Uruchomienie hotspotu Wi-Fi przez założyciela Napstera daje darmowe pieniądze

Uruchomienie hotspotu Wi-Fi przez założyciela Napstera daje darmowe pieniądze

Konsumenci już teraz płacą duże miesięczne rachunki za abonamenty na domowy i mobilny Internet. Właśnie dlatego współtwórca Napstera, Shawn Fanning, Chris Bruce, założyciel Sproutling, oraz Amir Haleem postanowili opracować sieć peer-to-peer dla urządzeń peryferyjnych Internetu rzeczy (IoT). Jego firma, Helium, uruchomiła bezprzewodowy hotspot IoT, aby zapewnić bezprzewodową łączność z Internetem za pośrednictwem programu motywacyjnego opartego na blockchain. Według badań przeprowadzonych przez firmę, pojedynczy hotspot helowy kosztuje 495 euro i może pokryć około 1/50 lub 1/150 miasta. Urządzenie zużywa mniej więcej taką samą ilość energii, jak 12-watowa żarówka LED, aby zapewnić bezprzewodowe połączenie z Internetem pobliskim urządzeniom. Helium Hotspot łączy się z siecią domową użytkownika i szyfruje ruch między urządzeniem a chmurą za pomocą wbudowanej technologii blockchain w celu dodawania i sprawdzania poprawności urządzeń.

Gorący punkt helu

Urządzenie ma zasięg 200 razy większy niż konwencjonalne routery Wi-Fi, ponieważ korzysta z protokołu LongFi, a według firmy 50 do 100 hotspotów wystarczy na pokrycie całego miasta. Firma Helium opracowała również zasilany bateryjnie układ scalony, który można podłączyć do obroży dla zwierząt, czujników powietrza i powietrza, a nawet skuterów do wspólnych przejazdów, zapewniając w ten sposób połączenie internetowe już od kilobitów na sekundę. Udostępniając swoje połączenie internetowe z tymi chipami, właściciele hotspotów mogą zarobić darmową kryptowalutę, która może pomóc zrekompensować ich początkową inwestycję. Każdy punkt dostępowy działa jako węzeł wydobywczy w łańcuchu helu za pośrednictwem protokołu sprawdzania odpowiedzi używanego do uwierzytelniania innych urządzeń sieciowych. Lista partnerów startowych firmy zawiera już wielkie nazwiska, w tym firmę zajmującą się udostępnianiem skuterów Lime i firmę zajmującą się napojami Nestlé. Jednocześnie InvisiLeash, firma specjalizująca się w produktach dla zwierząt, współpracuje z Helium w celu stworzenia szeregu połączonych produktów dla zwierząt, zaczynając od obroży. Według Helium, firma wyprzedała już 80% swoich hotspotów na swoim rynku startowym w Austin w Teksasie, a tysiące osób dołączyło do globalnej listy oczekujących. przez venturebeat