Spraw, aby sztuczna inteligencja była bardziej zrozumiała | Porównanie

Spraw, aby sztuczna inteligencja była bardziej zrozumiała | Porównanie

Chociaż sztuczna inteligencja (AI) wkroczyła już do naszego codziennego życia, jednym z największych problemów związanych z tą wschodzącą technologią jest to, że niewiele osób naprawdę rozumie, jak ona działa i jakie konsekwencje może mieć dla ich technologii. przyszły. Aby pomóc firmom i konsumentom lepiej zrozumieć sztuczną inteligencję, Samsung uruchomił nową inicjatywę o nazwie FAIR Future, której celem jest zaangażowanie wszystkich w sztuczną inteligencję, aby ułatwić jej zrozumienie.

TechRadar Pro rozmawiał z Tegiem Dosanjhem, szefem działu Connected Life (AI i IoT) w Wielkiej Brytanii i Irlandii, który przedstawił dodatkowe informacje na temat nowego raportu firmy i wyjaśnił firmom, jak przyjąć etyczne podejście do wdrażania sztucznej inteligencji.

Jakie są najciekawsze wnioski z ostatniego raportu FAIR Future?

Po pierwsze, odkryliśmy, że poty AI nie martwią ludzi tak bardzo, jak myśleliśmy. W rzeczywistości około połowa ludzi wierzy, że sztuczna inteligencja będzie korzystną siłą w społeczeństwie, a tylko jedna piąta uważa, że ​​jest niebezpieczna.

To trochę zachęcające, ponieważ sztuczna inteligencja jest często przedstawiana w fikcji i mediach w negatywnym świetle, niezależnie od tego, czy chodzi o zabójcze roboty Terminatora, czy bunt sztucznej inteligencji przeciwko jej twórcom w Westworld.

Interesujące i niepokojące było również to, że ludzie uważają, że będą mieli bardzo mały wpływ na rozwój sztucznej inteligencji. Ponad jedna trzecia (36%) osób uważa, że ​​ich rodzina lub oni sami nie będą mieli wpływu na przyszły rozwój sztucznej inteligencji. Odsetek ten jest jeszcze wyższy wśród nastolatków (58%), którzy prawdopodobnie będą najbardziej dotknięci tą technologią w przyszłości.

Większość respondentów uważa, że ​​sztuczna inteligencja będzie miała pozytywny wpływ na społeczeństwo jako całość. Jakie są obawy tych, którzy nie sądzą, że sztuczna inteligencja będzie miała pozytywny wpływ?

Ludzie wyrażali obawy, że sztuczna inteligencja jest stronnicza, etyka, z jaką zostanie zaprogramowana, a nawet, że może kolidować z ludźmi.

Prawie czterech na dziesięciu uważa, że ​​sztuczna inteligencja ma jakąś formę uprzedzeń, prawdopodobnie przekazanych przez jej programistów, celowo lub z powodu ich własnych nieświadomych uprzedzeń, istniejących informacji lub założeń.

Ludzie uważają, że to uprzedzenie może zachęcić ludzi do działania zgodnie z ich istniejącymi uprzedzeniami (35%) i że grupy już dyskryminowane w społeczeństwie ze względu na rasę, płeć, seksualność lub przekonania ucierpią na tym. jeszcze więcej (31%).

Ponad dwie trzecie (70%) martwi się również możliwością przyszłego konfliktu AI-człowiek, przy czym 27% młodych ludzi postrzega to jako poważny problem. Oznacza to, że chociaż wielu obecnie uważa sztuczną inteligencję za siłę służącą dobru, nie są tak optymistycznie nastawieni do przyszłości.

Asystent Google

(Zdjęcie: Shutterstock)

W jaki sposób konsumenci są dziś świadomi sztucznej inteligencji, nie zdając sobie z tego sprawy?

AI nie jest nowym pomysłem. Od dziesięcioleci budujemy komputery, telefony, tablety i systemy, które mogą stosować logikę podobną do ludzkiej.

Wiele osób może nie zdawać sobie sprawy z tego, że Amnesty International już teraz pomaga nam w codziennych czynnościach, takich jak planowanie najlepszej trasy do pracy lub sugerowanie wyboru tego, co nas interesuje lub co cenimy wśród naszych źródeł informacji i serwisów streamingowych.

W jaki sposób firmy mogą pomóc rozwiać ideę przyszłego konfliktu między technologią sztucznej inteligencji a ludźmi?

Uważamy, że w ostatnich latach branża technologiczna jako całość nie radziła sobie wystarczająco dobrze, aby Inteligent był zrozumiały.

Sztuczna inteligencja może być zniechęcająca. To skomplikowane Prawie 90% (87%) respondentów uważa, że ​​sztuczna inteligencja powinna być łatwiejsza do zrozumienia, i zwraca się do firm technologicznych o jej uproszczenie.

