Switch jest prawdopodobnie jedną z największych dotychczas wydań sprzętowych Nintendo dzięki temu, że domowe i przenośne interesy firmy łączą się teraz na jednej platformie. Golden Joystick Awards 2021 Świętujemy 50 lat gier razem z Golden Joystick Awards 2021, największą na świecie ceremonią wręczenia nagród w głosowaniu publicznym. Tegoroczny program upamiętni kamień milowy w historii gier wideo, premierę Computer Space, pierwszej na świecie komercyjnej maszyny do gier arkadowych, w listopadzie 1971 roku. A my będziemy zabiegać o wasze głosy na najlepszą konsolę wszechczasów: czy SNES przejdzie test sąd? Ale to nie umniejsza faktu, że Nintendo wypuściło jedne z najważniejszych i najbardziej wpływowych elementów sprzętu do gier wszechczasów, z 16-bitowym Super Nintendo prawdopodobnie najbardziej znanym. A dzięki bibliotekom SNES Mini i Nintendo Switch Online przeżywającym na nowo dni chwały konsoli, teraz jest idealny czas, aby wybrać się w podróż w przeszłość i sprawdzić, czym wszyscy są podekscytowani: konsolą wypełnioną duszkami. . Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, co zasłużyło na tak szczególne miejsce w sercach pokolenia graczy.
Sekretny początek
Wraz ze swoją pierwszą konsolą domową, NES, Nintendo praktycznie na nowo wymyśliło termin „granie w domu” po tym, jak katastrofalne złe zarządzanie Atari doprowadziło do krachu gier wideo w 1983 r. 8-bitowy system Nintendo stał się synonimem gier w Ameryce Północnej, ożywiając branżę. i ośmielając swoich rywali. jak Sega i NEC, którzy próbowali zbudować siłę dzięki swoim 8-bitowym i 16-bitowym konsolom. Mega Drive firmy Sega, znany w Stanach Zjednoczonych jako Genesis, odniósł największy sukces, a celując w graczy, którzy skutecznie przenieśli się do rodziny NES, Sega była w stanie zaanektować znaczną część rynku amerykańskiego, stawiając Nintendo w defensywie. Oszałamiająca grafika pudełkowa sprawiła, że tworzenie kolekcji gier na SNES było przyjemnością. Dla zwykłego obserwatora Nintendo wydawało się starożytną wiadomością. Było prawie nieuniknione, że firma podąży za NES z 16-bitowym następcą, ale zależało jej również na utrzymaniu obecnego systemu przy życiu tak długo, jak to możliwe, biorąc pod uwagę ogromną globalną bazę instalacyjną. Jeszcze w 1990 roku, ponad rok po debiucie Mega Drive w Japonii, miliony sprzedawców, takich jak Super Mario Bros. 3, wciąż trafiało do sprzedaży detalicznej, więc niechęć Nintendo do wyciągnięcia gęsi znoszącej złote jajka była zrozumiała . Nie oznacza to jednak, że firma spoczęła na laurach; pod koniec lat 80. trwały już prace nad tym, co miało stać się Super Nintendo.Gra wyścig zbrojeń
W przeciwieństwie do dzisiejszego Nintendo, które niechętnie angażuje się w kosztowny wyścig zbrojeń technologicznych między Sony a Microsoftem, japoński weteran postanowił dać z siebie wszystko, by wyprodukować następcę NES-a, który, nie zapominajmy, ma już siedem lat. nadszedł czas na rok 1990. Oprócz 16-bitowej architektury, SNES posiadał potężne koprocesory graficzne, które umożliwiały płynne skalowanie i niesamowite obracające się efekty 3D, które były wykorzystywane we wczesnych grach, takich jak Super Mario World, Pilotwings, Super Castlevania IV i F... Zero. Chip Super FX Super Nintendo w akcji podczas Star Fox Konsola mogła wyświetlać na ekranie 256 kolorów jednocześnie z palety 32,768 61 (Mega Drive, jej najbliższy rywal, mógł zebrać tylko 512 z palety 8) i oferowała niesamowitą 3,58- przesyłać dźwięk ADPCM przez sprzęt audio firmy Sony. - zaprojektowany przez nikogo innego jak Kena Kutaragi, ojca PlayStation. Jedyną słabością konsoli z technicznego punktu widzenia był jej procesor taktowany zegarem 68000 MHz w porównaniu do Motoroli 7,6 Mega Drive, która działała z częstotliwością 1993 MHz. Oznaczało to, że SNES często miał problemy z intensywnymi strzelankami z przewijaniem, ale intencją Nintendo było zwiększenie procesor ze specjalnymi chipami zawartymi w kartridżach z grami, tak jak to miało miejsce w przypadku NES. Ta strategia doprowadziła do opracowania układu Super FX z brytyjską firmą Argonaut Software i ostatecznego wydania Star Fox w 3 roku, jednego z pierwszych tytułów na konsole domowe, który w przekonujący sposób wykorzystał moc grafiki XNUMXD.Szaleństwo Yakuzy
