Według ACCC prędkości pobierania od niektórych dostawców NBN dramatycznie rosną.

Według ACCC prędkości pobierania od niektórych dostawców NBN dramatycznie rosną.

Najnowszy raport ACCC dotyczący pomiarów łączy szerokopasmowych, przeprowadzany co kilka miesięcy przez australijską Agencję Ochrony Konsumentów, ujawnił rosnącą różnicę w prędkości pobierania danych zapewnianej przez konkurencyjnych dostawców usług detalicznych.

Raport zawiera szereg rygorystycznych porównań, ale najbardziej istotnym z nich jest średnia prędkość pobierania zapewniana przez RSP jako procent maksymalnej prędkości, jaką może osiągnąć plan.

Odbywa się to w godzinach szczytu (określanych jako między 7:00 a 11:00), a także w „godzinach największego ruchu” i jest często przedstawiane przez RSP jako „typowa wieczorna prędkość”. Na przykład stwierdzono, że TPG osiąga (średnio) 86.3% maksymalnej prędkości swojego planu, co odpowiadałoby 86.3 Mbit / s dla planu NBN100.

Optus kradnie tron

Chociaż TPG zajmuje pierwsze miejsce w ostatnich trzech raportach, obecnie wyprzedza go znacznie ulepszony Optus, który odnotował wzrost o 2.1%, osiągając 87.6% reklamowanych prędkości pobierania w godzinach szczytu.

Telstra i Exetel również wzrosły, odpowiednio o 9.7% i 2.0% do odpowiednio 83.8% i 84.8%. Aussie Broadband, iiNet, MyRepublic, TPG oraz Dodo & iPrimus odnotowały spadki, przy czym ten ostatni ogółem spadł o 4.0%, co daje ostateczny wskaźnik 76.4%.

„Pokazuje, jak mogą się różnić wyniki RER i dlaczego konsumenci mogą przeprowadzać badania” – powiedział prezes ACCC, Rod Sims. „Zachęcamy konsumentów do porównywania raportów prędkości RSP w godzinach szczytu z rzeczywistą wydajnością”.

Należy zauważyć, że ACCC stwierdził, że osiągnięcie maksymalnej prędkości planu było naprawdę niemożliwe, nawet poza godzinami szczytu, przy szybkości pobierania „nigdy nie przekraczającej 95% prędkości planu”.

Raport mierzy również takie czynniki, jak liczba awarii według typu technologii i czas ich trwania. Stwierdzono, że połączenia HFC (hybrydowe włókna koncentryczne) mają najwyższy średni dzienny wskaźnik awaryjności i najdłuższe przestoje, podczas gdy połączenia FTTN (Fibre-to-Node) i FTTP (Fibre-to-Site) były nieco lepsze.