kompleksowej widoczności i zwiększonej automatyzacji wdrożeń aplikacji, aby okiełznać wyniszczającą złożoność i stale zwiększać wartość dla klientów, optymalizować operacje, wykorzystywać nowe możliwości i reagować na pojawiające się zagrożenia w czasie rzeczywistym.

To sprawia, że ​​widoczność staje się coraz większym bólem. Niemal wszyscy respondenci (98%) stwierdzili, że brakuje im informacji potrzebnych do osiągnięcia celów biznesowych i poprawy obsługi klienta (CX). I podczas gdy 95% planuje wykorzystać dane operacyjne do wglądu, który, jak mają nadzieję, może poprawić jakość obsługi klienta i pobudzić rozwój firmy, obecnie 98% twierdzi, że nie jest to możliwe.

Nawet gdyby wdrożyli więcej sztucznej inteligencji (AI), wielu nadal brakowałoby personelu i wiedzy, aby właściwie identyfikować istotne dane i dobrze je wykorzystywać.