Ukryta (i nie tak ukryta) technologia, która sprawia, że ​​hulajnogi elektryczne są bezpieczniejsze

Ukryta (i nie tak ukryta) technologia, która sprawia, że ​​hulajnogi elektryczne są bezpieczniejsze

Hulajnogi elektryczne są bardzo podobne do rowerów elektrycznych, ponieważ są bardzo wygodne, ułatwiają przemieszczanie się z punktu A do punktu B i często mogą stanowić inteligentną alternatywę dla wsiadania do pojazdu. Jednak oba mają jedną wadę związaną z hełmami. Spójrzmy prawdzie w oczy, skromny kask ochronny może być świetnym wynalazkiem, który, jak udowodniono, ratuje życie, ale nie jest zbyt praktyczny w noszeniu.

Przejdźmy szybko do Nottingham w Wielkiej Brytanii, gdzie firma TechRadar została niedawno zaproszona do przetestowania usługi hulajnogi elektrycznej Superpedestrian i skorzystania z sesji szkoleniowej dotyczącej bezpieczeństwa Scoot Fit. Dostaliśmy nawet składany kask, co z pewnością wpływa na wygodę.

Ludzie w kaskach stojący obok e-hulajnóg

(Źródło zdjęcia: Superpieszy)

Superpedestrian to firma technologiczna, która rozpoczęła działalność w Massachusetts Institute of Technology w XNUMX roku. Od tego czasu ustanowiła program wspólnej infrastruktury mobilności, którego głównym celem są hulajnogi elektryczne.

Do tej pory Superpedestrian wdrożył programy wspólnego podróżowania w dziesięciu krajach. W centrum projektu znajduje się sama hulajnoga, którą w tym przypadku jest LINK. To potężna maszyna, która w porównaniu z nią przewyższa większość dostępnych na rynku hulajnóg, zwłaszcza że platforma, na której stawiasz stopę, jest nawet o XNUMX% szersza od średniej. Głośnik LINK został wyraźnie zbudowany z myślą o trwałości, co równie dobrze sprawdza się, gdy jest często używany w ruchliwym mieście.

Ma także niesamowity zasięg (do stu mil), ale być może jego najfajniejszą cechą jest system ochrony pieszych, który dynamicznie ostrzega i koryguje niebezpieczne zachowania podczas jazdy. Na przykład, jeśli poprowadzisz LINK tam, gdzie nie powinien, oprogramowanie automatycznie go zatrzyma, podejmując środki ostrożności.

Składany kask ochronny z hulajnogami elektrycznymi w tle

(Źródło zdjęcia: Superpieszy)

Czy może to być przeszkodą dla osób, które chcą je zabrać gdziekolwiek i kiedy chcą? Najwyraźniej Superpedestrian tak nie uważa, co równie dobrze może uspokoić wątpiących w kwestiach bezpieczeństwa związanych z jazdą na hulajnodze elektrycznej. Z pewnością brzmi to jak świetny pomysł, zarówno dla biegaczy, jak i innych użytkowników dróg. Chociaż urządzenie LINK jest ograniczone do piętnastu mil na godzinę (lub ośmiu mil na godzinę w przypadku nowych kierowców), może stanowić potencjalne zagrożenie, jeśli będzie używane nieostrożnie.

budowanie zaufania

Superpedestrian organizuje także bezpłatne zajęcia dla osób, które chcą nauczyć się chodzić na hulajnodze elektrycznej, ale nie czują się bezpiecznie i pewnie na drogach. Obecnie przeciętny kierowca hulajnogi wydaje się znajdować na młodszym krańcu spektrum. Może się to jednak zmienić, jeśli kursy uświadamiające dla biegaczy staną się powszechne, a te, które już istnieją, będą wydawać się atrakcyjne dla znacznie bardziej zróżnicowanej grupy osób.

Sesje są nieformalne i choć dość intensywne (wystarczy poświęcić dwadzieścia minut sesji treningowej, aby się do tego przyzwyczaić), nie są tak obciążające jak egzamin na prawo jazdy. Nasze zajęcia prowadził James Rodger, główny instruktor w Scoot Fit, którego Superpedestrian wezwał na pomoc. Otrzymaliśmy świetne wprowadzenie do LINK i tego, jak w pełni wykorzystać jego podstawowe polecenia. Hulajnoga jest bardzo podobna do innych modeli do wypożyczenia, ponieważ jest szybka i łatwa w użyciu, ale szkolenie jest doskonałym wprowadzeniem, aby wynieść trochę więcej z doświadczenia.

