Virgin Galactic – kompletny przewodnik

Virgin Galactic – kompletny przewodnik
Po co linia lotnicza, skoro można mieć sieć kosmiczną? Pragnąc zostać pierwszym regularnym statkiem komercyjnym, założyciel Virgin Galactic, Sir Richard Branson, obiecał zabrać ludzi w przestrzeń kosmiczną w 2004 roku. Od tego czasu przepowiadał, że jego „statek kosmiczny przyszłości” jest w toku. Punkt, od którego należy zacząć. Poczyniono jednak imponujący postęp i w grudniu 2018 r. naddźwiękowa sonda kosmiczna VSS Unity należąca do Virgin Galactic wreszcie dotarła w przestrzeń kosmiczną. W lutym 2019 r. było jeszcze wyżej. Następny krok: prawdziwe czy kosmiczne wycieczki turystyczne?

galaktyczna dziewica Oto widok, jaki uzyskasz z VSS Unity (Źródło zdjęcia: Virgin Galactic)

Kiedy Virgin Galactic rozpocznie turystykę kosmiczną i ile będzie to kosztować?

Branson powiedział, że planuje wykorzystać należący do tej firmy pojazd suborbitalny SpaceShipTwo w 2019 r., prawdopodobnie 16 lipca, dla upamiętnienia 50. rocznicy wystrzelenia statku Apollo 11 w 2019 r. Zarejestrowanych jest około 600 „przyszłych astronautów”, a każdy z nich złożył depozyt w wysokości 20,000 15,000 euro ( około 250,000 190,000 euro), chociaż ostateczny koszt obligacji wynosi XNUMX XNUMX euro (około XNUMX XNUMX euro).

galaktyczna dziewica VSS Unity startuje podłączony do swojego statku-matki (Zdjęcie: Virgin Galactic)

Kto jest właścicielem Virgin Galactic i na czym opiera?

Virgin Galactic jest częścią Virgin Group, której właścicielem jest brytyjski miliarder Sir Richard Branson. W skład Virgin Group wchodzą także takie spółki jak Virgin Atlantic, Virgin Holidays, Virgin Radio, Virgin Rail, Virgin Rail, Virgin Rail, Virgin Rail i Virgin Hyperloop One, które starają się zbudować rurociąg pasażerski o bardzo dużej prędkości. . Virgin Galactic ma dwie siostrzane firmy, Virgin Orbit (która wystrzeliwuje małe satelity z Boeinga 747) i The SpaceShip Company, która buduje i testuje jednostkę VSS. Jednym z głównych inwestorów w trzech krajach miała być Arabia Saudyjska z 2018 miliardem dolarów, ale Branson odwołał ją po zamordowaniu dziennikarza „Washington Post” Jamala Khashoggi w konsulacie Arabii Saudyjskiej w Stambule. W Turcji w październiku XNUMX r. Virgin Galactic ma obecnie siedzibę w porcie kosmicznym Mojave Aerospace i Spaceport America w Mojave w Kalifornii. Ale planuje przenieść się do Spaceport America w Nowym Meksyku.

galaktyczna dziewica VSS Unity osiągnął drugie miejsce w lutym 2019 r. na niebie nad Mojave w Kalifornii (Źródło: Virgin Galactic)

Jakie są długoterminowe cele Virgin Galactic?

Branson, człowiek niezwykle ambitny i znający się na reklamie, wykazuje mniejszy entuzjazm dla kosmosu niż Elon Musk ze SpaceX i Jeff Bezos z Blue Origin. „Kosmos zmieni wasze życie” – napisał w liście wideo do swoich wnuków po tym, jak SpaceShipTwo po raz pierwszy wyleciał w przestrzeń kosmiczną w grudniu 2018 r. „To da waszemu pokoleniu planetarną perspektywę, na której się opiera”. ludzkość. Obyśmy wszyscy jechali na tym samym statku kosmicznym z Ziemi”. Branson uważa, że ​​jak najwięcej ludzi powinno zobaczyć krzywiznę Ziemi z kosmosu, aby poczuć potężny „efekt przelotu”, który według wielu astronautów odczuwany jest po powrocie z Ziemi. ; przestrzeń. Jeśli wszyscy zobaczymy Ziemię z kosmosu, szybko zdamy sobie sprawę, jak nieistotne są granice narodowe i różnice kulturowe. To zupełnie inna perspektywa niż Musk i Bezos, którzy chcą wyjść daleko poza granicę ziemskiej atmosfery. Branson zajmuje się wyłącznie i prawie wyłącznie suborbitalną turystyką kosmiczną. Tak, na razie kosztuje to 250,000 190,000 euro (około 360,000 XNUMX euro, XNUMX XNUMX jednostek użytkowych), ale celem jest radykalne obniżenie ceny w przyszłości.

galaktyczna dziewica VSS Unity to ośmiomiejscowy naddźwiękowy samolot kosmiczny (Źródło zdjęcia: Virgin Galactic)

