Ubisoft potwierdza, że ​​remake Splinter Cell jest prawdziwy i znajduje się w fazie rozwoju

Ubisoft potwierdza, że ​​remake Splinter Cell jest prawdziwy i znajduje się w fazie rozwoju

Ubisoft potwierdził, że pracuje nad remakiem gry Splinter Cell z 2002 roku, pod przewodnictwem studia Far Cry 6 Ubisoft Toronto.

Wiadomość pochodzi z oficjalnego wpisu na blogu na stronie Ubisoftu, który potwierdza, że ​​wydawca „zapalił zielone światło dla rozwoju remake’u Splinter Cell, który będzie czerpał inspirację z bogatej sieci marki”.

Zgodnie z postem gra zostanie „przebudowana od podstaw” przy użyciu silnika Snowdrop firmy Ubisoft (to ten, który jest używany w opracowywanym Avatar: Frontiers of Pandora) w celu zapewnienia „wizualizacji i rozgrywki nowej generacji”. ; oraz dynamiczne oświetlenie i cienie, z których znana jest seria.

W ujawniającym poście Ubisoft pragnie podkreślić, że będzie to raczej remake „od góry do dołu”, a nie remaster, ale zawsze zachowany będzie duch oryginału.

Według producenta Matta Westa zespół „jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju”, ale dodaje: „Staramy się upewnić, że duch pierwszych gier pozostanie nienaruszony, wszystkie te maniery, które dały tożsamość gry. początek Splinter Cell. Więc gdy będziemy budować ją od podstaw, zaktualizujemy ją wizualnie, a także niektóre elementy projektu, aby dopasować ją do komfortu i oczekiwań graczy oraz zachować liniowość jak w oryginalnych grach. nie w tworzeniu otwartego świata.

Opierając się na komentarzu Westa, dyrektor kreatywny Chris Auty mówi dalej: „Splinter Cell był przełomem w skradaniu się; jak wspomniał Matt, była to„ redefinicja skradania się ”. Z naciskiem na przede wszystkim uzyskanie najważniejszej rozgrywki i dostarczanie ideału: bycie duchem. Ważne jest dla nas, aby zachować poczucie mistrzostwa, wspierając graczy, którzy obserwują sytuacje, planują swoje plany, korzystają ze swoich gadżetów i twórczo przechytrzają wroga, aby stawić czoła postawionym przed nimi wyzwaniom. Idealnie, kończą się wyjść na drugą stronę i nikt nie zorientuje się, że tam jesteś. To jest esencja Splinter Cell.

Biorąc pod uwagę, że West zauważa, że ​​projekt jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju i że studio buduje zespół, możemy śmiało powiedzieć, że premiera gry zajmie trochę czasu – bez szeptów. Z okna wyjściowego w tym artykule. Jednak po niekończących się plotkach o wznowieniu serii, z ulgą w końcu otrzymaliśmy potwierdzenie.

Analiza: w końcu słowo

Wygląda na to, że od lat krążą pogłoski i doniesienia o wznowieniu serii Splinter Cell i w końcu mamy coś potwierdzonego. Biorąc to pod uwagę, tak naprawdę nie spodziewaliśmy się remake'u oryginalnej gry.

Ale w tej chwili może to być właściwe podejście; wrócić do korzeni serii, odkryć na nowo i ponownie zbadać, co sprawiło, że fani się w niej zakochali, zanim zrobią coś zupełnie nowego. W 2019 roku dyrektor generalny Ubisoftu Yves Guillemot zasugerował w wywiadzie dla IGN, że wydawca jest gotowy na wznowienie serii, ale stwierdził, że powinien pomyśleć o czymś innym, zauważając, że „ostatnim razem, gdy robiliśmy Splinter Cell, mieliśmy dużą presję od wszystkich fanów, którzy mówili: „Nie zmieniaj się, nie rób tego, nie rób tamtego”, przez co „niektóre zespoły były bardziej zaniepokojone pracą nad marką”.

„Teraz” – dodał – „są rzeczy i ludzie, którzy teraz patrzą na markę, dbają o nią, więc w pewnym momencie coś zobaczysz, ale więcej nie mogę na ten temat powiedzieć”.

Niedawny raport sugerował, że nowa gra Splinter Cell będzie opierać się na podejściu do „otwartego świata”, ale oświadczenie to wydaje się dystansować od tych plotek, dając jasno do zrozumienia, że ​​studio zamierza „zachować liniowość gry tak, jak oryginalne gry, a nie robić to podobnie jak otwarty świat.

Trochę trudno w to uwierzyć (a może nie), ale minęło osiem lat od ostatniej głównej odsłony serii, czyli Splinter Cell: Blacklist wydanej w 2013 roku. Fani wyrazili chęć stworzenia nowej gry. I chociaż główny bohater serialu, Sam Fisher, pojawił się kilka razy na przestrzeni lat, po raz pierwszy udało im się zagrać więcej niż epizod.

Co ciekawe, wywiad Ubisoftu z zespołem deweloperskim gry sugeruje, że nie jest to historia uniwersalna. Dyrektor kreatywny Chris Auty mówi: „Dzięki tej nowej wersji budujemy solidny fundament pod przyszłość Splinter Cell”, więc nie możemy się doczekać, co przyniesie przyszłość.