Japońskie wydanie systemu miało miejsce w środę 21 listopada 1990 roku pod nazwą „Super Famicom”, co było zgodne z brandingiem tego regionu (NES był znany w Japonii jako „komputer rodzinny” lub „Famicom” Skrócić). W ciągu kilku godzin sprzedano 300.000 XNUMX systemów, co zwróciło uwagę Yakuzy (Nintendo przenosiło akcje nocą, aby zapobiec kradzieży) i samego rządu Japonii, który wkrótce potem uruchomił aplikację. Błaganie producentów sprzętu do gier o udostępnianie swoich konsol w weekendy. . aby uniknąć przyszłych przerw. Północnoamerykański SNES otrzymał pudełkowaty projekt, który uznano za bardziej odpowiedni dla tego rynku. Równie imponująca była premiera w Ameryce Północnej we wrześniu następnego roku, ponieważ biedni europejscy gracze musieli czekać do kwietnia 1992 r., aby dostać w swoje ręce nową konsolę. Projekt SNES został drastycznie zmieniony na potrzeby wydania w USA (patrz wyżej), ale na szczęście wersja europejska zachowała atrakcyjną zaokrągloną obudowę znaną z Japonii, a także ten kultowy czterokolorowy zestaw przycisków na kontrolerze (amerykańscy gracze byli nastawieni na ohydny fiolet i liliowe guziki).Perfekcja kontrolera
A jeśli już mowa o kontrolerze, było to rewelacja po kwadratowej podkładce dołączonej do NES-a. Ergonomiczny i wygodny w użyciu przez długi czas, kontroler SNES wprowadził dwie główne innowacje: konstrukcję w kształcie rombu dla głównych przycisków na powierzchni (coś, czego obecnie używają wszystkie główne konsole) i przycisków na ramionach. Kontroler SNES wprowadził układ przycisków w kształcie rombu oraz przyciski L i R, dwie cechy wspólne dla dzisiejszych joypadów. Ten układ sześciu przycisków sprawił, że SNES stał się idealną platformą do konwersji Street Fighter II firmy Capcom, prawdopodobnie jednej z najlepszych gier tego okresu. Street Fighter II, ekskluzywny czasowo dla systemu, pojawił się na Mega Drive dopiero później, a Sega została zmuszona do wypuszczenia (co prawda genialnego) sześcioprzyciskowego joypada, aby gracze mogli doświadczyć go tak, jak planowano. Street Fighter II był grą dostępną wyłącznie na platformie SNES w szczytowym okresie wojen na konsolach 16-bitowychTrwałe dziedzictwo
SNES sprzedał prawie 50 milionów egzemplarzy w całym swoim życiu dzięki ekskluzywnym wydaniom Nintendo, takim jak Super Metroid, Super Mario Kart, Yoshi's Island, The Legend of Zelda: A Link to the Past i Super Punch-Out!! Ale to silne wsparcie innych firm sprawiło, że był to tak ważny zakup podczas wojen na 16-bitowe konsole. Niektóre z najlepszych gier tamtych czasów były dostępne wyłącznie na konsole, w tym Chrono Trigger, Super Ghouls 'n Ghosts, Contra III, Axelay, Secret of Mana i wiele innych. Ta bogata i zróżnicowana biblioteka klasycznych tytułów zaprojektowanych przez programistów, którzy prawdopodobnie byli u szczytu swoich możliwości twórczych, sprawia, że SNES jest tak ukochaną konsolą, nawet po tak długim czasie; Podczas gdy NES i Wii sprzedały łącznie więcej jednostek, ta 16-bitowa potęga ma prawdopodobnie najlepszą ofertę oprogramowania i nic dziwnego, że wybrałeś ją jako swoją ulubioną konsolę wszechczasów.Ostateczne gry SNES
Świat Super Mario
Bez wątpienia jedna z najlepszych platformówek 2D, jakie kiedykolwiek powstały, Super Mario World jest niezwykła; Nie tylko oferuje więcej poziomów i różnorodności, niż kiedykolwiek sądziłeś, że jest to możliwe w tym gatunku, ale oferuje doskonałą kreskówkową grafikę i imponującą ścieżkę dźwiękową. Co najbardziej zaskakujące, był to tytuł startowy na konsolę, ale przez cały długi okres istnienia SNES-a nigdy nie był ulepszany i niektórzy powiedzieliby, że od tego czasu nie jest przestarzały.
The Legend of Zelda: Link do przeszłości
Pierwsza 16-bitowa przygoda Linka jest nieco wyjątkowa; Opiera się na wzorcu ustalonym w oryginalnym NES-ie i radykalnie zwiększa zakres i skalę poszukiwań. Nawet po tak długim czasie grafika nadal jest niesamowita, a rozległe lochy na całym świecie zapewnią ci rozrywkę na długie tygodnie. Jest to bez wątpienia jeden z najlepszych tytułów przygodowych, jakie kiedykolwiek stworzono.
Super Metroid
< p class="vanilla-image-block" style="padding-top:75.00%;"> Kolejna aktualizacja NES, Super Metroid, jest cytowana jako wpływ na takie tytuły jak Castlevania: Symphony of the Night i (ostatnio) Axion Verge. Podejmuje platformową akcję znaną z pierwszego Metroida i dodaje ogromny świat gry do eksploracji, więcej przedmiotów do zebrania i mnóstwo przerażających bossów do walki.- Zagłosuj na najlepszą grę wszechczasów i najlepszy sprzęt do gier wszechczasów, odwiedzając stronę goldenjoysticks.com; Głosowanie zakończy się 12 listopada.