Suborbitalny samolot kosmiczny Virgin Galactic Supersonic VSS Unity

Virgin Galactic bardzo poważnie podchodzi do turystyki kosmicznej. Jego statek kosmiczny VSS Unity to pojazd naddźwiękowy zaprojektowany i wyprodukowany przez siostrzaną firmę The Spaceship Company, będącą odrębną własnością Scaled Composites. Opiera się na SpaceShipOne firmy Scaled Composites, pierwszej prywatnej rakiecie, która wyleciała w przestrzeń kosmiczną w 2004 roku (poprzednio VSS Unity i jego poprzedni system VSS Enterprise nosiły nazwę SpaceShipTwo). Ma dwa siedzenia dla pilotów i sześć dla pasażerów, ale sposób, w jaki się porusza, jest niezwykły. Stanowi część trajektorii kosmicznej, gdy łączy się z podwoziem niestandardowego samolotu transportowego o nazwie VMS Eve (dawniej WhiteKnightTwo) przed opuszczeniem i wystrzeleniem. w kosmosie. Firma zajmująca się statkami kosmicznymi ma teraz dwa inne statki kosmiczne, takie jak VSS Etta i VSS Artie, takie jak VSS Unity, które mają uruchomić usługi komercyjne, ale jest tylko jeden Eve VMS.

galaktyczna dziewica Sir Richard Branson z pilotami Markiem Stuckym i Michaelem Masuccim po pierwszej udanej misji VSS Unity w kosmos (Zdjęcie: Virgin Galactic)

Dotychczasowy program testowy.

VSS Unity został dwukrotnie pomyślnie wyrenderowany w przestrzeni kosmicznej. Udało się to po raz pierwszy w grudniu 2018 r., kiedy piloci Mark Stucky i Michael Masucci (plus kilka ładunków NASA i lalka o imieniu Annie) osiągnęli odległość 51.4 mil. W lutym 2019 roku po raz drugi dotarł w przestrzeń kosmiczną. Był to piąty lot VSS Unity o napędzie rakietowym. Na pokładzie znajdowały się trzy osoby. piloci Dave Mackay i Masucci, a także Beth Moses, główny instruktor astronautów w Virgin Galactic. „Skrzydła astronautów” dotyczą wszystkich tych, którzy dotrą do 50 mil, choć ponieważ linia Kármána znajdująca się na 100 km jest powszechnie uznawana za punkt początkowy przestrzeni, prawdopodobne jest, że to właśnie tam ostatecznie wskazuje dziewica galaktyczna. Jednak program testowy nie obył się bez problemów. Dwie dramatyczne niepowodzenia kosztowały życie czterech osób, w tym drugiego pilota Michaela Alsbury'ego, który zginął w wypadku w październiku 2014 r.

galaktyczna dziewica Krzywizna Ziemi widzianej z kosmosu podczas drugiej podróży kosmicznej VSS Unity w lutym 2019 r. (Zdjęcie: Virgin Galactic)

Czego doświadczą turyści w dziewiczej przestrzeni galaktycznej?

Prędkości naddźwiękowe, nieważkość, widok krzywizny Ziemi, a potem jeszcze prędkości ponaddźwiękowe. Wszystko to jednak bardzo różni się od tego, co Blue Origin ma zamiar zaproponować wraz ze swoją suborbitalną rakietą do pionowego startu New Shepherd. Sześciu klientów Virgin Galactic przybędzie do Spaceport w Nowym Meksyku na cztery dni przed planowanym lotem, aby przejść badania lekarskie, szkolenie w zakresie bezpieczeństwa oraz przeprowadzić symulację przeciążenia i mikrograwitacji (która może obejmować rzeczywistość wirtualną lub rozszerzoną).

galaktyczna dziewica Druga podróż VSS Unity w kosmos (Zdjęcie: Virgin Galactic)

Podróżuj w kosmos i z powrotem.

Czwartego dnia, po przypięciu pasów do rozkładanych siedzeń na pokładzie VSS Unity, statek-matka VMS Eve wystartuje z pasa startowego i wzniesie się na wysokość 50,000 63 stóp. VSS Unity oddziela i zapala swoje silniki rakietowe na 11 sekundy, zbliżając się do przestrzeni kosmicznej z prędkością trzy i pół razy większą niż dźwięk. To samo w sobie będzie niesamowitym przeżyciem dla każdego „kosmicznego turysty”, ale po nim nastąpią również cztery minuty stanu nieważkości i możliwość zobaczenia Ziemi z kosmosu, a następnie opadnięcia z pięciokrotną prędkością. Lepszy od dźwięku. Będzie trochę pospiesznie. Wreszcie VSS Unity powróci na pas startowy w Spaceport New Mexico, około dwie i pół godziny po starcie. Czterodniowe zaangażowanie i dwie i pół godziny podróży sprawiają, że turystyka kosmiczna Virgin Galactic jest znacznie dłuższa niż to, co wkrótce będzie mógł zaoferować 250,000-minutowy Blue Origin. Czy Virgin Galactic jest warta XNUMX XNUMX euro? Wydaje nam się, że to dobry interes.