Walka według Protokołu Callisto będzie w równym stopniu oparta na walce wręcz, jak i dystansowej.

Walka według Protokołu Callisto będzie w równym stopniu oparta na walce wręcz, jak i dystansowej.

Ujawniono, że nadchodzący horror science fiction Protokół Callisto nie tylko załaduje graczy z bronią i amunicją. Zamiast tego gracze znajdą się również w wielu walkach w zwarciu.

Ta wiadomość pochodzi od dyrektora projektu The Callisto Protocol, Bena Walkera, który powiedział Game Informerowi (otwiera się w nowej karcie) podczas dogłębnej recenzji walki w grze, że „pochyla się ku stronie przetrwania” i że „wszystko” ton „walki" jest rodzajem walki. Sensowne jest więc ujawnienie, że „prawie połowa naszych walk to walka wręcz".

Nie oznacza to oczywiście, że gra nie zapewnia graczom amunicji do walki na odległość, ale Walker zauważa, że ​​zrównoważony rozrzut „oznacza, że ​​musisz mądrze wykorzystywać swoje pociski. W tym celu dodaliśmy nasz Kombosy walki wręcz, po zakończeniu, odpychają wroga, więc daje to szansę na bardzo szybkie zablokowanie i oddanie ładnego, czystego strzału we wroga.

W rozmowie z Game Informer Walker poruszył również temat, w jaki sposób zespół Striking Distance będzie używał kontrolera DualSense PS5. „W dużej mierze opieraliśmy się na tym wszystkim” – powiedział. „Jakkolwiek satysfakcjonujące jest słuchanie i oglądanie, czuję, że po prostu dodaje ten dodatkowy poziom, a ten kontroler zdecydowanie daje nam tę możliwość, więc ciężko pracujemy nad wszystkimi tymi małymi niuansami i innymi rzeczami, aby je wdrożyć i upewnić się, że jesteśmy naprawdę wyróżnia się na gamepadzie.

Jeśli chodzi o szczegóły, Walker mówi, że „skoro mamy walkę, chcemy, żeby kości się połamały. Czujesz to w kontrolerze, prawda? Więc kiedy faktycznie nawiążesz to połączenie, będziesz miał to małe uczucie pęknięcia ”. w komendzie”.

Ostatni raz widzieliśmy The Callisto Protocol podczas Summer Game Fest na początku tego miesiąca, kiedy ujawniono nowy zwiastun gry. To była wyjątkowo krwawa i brutalna sprawa, więc fakt, że walka w grze nie boi się naprawdę skłaniać się ku bliskiej i osobistej naturze walki wręcz, nie jest specjalnie zaskakujący.

Callisto Protocol zostanie wydany 2 grudnia 2022 roku na PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S i PC.

Te porównania Dead Space

Ponieważ w ciągu ostatniego miesiąca pokazano więcej The Callisto Protocol, gra porównała do Dead Space, którego remake ma się ukazać w styczniu przyszłego roku.

Pomijając klimatyczne podobieństwa, twórca The Callisto Protocol, Striking Distance Studios, ma kilku weteranów Dead Space w personelu. Należą do nich szef studia Glen Schofield, który wcześniej pełnił funkcję dyrektora generalnego studia deweloperskiego Dead Space Visceral Games. Dlatego należy się spodziewać porównań.

Ale wraz z pojawianiem się nowych szczegółów walki coraz bardziej jesteśmy w stanie dostrzec różnice. W niedawnym wywiadzie dla PCGamesN (otwiera się w nowej zakładce) dyrektor kreatywny Striking Distance Chris Stone, który wcześniej pełnił funkcję dyrektora animacji w Dead Space, odniósł się do porównań.

Stone zauważył, że zespół „bardzo się rozwinął i ewoluował jako twórcy gier i artyści w ciągu ostatnich dziesięciu lub piętnastu lat, a Protokół Callisto to odzwierciedla”, dodając, że uważa, że ​​​​system walki został pomieszany omówiony powyżej, podobnie jak historia . . i jego oprawa wizualna wyróżni The Callisto Protocol.

„Stworzyliśmy dogłębny system walki, który łączy osobistą akcję w zwarciu na krótkim dystansie i strzelaninę na daleki dystans z bronią grawitacyjną o nazwie GRP („Grip”), która pozwala graczom łatwo przełączać się między broniami” – wyjaśnił Stone. .

– Skończyła ci się amunicja? Chwyć wroga i zbliż go, by zadać niszczycielski cios pałką ogłuszającą. Być napadniętym? Rzuć wrogiem przez pokój i strzelaj w jego nogi, aby zaczerpnąć powietrza. I oczywiście, jeśli zobaczysz zagrożenie środowiskowe, złap wroga i rzuć nim, aby natychmiast zabić.