14 hulajnóg elektrycznych Superpedestrian LINK w kolejce

(Źródło zdjęcia: Superpieszy)

Szczerze mówiąc, jazda na hulajnodze elektrycznej nie ma zbyt wiele do zaoferowania. Łatwo sobie wyobrazić, że niektórzy doświadczeni biegacze drwią z tych nieformalnych sesji treningowych. Jeśli jednak nigdy wcześniej na takim nie jeździłeś, ta rada jest bezcenna, o czym dowiedzieliśmy się po rozmowie z grupą osób, które nawróciły się na hulajnogę elektryczną. Nie tylko po jednej sesji byli znacznie bardziej pewni siebie i rozumieli LINK, ale także wydawali się całkowicie przemienieni w sprawę e-hulajnóg.

Łatwo jest również zobaczyć połączenie. LINK jest ograniczony do piętnastu mil na godzinę, co nie wydaje się wcale takie szybkie, ale z pewnością przewyższa podróżowanie. Dzięki temu rozwiązaniu możesz błyskawicznie poruszać się po Nottingham. Ponieważ jest to hałaśliwe miasto uniwersyteckie, wydaje się, że studenci często korzystają z hulajnogi, ale to może wkrótce się zmienić.

Z tego, co zaobserwowaliśmy podczas naszych sesji szkoleniowych, wynika, że ​​przedział wiekowy użytkowników może być znacznie szerszy, przy czym nieco dojrzalsze osoby, które się zgłosiły, wykazują duże zainteresowanie.

Rozwijanie umiejętności

Rada Rodgera pozwoliła odkryć najlepszy sposób na pokonanie dziur i kolein w mieście. Lekko podciągając kolana podczas ruchu, możesz częściowo amortyzować wstrząsy, a trzymanie stóp równolegle na szerokim pokładzie hulajnogi pomaga utrzymać postawę.

Co ważniejsze, Rodger dostarczył informacji, jak postrzegać potencjalne zagrożenia bezpieczeństwa. Duża część szkolenia dotyczy świadomości. Niektórzy mogą powiedzieć, że jest to po prostu przyziemne, ale sesje są naprawdę pomocne. Pod koniec treningu wszystko nabiera większego sensu.

Same elementy sterujące są bardzo proste do opanowania dzięki dźwigni przepustnicy po prawej stronie kierownicy, dzwonkowi po lewej stronie i dźwigniom hamulców po obu stronach. Ten składany kask otrzymasz także gratis.

Mężczyzna jadący na hulajnodze elektrycznej Superpedestrian LINK

(Źródło zdjęcia: Superpieszy)

„Naszym celem jest tworzenie bezpiecznych ulic dla wszystkich i zdajemy sobie sprawę, że potrzeba więcej pracy, aby poprawić zachowanie kierowców, a także edukować kolejne pokolenie użytkowników hulajnóg elektrycznych. Nawiązaliśmy współpracę ze Scoot Fit w XNUMX roku i od tego czasu pomogła w realizacji programów szkoleniowych dla ponad XNUMX XNUMX uczniów i nauczycieli w XNUMX szkołach w całej Anglii” — mówi Haya Verwoord Douidri, wiceprezes Superpedestrian na region EMEA.

„Budowanie bezpieczniejszego i zdrowszego środowiska jest kluczowym priorytetem dla Superpedestrain, a współpraca ze Scoot Fit w celu zapewnienia bezpłatnych szkoleń w zakresie bezpieczeństwa rozwinie umiejętności obecnych użytkowników i zachęci nowych użytkowników do rozważenia nowego sposobu wyboru dla społeczności.

Nasze dane wykazały już, że tylko w pierwszym miesiącu roku nasze wspólne hulajnogi elektryczne zastąpiły ponad XNUMX XNUMX km krótkich podróży samochodem w Nottingham, zapewniając korzyści w postaci poprawy jakości powietrza i zmniejszenia zatorów komunikacyjnych dla wszystkich mieszkańców.

I wtedy

To, czy projekt dotyczący napędu w Nottingham przekształci się w program udostępniania hulajnóg elektrycznych w dłuższej perspektywie, jest skomplikowane i wymaga decyzji władz lokalnych i centralnych. Będzie to również wymagało dodatkowej inwestycji ze strony Superpedestrian. Te same czynniki mogą również zadecydować o tym, czy tego typu programy zostaną wprowadzone w innych miastach Wielkiej Brytanii (i potencjalnie dalej).

Jednak świadomość, że piloci są nieco bardziej świadomi potencjalnych zagrożeń i potrafią podejmować środki ostrożności przy użyciu inteligentnych technologii pokładowych, nie może w międzyczasie zaszkodzić.