Czy SNES to najlepsza konsola do gier wszechczasów?

Czy SNES to najlepsza konsola do gier wszechczasów?
Switch jest prawdopodobnie jedną z największych dotychczas wydań sprzętowych Nintendo dzięki temu, że domowe i przenośne interesy firmy łączą się teraz na jednej platformie. Golden Joystick Awards 2021 Świętujemy 50 lat gier razem z Golden Joystick Awards 2021, największą na świecie ceremonią wręczenia nagród w głosowaniu publicznym. Tegoroczny program upamiętni kamień milowy w historii gier wideo, premierę Computer Space, pierwszej na świecie komercyjnej maszyny do gier arkadowych, w listopadzie 1971 roku. A my będziemy zabiegać o wasze głosy na najlepszą konsolę wszechczasów: czy SNES przejdzie test sąd? Ale to nie umniejsza faktu, że Nintendo wypuściło jedne z najważniejszych i najbardziej wpływowych elementów sprzętu do gier wszechczasów, z 16-bitowym Super Nintendo prawdopodobnie najbardziej znanym. A dzięki bibliotekom SNES Mini i Nintendo Switch Online przeżywającym na nowo dni chwały konsoli, teraz jest idealny czas, aby wybrać się w podróż w przeszłość i sprawdzić, czym wszyscy są podekscytowani: konsolą wypełnioną duszkami. . Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, co zasłużyło na tak szczególne miejsce w sercach pokolenia graczy.

Sekretny początek

Wraz ze swoją pierwszą konsolą domową, NES, Nintendo praktycznie na nowo wymyśliło termin „granie w domu” po tym, jak katastrofalne złe zarządzanie Atari doprowadziło do krachu gier wideo w 1983 r. 8-bitowy system Nintendo stał się synonimem gier w Ameryce Północnej, ożywiając branżę. i ośmielając swoich rywali. jak Sega i NEC, którzy próbowali zbudować siłę dzięki swoim 8-bitowym i 16-bitowym konsolom. Mega Drive firmy Sega, znany w Stanach Zjednoczonych jako Genesis, odniósł największy sukces, a celując w graczy, którzy skutecznie przenieśli się do rodziny NES, Sega była w stanie zaanektować znaczną część rynku amerykańskiego, stawiając Nintendo w defensywie.

Oszałamiająca grafika pudełkowa sprawiła, że ​​tworzenie kolekcji gier na SNES było przyjemnością

Oszałamiająca grafika pudełkowa sprawiła, że ​​tworzenie kolekcji gier na SNES było przyjemnością. Dla zwykłego obserwatora Nintendo wydawało się starożytną wiadomością. Było prawie nieuniknione, że firma podąży za NES z 16-bitowym następcą, ale zależało jej również na utrzymaniu obecnego systemu przy życiu tak długo, jak to możliwe, biorąc pod uwagę ogromną globalną bazę instalacyjną. Jeszcze w 1990 roku, ponad rok po debiucie Mega Drive w Japonii, miliony sprzedawców, takich jak Super Mario Bros. 3, wciąż trafiało do sprzedaży detalicznej, więc niechęć Nintendo do wyciągnięcia gęsi znoszącej złote jajka była zrozumiała . Nie oznacza to jednak, że firma spoczęła na laurach; pod koniec lat 80. trwały już prace nad tym, co miało stać się Super Nintendo.

Gra wyścig zbrojeń

W przeciwieństwie do dzisiejszego Nintendo, które niechętnie angażuje się w kosztowny wyścig zbrojeń technologicznych między Sony a Microsoftem, japoński weteran postanowił dać z siebie wszystko, by wyprodukować następcę NES-a, który, nie zapominajmy, ma już siedem lat. nadszedł czas na rok 1990. Oprócz 16-bitowej architektury, SNES posiadał potężne koprocesory graficzne, które umożliwiały płynne skalowanie i niesamowite obracające się efekty 3D, które były wykorzystywane we wczesnych grach, takich jak Super Mario World, Pilotwings, Super Castlevania IV i F... Zero.

Chip Super FX Super Nintendo w akcji podczas Star Fox

Chip Super FX Super Nintendo w akcji podczas Star Fox Konsola mogła wyświetlać na ekranie 256 kolorów jednocześnie z palety 32,768 61 (Mega Drive, jej najbliższy rywal, mógł zebrać tylko 512 z palety 8) i oferowała niesamowitą 3,58- przesyłać dźwięk ADPCM przez sprzęt audio firmy Sony. - zaprojektowany przez nikogo innego jak Kena Kutaragi, ojca PlayStation. Jedyną słabością konsoli z technicznego punktu widzenia był jej procesor taktowany zegarem 68000 MHz w porównaniu do Motoroli 7,6 Mega Drive, która działała z częstotliwością 1993 MHz. Oznaczało to, że SNES często miał problemy z intensywnymi strzelankami z przewijaniem, ale intencją Nintendo było zwiększenie procesor ze specjalnymi chipami zawartymi w kartridżach z grami, tak jak to miało miejsce w przypadku NES. Ta strategia doprowadziła do opracowania układu Super FX z brytyjską firmą Argonaut Software i ostatecznego wydania Star Fox w 3 roku, jednego z pierwszych tytułów na konsole domowe, który w przekonujący sposób wykorzystał moc grafiki XNUMXD.