Im więcej ludzi jest zaznajomionych z technologiami i możliwościami sztucznej inteligencji, tym bardziej optymistycznie będą patrzeć w przyszłość.

Dlatego w firmie Samsung rozpoczynamy debatę na temat etyki sztucznej inteligencji, prowadząc największą w kraju debatę na temat sztucznej inteligencji. Chcemy słuchać, uczyć się i angażować prawdziwych ludzi w przyszły kierunek tej technologii.

(Zdjęcie: Shutterstock)

Z jakimi dylematami etycznymi będzie musiała zmierzyć się sztuczna inteligencja i jak firmy mogą zapewnić, że ich systemy sztucznej inteligencji podejmą właściwą decyzję?

Problem związany z dylematami etycznymi, takimi jak „problem z samochodem”, polega na tym, że prowokują one sensowną dyskusję wśród ludzi bez osiągnięcia konsensusu, nie mówiąc już o konkluzji na temat tego, co sztuczna inteligencja powinna zrobić. zrobić w tych sytuacjach.

Wszystko to podkreśla rosnącą debatę na temat tego, jak ludzie i sztuczna inteligencja powinni wchodzić w interakcje. Kiedy weźmiemy pod uwagę, że twórcy sieci neuronowych często nie wiedzą, jak one działają, jak możemy upewnić się, że człowiek pozostaje w centrum i ma kontrolę? Istotnym elementem jest jasne wyjaśnienie, w jaki sposób zdecydowaliśmy się zrównoważyć sztuczną inteligencję, a nie dokończyć ludzką decyzję lub interakcję.

Na przykład, czy jako społeczeństwo czujemy się komfortowo, oddając kluczyki do naszych samochodów przyszłości dosłownie z powrotem sztucznej inteligencji, aby dowodziła, czy też postrzegamy ją jako pasażera, który jest zawsze uważny i wspierający, pomagając nam zachować czujność i koncentrację na drodze przyszłości, która czeka na nas podczas jazdy.

Firmy muszą zadbać o to, by w rozmowach na temat sztucznej inteligencji pojawiały się różnorodne głosy, tak aby sposób jej programowania i wykorzystania ostatecznie odzwierciedlał całe społeczeństwo.

Jakie są najbardziej ekscytujące postępy w dziedzinie sztucznej inteligencji, których możemy się spodziewać w ciągu najbliższych pięciu lat?

Kiedy zapytaliśmy ludzi, czego najbardziej oczekują od RN, oczekiwali, że zapewni nam to lepszą opiekę zdrowotną (63%) i zapewni osobom starszym lub niepełnosprawnym większą autonomię w życiu (56%). %). Myślę, że właśnie tam zobaczymy największą zmianę w ciągu najbliższych pięciu lat, na przykład sztuczną inteligencję pomagającą lekarzom w diagnozowaniu chorób lub analizowaniu testów medycznych. Szansa na prawdziwą demokratyzację opieki zdrowotnej przez sztuczną inteligencję jest znacząca i zobaczymy, że większość możliwości zostanie wykorzystana w tej przestrzeni.

Dodatkowo będziemy świadkami wzrostu wykorzystania sieci neuronowych przez coraz więcej firm do przetwarzania złożonych danych i rekomendacji wyników czy obserwacji. Powinno to doprowadzić do wzrostu sektora big data AI oraz do standaryzacji podejścia, umiejętności, ról i oczywiście ustawodawstwa.

(Zdjęcie: Samsung)

W jaki sposób inicjatywa Samsung Fair Future pomoże zaangażować wszystkich w rozwój sztucznej inteligencji?

Po pierwsze, słuchamy opinii ludzi, przeprowadzając obszerną ankietę wśród obywateli Wielkiej Brytanii i Irlandii. W ten sposób ludzie, zwłaszcza nastolatki, powiedzieli nam, że chcą wiedzieć więcej o sztucznej inteligencji. Dlatego rozpowszechniamy naszą kampanię FAIR Future w społecznościach Wielkiej Brytanii, aby umożliwić wszystkim zdobycie większej wiedzy na temat tej przełomowej technologii i podzielenie się swoim spojrzeniem na sztuczną inteligencję. musi być rozwijany

Nasze centrum internetowe udostępni tę wiedzę wszystkim członkom społeczeństwa, aby mogli lepiej zrozumieć, czym jest sztuczna inteligencja, w jaki sposób sztuczna inteligencja jest już częścią ich życia i zbadać, w jaki sposób może ewoluować w przyszłości.

Dając ludziom głos w debacie na temat sztucznej inteligencji, mamy nadzieję pobudzić świadomość, zrozumienie i promować indywidualną kontrolę nad sztuczną inteligencją w życiu ludzi.