Właściciel WordPressa kupuje Tumblra od Verizon

Właściciel WordPressa kupuje Tumblra od Verizon

Verizon ujawnił, że sprzedaje sieć społecznościową Tumblr firmie Automattic Inc., właścicielowi WordPressa.

Warunki umowy nie zostały ujawnione, ale raporty wskazują, że Tumblr został kupiony za znacznie mniej niż 1.1 miliarda euro, które Yahoo zapłaciło za niego w 2013 roku.

Tumblr był wtedy częścią stajni Verizon po przejęciu Yahoo w 2017 r. Dzisiejsza sprzedaż oznacza znaczny spadek jego wartości, a według niektórych raportów transakcja wynosiła zaledwie 3 miliony dolarów.

Wyprzedaż Tumblr

Bez wątpienia Automattic uzna Tumblra za kluczowy element swojego dążenia do wzmocnienia swojej działalności online. Chociaż jest mało prawdopodobne, aby strona ta w najbliższym czasie była rentowna, Tumblr nadal jest domem dla ponad 450 milionów blogów, co oznacza, że ​​pozostaje jednym z największych tego typu w sieci. Sieć.

„Tumblr to marka, która zapoczątkowała ruchy, pozwoliła rozkwitnąć prawdziwym tożsamościom i stała się domem dla wielu kreatywnych społeczności i fandomów” – powiedział Guru Verizon Gowrappan, dyrektor generalny Verizon Media.

„Jesteśmy dumni z tego, co osiągnął zespół i cieszymy się, że znaleźliśmy idealnego partnera w firmie Automattic, którego doświadczenie i wyniki otworzą nowe, ekscytujące możliwości dla Tumblra i jego użytkowników”. ".

Verizon chciał sprzedawać na Tumblr od jakiegoś czasu, ale strona dla dorosłych Pornhub była jedynym zadeklarowanym oferentem, dopóki Automattic nie wyraził zainteresowania. Jak na ironię, Tumblr spotkał się z ogromną reakcją w zeszłym roku po tym, jak Verizon ogłosił, że zakazuje treści dla dorosłych z witryny, co skłoniłoby wielu użytkowników do bojkotu witryny.

Automattic twierdzi, że nie chce znieść zakazu i że Tumblr będzie działał jako strona „wtyczki” dla WordPress.

W ramach tej umowy Automattic zaatakuje około 200 pracowników Tumblra. Firma twierdzi, że obecnie zatrudnia 940 osób w 71 krajach, w tym WooCommerce, Jetpack, Simplenote i Longreads.

za pośrednictwem WSJ