Szaleństwo Yakuzy

Japońskie wydanie systemu miało miejsce w środę 21 listopada 1990 roku pod nazwą „Super Famicom”, co było zgodne z brandingiem tego regionu (NES był znany w Japonii jako „komputer rodzinny” lub „Famicom” Skrócić). W ciągu kilku godzin sprzedano 300.000 XNUMX systemów, co zwróciło uwagę Yakuzy (Nintendo przenosiło akcje nocą, aby zapobiec kradzieży) i samego rządu Japonii, który wkrótce potem uruchomił aplikację. Błaganie producentów sprzętu do gier o udostępnianie swoich konsol w weekendy. . aby uniknąć przyszłych przerw.

Północnoamerykański SNES otrzymał kwadratową konstrukcję, która została uznana za bardziej odpowiednią dla tego rynku.

Północnoamerykański SNES otrzymał pudełkowaty projekt, który uznano za bardziej odpowiedni dla tego rynku. Równie imponująca była premiera w Ameryce Północnej we wrześniu następnego roku, ponieważ biedni europejscy gracze musieli czekać do kwietnia 1992 r., aby dostać w swoje ręce nową konsolę. Projekt SNES został drastycznie zmieniony na potrzeby wydania w USA (patrz wyżej), ale na szczęście wersja europejska zachowała atrakcyjną zaokrągloną obudowę znaną z Japonii, a także ten kultowy czterokolorowy zestaw przycisków na kontrolerze (amerykańscy gracze byli nastawieni na ohydny fiolet i liliowe guziki).

Perfekcja kontrolera

A jeśli już mowa o kontrolerze, było to rewelacja po kwadratowej podkładce dołączonej do NES-a. Ergonomiczny i wygodny w użyciu przez długi czas, kontroler SNES wprowadził dwie główne innowacje: konstrukcję w kształcie rombu dla głównych przycisków na powierzchni (coś, czego obecnie używają wszystkie główne konsole) i przycisków na ramionach.

W kontrolerze SNES wprowadzono układ przycisków w kształcie rombu oraz przyciski L i R, dwie funkcje wspólne dla dzisiejszych joypadów.

Kontroler SNES wprowadził układ przycisków w kształcie rombu oraz przyciski L i R, dwie cechy wspólne dla dzisiejszych joypadów. Ten układ sześciu przycisków sprawił, że SNES stał się idealną platformą do konwersji Street Fighter II firmy Capcom, prawdopodobnie jednej z najlepszych gier tego okresu. Street Fighter II, ekskluzywny czasowo dla systemu, pojawił się na Mega Drive dopiero później, a Sega została zmuszona do wypuszczenia (co prawda genialnego) sześcioprzyciskowego joypada, aby gracze mogli doświadczyć go tak, jak planowano.

Street Fighter II był grą dostępną wyłącznie na platformie SNES w szczytowym okresie wojen na konsolach 16-bitowych

Street Fighter II był grą dostępną wyłącznie na platformie SNES w szczytowym okresie wojen na konsolach 16-bitowych

Trwałe dziedzictwo

SNES sprzedał prawie 50 milionów egzemplarzy w całym swoim życiu dzięki ekskluzywnym wydaniom Nintendo, takim jak Super Metroid, Super Mario Kart, Yoshi's Island, The Legend of Zelda: A Link to the Past i Super Punch-Out!! Ale to silne wsparcie innych firm sprawiło, że był to tak ważny zakup podczas wojen na 16-bitowe konsole. Niektóre z najlepszych gier tamtych czasów były dostępne wyłącznie na konsole, w tym Chrono Trigger, Super Ghouls 'n Ghosts, Contra III, Axelay, Secret of Mana i wiele innych. Ta bogata i zróżnicowana biblioteka klasycznych tytułów zaprojektowanych przez programistów, którzy prawdopodobnie byli u szczytu swoich możliwości twórczych, sprawia, że ​​SNES jest tak ukochaną konsolą, nawet po tak długim czasie; Podczas gdy NES i Wii sprzedały łącznie więcej jednostek, ta 16-bitowa potęga ma prawdopodobnie najlepszą ofertę oprogramowania i nic dziwnego, że wybrałeś ją jako swoją ulubioną konsolę wszechczasów.

Ostateczne gry SNES

Świat Super Mario

Bez wątpienia jedna z najlepszych platformówek 2D, jakie kiedykolwiek powstały, Super Mario World jest niezwykła; Nie tylko oferuje więcej poziomów i różnorodności, niż kiedykolwiek sądziłeś, że jest to możliwe w tym gatunku, ale oferuje doskonałą kreskówkową grafikę i imponującą ścieżkę dźwiękową. Co najbardziej zaskakujące, był to tytuł startowy na konsolę, ale przez cały długi okres istnienia SNES-a nigdy nie był ulepszany i niektórzy powiedzieliby, że od tego czasu nie jest przestarzały.

Pierwsza 16-bitowa przygoda Linka jest nieco wyjątkowa; Opiera się na wzorcu ustalonym w oryginalnym NES-ie i radykalnie zwiększa zakres i skalę poszukiwań. Nawet po tak długim czasie grafika nadal jest niesamowita, a rozległe lochy na całym świecie zapewnią ci rozrywkę na długie tygodnie. Jest to bez wątpienia jeden z najlepszych tytułów przygodowych, jakie kiedykolwiek stworzono.

Super Metroid

< p class="vanilla-image-block" style="padding-top:75.00%;"> Kolejna aktualizacja NES, Super Metroid, jest cytowana jako wpływ na takie tytuły jak Castlevania: Symphony of the Night i (ostatnio) Axion Verge. Podejmuje platformową akcję znaną z pierwszego Metroida i dodaje ogromny świat gry do eksploracji, więcej przedmiotów do zebrania i mnóstwo przerażających bossów do walki.