W jaki sposób specyfikacja PS5 może pozwolić programistom na tworzenie bardziej realistycznych światów

W jaki sposób specyfikacja PS5 może pozwolić programistom na tworzenie bardziej realistycznych światów

PlayStation 5 będzie bramą do bardziej „realistycznych” światów ze sprzętem nowej generacji i wygląda na to, że twórcy są tym podekscytowani.

W wywiadzie dla Gaming Bolt Keisuke Kikuchi, producent JRPG Fairy Tail, wyjaśnił, w jaki sposób procesor AMD Zen 2 i dysk SSD PS5 stworzą bardziej „naturalne” i „realistyczne” światy gier.

„Cieszę się, że znacznie poszerza to zakres renderowania i operacji. Mam więc nadzieję uzyskać bardziej naturalne renderingi, zwłaszcza te, które będą sprawiać wrażenie realistycznych, jakbyś tam był” – powiedział Kikuchu.

Kikuchi powiedział również, że jest podekscytowany skróceniem czasu ładowania gier na PS5 z dysku SSD, umożliwiając programistom tworzenie bardziej zaawansowanych scen.

Jednak te ulepszenia sprzętowe prowadzą również do potencjalnych problemów. Jak wskazuje Kikuchi, ten zwiększony realizm będzie wywierał dużą presję na taktowanie procesora, ponieważ konsola będzie pracować nad uzyskaniem ulepszonej grafiki i efektów. „Przygotowuję się też na to, że sprawy nie pójdą zgodnie z planem” – powiedział Kikuchi.

nie wielkie zaskoczenie

(Zdjęcie: Insomniac Games)

Nie jest dla nas zaskoczeniem, że programiści są podekscytowani możliwościami PS5. Z tego, co widzieliśmy do tej pory, konsola nowej generacji ma wszystkie specyfikacje sprzętowe potrzebne do grania.

Zacznijmy od tego, że PS5 jest wyposażone w procesor AMD Zen 2, który w pełni wykorzystuje technologię ray tracing – zaawansowaną technikę oświetlenia, która może zapewnić wysoki poziom immersji w grafice gry. Zwykle jest to funkcja, którą widzieliśmy na PC, która automatycznie poprawia jakość grafiki. Poza grami sztuczki z błyskawicami są zwykle zarezerwowane dla wysokobudżetowych okularów CGI.

Innym kluczowym elementem w tworzeniu tych „realistycznych” renderingów jest dysk SSD (dysk półprzewodnikowy) PS5, który zapewni konsoli więcej wbudowanej pamięci i szybsze ładowanie. Ten nowy dysk SSD jest najwyraźniej 19 razy szybszy niż tradycyjne metody przechowywania na dyskach SSD, co powinno zapewnić niemal płynne przejścia.

Kikuchi mówił o tym w wywiadzie, stwierdzając, że „wyeliminuje to niepotrzebny czas ładowania i zwiększy zakres renderowań, takich jak przerywniki filmowe przechodzące tam i z powrotem między scenami”.

Samo Sony rozwinęło pomysł skrócenia czasu ładowania, a moc ta „dramatycznie poprawiła się pod względem renderowania graficznego”.

W oświadczeniu wydanym po prezentacji strategii korporacyjnej na początku tego roku firma Sony stwierdziła, że ​​„dwa kluczowe słowa określające przyszły kierunek PlayStation to„ wciągająca ” i „przejrzysta””, a „wciągające” wrażenia powstają w wyniku drastycznego wzrostu prędkości renderowania grafiki , osiągnięty dzięki zastosowaniu jeszcze większej mocy obliczeniowej i wykonanego na zamówienie, szybkiego, szerokopasmowego dysku SSD”.

(Zdjęcie: God of War / SIE Studio Santa Monica)

Oczywiście, aby stworzyć bardziej naturalny świat gry, kluczowy jest brak ekranów ładowania. Wygląda na to, że Sony naprawdę skupia się na PS5. Patent Sony opisuje rodzaj oprogramowania ładującego przeznaczonego głównie do kończenia ekranów ładowania.

Patent Sony „System i metoda dynamicznego ładowania oprogramowania gier zapewniająca płynną rozgrywkę” opisuje technologię, która śledzi ruch gracza w jego otoczeniu i ładuje odpowiednie zasoby w miarę jego ruchu. pewne obszary

Wygląda na to, że jest to wersja technologii stosowanej w grach takich jak God of War, która umożliwia ciągłe strzelanie przez całą grę, bez ekranów ładowania.

Ciekawie będzie zobaczyć światy wymyślone przez twórców wykorzystujące moc PS5. Aby je zobaczyć, trzeba będzie jednak poczekać do końca 2020 roku.