Czy uważasz, że samochody elektryczne ładują się zbyt długo? Vauxhall chce zmienić twoje zdanie

Czy uważasz, że samochody elektryczne ładują się zbyt długo? Vauxhall chce zmienić twoje zdanie

Nowa Corsa-e Vauxhalla prawdopodobnie znajdzie wielu niecierpliwych przyjaciół, otwartych na pomysł samochodu w 100% elektrycznego, ale bez czasu i ochoty na ładowanie akumulatora.

Ponieważ? Przybędzie w kwietniu przyszłego roku z szybkim ładowaniem o mocy 100 kW, aby naładować akumulator o mocy 50 kW. Ta funkcja również nie jest dodatkowa i może spodobać się wielu osobom, które w przeciwnym razie mogłyby potrzebować naładować akumulator przed udaniem się na stację benzynową w celu zatankowania.

Pięciominutowy lub potencjalnie wielominutowy postój w pit stopie podczas oczekiwania na odbudowę słupków akumulatorów jest być może powodem, dla którego tak wielu z nas decyduje się zapalić, przesiadając się na pojazd elektryczny. To pozostaje najbardziej frustrującym aspektem posiadania samochodu elektrycznego i dotyczy głównie infrastruktury.

Obraz 1 z 4

Opel corsa-e

(Zdjęcie: Rob Clymo)

Obraz 2 z 4

Opel corsa-e

(Zdjęcie: Rob Clymo)

Obraz 3 z 4

Opel corsa-e

(Zdjęcie: Rob Clymo)

Obraz 4 z 4

Opel corsa-e

(Zdjęcie: Rob Clymo)

Posiadanie samochodu, który można szybko naładować, to zdecydowany plus. Ponadto, z bardzo obiecującym potencjałem ładowania, Corsa-e naprawdę mogłaby znaleźć właściwą klasyfikację, zakładając, że znajdzie wolną stację ładowania o mocy 100 kW.

Realnie oznacza to, że można przejechać około 160 km w pół godziny, co z pewnością jest bardzo wygodne. Vauxhall zauważa również, że zasięg Corsy-e wynosi 205 mil, co zostało potwierdzone certyfikatem WLTP. Samochód będzie również wyposażony w cichszą ładowarkę o mocy 11 kW, umożliwiającą ładowanie w domu w ciągu około 7.5 godziny za pomocą domowej ładowarki ściennej.

Podłącz i graj

Poza tym z pewnością nie ma nic zbyt rewolucyjnego w wyglądzie Corsy-e, ale Vauxhall nie jest tak naprawdę punktem odniesienia dla kontrowersyjnych linii projektowych. Dostajesz dość prosty samochód bez zbyt wielu niespodzianek.

Warto zauważyć, że Corsa-e będzie również dostępna jako opcja benzynowa i wysokoprężna, dlatego port ładowania znajduje się tam, gdzie znajduje się normalny korek wlewu paliwa. Inwestycja w te zatoki ładowania z krótkim nudnym kablem może być jedyną opcją w tym zakresie.

Chociaż nie jest to duży problem, ciekawe, czy sprowokuje to reakcję tych, którzy wolą zatrzymać się w zatoce, aby naładować baterie w sklepach. Innym powodem, dla którego na przykład nowe Renault Zoe tak dobrze działa, jest to, że ma gniazdo ładowania z przodu samochodu.

Gdzie indziej, podczas gdy dostajesz kilka odniesień do faktu, że jest to model „e”, Corsa wygląda konwencjonalnie pod każdym kątem. Przód i tył robią robotę, a centralnie umieszczony knot nie zapewnia szaleńczego dostępu do wnętrza przez czworo drzwi, jak na poniższym przykładzie. Jednak w dniu prasowym 17-calowe felgi aluminiowe oferowały bardzo potrzebnego ducha ekscytacji.

klucze premium

Ogólne wrażenie jest podobne, gdy spojrzy się na stylizację wnętrza. To dość wyważona prezentacja mięsa i ziemniaków, która zadowoli wiele osób, które kochają i kupiły najlepiej sprzedającą się obecnie Corsę.

