Volvo i autonomiczny samochód produkcyjny Uber wyruszyły w drogę

Volvo i autonomiczny samochód produkcyjny Uber wyruszyły w drogę

Volvo i Uber zaprezentowały swój pierwszy produkcyjny samochód zdolny do samodzielnej jazdy. Podstawowy pojazd Volvo XC90 SUV jest wyposażony w technologię autonomicznej jazdy Ubera, co oznacza, że ​​w przyszłości będzie gotowy do wyjechania na ulice w ramach Downhill Driving Service. Volvo, twórca trzypunktowych pasów bezpieczeństwa, w ostatnich miesiącach bardziej skupiało się na bezpieczeństwie niż na przyjemności. Na przykład na początku tego roku ogłosił, że od 180 roku wszystkie nowe samochody będą miały ograniczenie prędkości do 2020 km/h. Nic więc dziwnego, że oprócz podstawowego SUV-a, jego wkład w samodzielny XC90 obejmuje zestaw funkcji zaprojektowanych z myślą o chronić kierowców i pasażerów. Samochód jest wyposażony w różne układy hamulcowe i kierownicze, a także zapasowe akumulatory, które powinny pozwolić na bezpieczne zatrzymanie samochodu w przypadku awarii jednego z jego głównych układów podczas jazdy autonomicznej. . „Jesteśmy przekonani, że technologia autonomicznej jazdy pozwoli nam na dalszą poprawę bezpieczeństwa, które jest podstawą naszej firmy” — powiedział Håkan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo. „Spodziewamy się, że do połowy następnej dekady jedna trzecia wszystkich sprzedawanych samochodów będzie w pełni autonomiczna”.

Lekcje z przeszłości

Jednak systemy zapasowe nie gwarantują bezpieczeństwa samojezdnych samochodów, jak wyjaśniono w zeszłym roku, niezależny przedprodukcyjny XC90 miał śmiertelny wypadek z pieszym w Arizonie. SUV był wyposażony w system antykolizyjny Volvo, w tym system hamowania awaryjnego, ale późniejszy raport z wypadku wskazywał, że automatyczny układ hamulcowy został wyłączony, gdy samochód był w „trybie komputerowym”. być wystarczająco czujnym, aby przejąć kontrolę i zahamować w takiej sytuacji, a później zdecydowano, że Uber nie zostanie oskarżony o przestępstwo.