To rozszerzenie przeglądarki Google Chrome może ujawnić dokładnie, co reklamodawcy wiedzą o Tobie

To rozszerzenie przeglądarki Google Chrome może ujawnić dokładnie, co reklamodawcy wiedzą o Tobie

Nowe rozszerzenie dla przeglądarki Google Chrome będzie teraz wyróżniać typy danych użytkownika wykorzystywane do informowania o spersonalizowanych działaniach reklamowych. Rozszerzenie Ads Transparency Spotlight ma na celu rzucić światło na mechanizmy stojące za spersonalizowanymi kampaniami reklamowymi, które są ukierunkowane na pragnienia i potrzeby konkretnego użytkownika, w oparciu o różnorodne dane zebrane na jego temat. Nowe rozszerzenie Chrome ujawnia liczbę reklam znalezionych na danej stronie internetowej, firmy zaangażowane w wyświetlanie tych reklam oraz dokładne rodzaje danych używanych do określenia, które reklamy są wyświetlane (na przykład wiek, płeć, czas trwania). „lokalizacja, zainteresowania itp.). Rozszerzenie Ads Transparency Spotlight jest dostępne w wersji alfa w Chrome Web Store.

Rozszerzenie Google Chrome

Nowe rozszerzenie Google Chrome pobiera dane z interfejsu Ad Disclosure Scheme API, który umożliwia reklamodawcom dostarczanie informacji o skuteczności ich kampanii reklamowych. Ponieważ nie wszyscy reklamodawcy korzystają z interfejsu API, użyteczność rozszerzenia Ads Transparency Spotlight jest obecnie ograniczona. Google ma jednak nadzieję, że schemat zostanie w najbliższym czasie przyjęty przez inne firmy działające w branży reklamowej. „W momencie wydania wersji alfa (lipiec 2020 r.) rozszerzenie wyświetla tylko informacje o reklamach zakupionych za pośrednictwem Google Ads, które wdrożyły schemat ujawniania danych Ads Transparency Spotlight (Alpha)”, czytamy na liście GitHub. . „Ponieważ inni dostawcy technologii reklamowych wdrażają ten schemat, informacje o tych reklamach będą również pojawiać się w rozszerzeniu. Oczekujemy, że z biegiem czasu branża włączy do swoich reklam schemat ujawniania danych Advertising Transparency Spotlight (Alpha).”. Opierając się na swoich wysiłkach na rzecz poprawy prywatności użytkowników i szerszego ekosystemu reklamowego, Google ogłosił również nowy interfejs API zaprojektowany w celu rozwiązania problemów związanych z usunięciem obsługi plików cookie innych firm. Chociaż reklamodawcy powszechnie używają plików cookie do śledzenia aktywności użytkowników w sieci, są one również wykorzystywane do zapobiegania nieuczciwym transakcjom online. Nowy Trusted Token API rozwiąże ten problem, po usunięciu plików cookie stron trzecich, generując token kryptograficzny, którego strony internetowe mogą używać do rozróżnienia między prawdziwą transakcją a transakcją generowaną przez bota. Interfejs Trust Token API jest wciąż w fazie rozwoju, a data premiery nie została jeszcze ogłoszona. Poprzez ZDNet