W jaki sposób pracownicy zdalni mogą zapewnić wydajną pracę?

W jaki sposób pracownicy zdalni mogą zapewnić wydajną pracę?

W 2019 roku 50% pracowników na całym świecie pracowało poza biurem przez co najmniej dwa i pół dnia w tygodniu, a w Wielkiej Brytanii 70% pracowników uważa, że ​​elastyczny czas pracy sprawia, że ​​praca jest łatwiejsza. Chociaż firmy poczyniły znaczne postępy w kierunku elastycznego czasu pracy, ostatnie wydarzenia mogły oznaczać, że niektóre firmy musiały szybko przejść na elastyczny czas pracy, wcześniej niż oczekiwano. Aby bardziej zróżnicowana siła robocza mogła efektywnie pracować, ludzie muszą posiadać wiedzę i umiejętności pozwalające jak najlepiej wykorzystać pracę poza tradycyjnym środowiskiem biurowym, a także technologię i narzędzia, które to umożliwiają. miejsce, aby je wspierać. Telepracownicy i pracodawcy muszą wziąć pod uwagę cztery kluczowe obszary:

Nie bój się „nadmiernej komunikacji”

Kiedy jesteś poza biurem, możesz zapomnieć o poinformowaniu kolegów z zespołu lub menedżerów. Zamiast mieć mentalność „co z oczu, to z głowy”, ważne jest, aby regularnie sprawdzać i zadawać pytania, jeśli coś jest niejasne. Możesz udostępniać listy rzeczy do zrobienia na początku dnia lub umówić się na rozmowę zespołową w południe, aby nadrobić zaległości i popracować nad zrozumieniem, że komunikacja jest lepsza niż zapominanie o dzieleniu się tym, co robisz. Dobre wykorzystanie systemu wiadomości błyskawicznych to świetny sposób na szybkie udostępnienie wiadomości lub, jeszcze lepiej, nawiązanie połączenia wideo. Jako istoty społeczne ważne jest, abyśmy dostrzegali mimikę i emocje tych, z którymi się komunikujemy, a jeśli podejmiemy decyzję lub podzielimy się żartem, zrobienie tego, obserwując reakcję kolegi, znacznie podniesie morale oddalonego i twój nastrój.

Utrzymuj stosunki pracy

Regularna komunikacja to także sposób na to, aby wysiłki pracowników zdalnych były doceniane i nagradzane, gdy nie ma ich fizycznie w biurze. Poziom motywacji i produktywności może spaść, jeśli członkowie zespołu nie są zachęcani i doceniani za ich wysiłki. Trudniejsze może być również utrzymywanie bliskich relacji roboczych ze zdalnymi współpracownikami, dlatego zachęcaj pracowników, aby poświęcili czas na poinformowanie ich, że w razie potrzeby są dostępni do pomocy. Zwykłe pytanie współpracownika, jak minął dzień, prowadzenie rozmów wideo w celu „cyfrowej kawy” lub nieformalnego spotkania może bardzo pomóc w utrzymaniu kontaktu ze współpracownikami. A jeśli brak interakcji twarzą w twarz wydaje się przeszkodą w budowaniu relacji, to rozmowy wideo z naszymi przyjaciółmi mogą być świetnym sposobem na nadrobienie straconego czasu na łatwą, swobodną rozmowę.

Poznaj swoją technologię

Idealnie byłoby, gdyby wszyscy pracownicy byli świadomi swojej technologii, gdy tylko zostaną wdrożone elastyczne modele pracy. Jeśli pracownicy nie byli w stanie spotkać się z nimi na czas, pomocne może być przedstawienie „zaawansowanych użytkowników” przyjaznym, przystępnym współpracownikom, którzy zostali zidentyfikowani jako zwolennicy technologii. Ci doświadczeni użytkownicy mogą odpowiedzieć na wszelkie pytania, których wstydzą się zadać działowi IT, lub pokazać im sprytne funkcje, które mogą radykalnie zwiększyć produktywność. Należy również zweryfikować, czy telepracownicy mają wszystko, czego potrzebują, aby być jak najbardziej produktywnym i wygodnym, na przykład ergonomiczne urządzenia peryferyjne. Na przykład pionowa mysz lub klawiatura z podkładką pod nadgarstek może zwiększyć wygodę użytkowników komputerów i zapewnić wszystkim utrzymanie poziomu produktywności, jaki uzyskaliby w biurze. Różni się w zależności od osoby — nie ma czegoś takiego jak konfiguracja „jeden rozmiar dla wszystkich”, więc poświęć trochę czasu, aby zrozumieć, czego potrzebuje każdy pracownik.

Spraw, aby rozmowy wideo były skuteczne

Połączenia wideo i konferencyjne są ważną częścią pracy zdalnej, umożliwiając ludziom komunikację w sposób, który bardziej naśladuje komunikację twarzą w twarz i wspiera pracę zespołową. W rezultacie wszyscy zaangażowani muszą wiedzieć, jak podłączyć, włączyć kamerę i dźwięk, odpowiednio ustawić kamerę na wysokości oczu i w uporządkowanym otoczeniu oraz wyciszyć głośniki, gdy nie mówią. . W przeciwnym razie istnieje ryzyko opóźniania spotkań, zamieszania wokół uczestników i rozmawiających ze sobą osób. Aby spotkanie było szybkie i produktywne, ważne jest również, aby upewnić się, że wszyscy mają mocne i stabilne połączenie z Internetem, aby uniknąć opóźnień w transmisji. Dobrą praktyką jest również wcześniejsze informowanie i trzymanie się porządku obrad oraz wyznaczenie osoby, która będzie przewodniczyć spotkaniu, aby zapewnić strukturę wezwania i zminimalizować dyskusję. między uczestnikami Na koniec upewnij się, że uczestnicy dają sobie nawzajem dodatkowy czas, aby upewnić się, że wszystkie powyższe czynności zostały wykonane przed rozpoczęciem spotkania. Opóźnienia w połączeniach mogą być frustrujące dla innych i krępujące dla winowajcy. Zdalne i elastyczne opcje pracy mogą być produktywne i wydajne dla pracowników, aw obecnej sytuacji zapewniły życie wielu firmom usługowym, ułatwiając ciągłość ich usług. Jednak aby ten sposób pracy był skuteczny, należy wziąć pod uwagę poprzednie kroki. Ważne jest, aby pracownicy rozumieli, jak używać i maksymalizować technologię potrzebną do współpracy i utrzymywania komunikacji, gdy nie pracują twarzą w twarz; w przeciwnym razie może ucierpieć produktywność i motywacja. Anne Marie Ginn jest odpowiedzialna za współpracę wideo w regionie EMEA w firmie Logitech