To powiedziawszy, Vauxhall wyraźnie miał odwagę dodać odrobinę luksusu, aby urozmaicić wnętrze, przynajmniej w swoim modelu Elite Nav-trim. Siedzenia zapewniają wystarczająco dużo miejsca dla czterech dorosłych osób. Również samochód jest pod tym względem zaskakująco niski. Przestrzeń nad głową nie jest zagrożona.

W rzeczywistości wydaje się, że akumulator został starannie umieszczony w dolnej części Corsy-e, co oznacza, że ​​proponowane pomieszczenie szybko sprawia, że ​​zapominasz, że jedziesz w trzech ogniwach na planie piętra. Z tyłu, na szczęście, przestrzeń bagażowa jest wystarczająco duża dla Twojego cotygodniowego sklepu spożywczego, co prawdopodobnie jest rodzajem podróży, w której Corsa-e będzie używana w wielu przypadkach. Chcielibyśmy zobaczyć, jak radzi sobie z większymi przedmiotami, jak na przykład składany wózek.

Corsa-e Vauxhalla będzie miała również dość solidną specyfikację techniczną. Jak oczekują teraz kupujący, poziomy funkcji i funkcjonalności znajdujących się w środku są dość solidne. Na przykład Apple Car Play i Android Auto są częścią pakietu, podobnie jak dźwięk Bluetooth i bezprzewodowe ładowanie smartfona. W desce rozdzielczej znajduje się 10-calowy ekran dotykowy, który nie męczy oczu i umożliwia dostęp do takich opcji, jak ulubione aplikacje samochodowe. Tańszy podstawowy model SE Nav jest wyposażony w mniejszy siedmiocalowy ekran dotykowy. Tymczasem aktywny asystent pasa ruchu jest jednym z najważniejszych elementów bezpieczeństwa.

Obraz 1 z 4

Opel corsa-e

(Zdjęcie: Rob Clymo)

Obraz 2 z 4

Opel corsa-e

(Zdjęcie: Rob Clymo)

Obraz 3 z 4

Opel corsa-e

(Zdjęcie: Rob Clymo)

Obraz 4 z 4

Opel corsa-e

(Zdjęcie: Rob Clymo)

Na dole konsola środkowa wyposażona jest w wybierak biegów, który pozwala wybrać tryby jazdy, z opcjami Normal, Eco i Sport. Chociaż, jak można się spodziewać, Eco oferuje najniższe zużycie energii akumulatora, tryb Sport pozwoli maksymalnie wykorzystać 134-konny silnik. Rezerwy mocy akumulatorów z pewnością ucierpią, nawet jeśli hamowanie regeneracyjne pozwoli na doładowanie ogniw na szlaku. Z kolei tryb Eco oferuje dostęp do 81 KM, co w zupełności wystarczy do jazdy po mieście.

Jednak charakter drogi Corsa-e nie został jeszcze określony, ponieważ Vauxhall do tej pory ograniczał większość dziennikarzy do tras pasażerskich, ostatnio na poligonie Bruntingthorpe w Leicestershire. Po raz pierwszy zobaczyliśmy Corsę-e na Salonie Samochodowym we Frankfurcie, gdzie miała znaczek Opla. To samo można powiedzieć o ich markowym wydaniu Vauxhall tutaj w Wielkiej Brytanii, zwłaszcza o niebieskim egzemplarzu na tych zdjęciach. To nie jest układanka, ale lubimy dyskretne linie.

Następnym krokiem jest usiąść za kierownicą i wykorzystać ten potencjał szybkiego ładowania we własnym tempie. Pozwala na to nierówna infrastruktura ładowania. Jeśli chodzi o ceny, model podstawowy zaczyna się od 26,490 34,000 EUR (około 49,000 XNUMX USD, XNUMX XNUMX AU) po dofinansowaniu rządu Wielkiej Brytanii, co czyni go konkurencyjnym.