Ten telewizor OLED ma świetny system dźwiękowy, ale za bardzo boję się z niego korzystać

Ten telewizor OLED ma świetny system dźwiękowy, ale za bardzo boję się z niego korzystać
Wszyscy znamy marzenie o przepełnionym kinie domowym: przytulnym, zaciemnionym, dźwiękoszczelnym raju audiowizualnym z niesamowitym telewizorem 4K i głośnikami odtwarzającymi ścieżki dźwiękowe i efekty filmowe. Jednak czas spędzony z telewizorem dość wysokiej klasy pozwala mi myśleć, że czasami świetne systemy dźwiękowe nie zawsze pasują do przeciętnego domu. W lipcu miałem przyjemność recenzować Panasonic JZ2000, flagowy telewizor OLED firmy na rok 2021. Jedną rzeczą, która wyróżnia telewizory Panasonic, jest ich skalowalne wyjście audio, a wiele wyświetlaczy jest wyposażonych w ten sam panel i panel procesora, ale stopniowo zwiększa się skala dźwięku dla droższych modeli. Podczas gdy Panasonic JZ980 radzi sobie z głośnikami o mocy 40 W, JZ1500 ma moc znamionową 80 W, a flagowy JZ2000 zwiększa ją do 125 W, czyli nieco mniej w porównaniu ze 140 W zeszłorocznego HZ2000. (Chociaż Panasonic nie wysyła swoich telewizorów do Stanów Zjednoczonych ani Australii, ten artykuł powinien być istotny dla każdego, kto rozważa zakup głośników do kina domowego o dużej wytrzymałości.) Telewizorowi trudno było nic zarzucić, ale jego ogromne możliwości audio sprawiły, że zacząłem się zastanawiać, jaka głośność jest odpowiednia dla przeciętnego nabywcy telewizora. W skali głośności od 0 do 100 stwierdziłem, że nie mogę znieść poziomu znacznie powyżej 50 ze strachu, że nagle przestraszę sąsiadów, mieszkając tak, jak mieszkałem w jednym z czterech mieszkań w mieście. . Przewiduję, że 75 groziłoby zrzuceniem z półki niepewnej ramki na zdjęcia, podczas gdy 100 prawdopodobnie miałoby długotrwały szkodliwy wpływ na zdrowie moich uszu. Problem ten nasilał się tylko w moim starym domu, w którym w jednym budynku było kilka razy więcej mieszkań, a co za tym idzie, kilka razy więcej wściekłych sąsiadów. Mieszkanie na obszarach bardziej wiejskich prawdopodobnie zmniejszyłoby ten problem, ale jeśli jesteś otoczony dziką przyrodą w spokojnej okolicy, prawdopodobnie nie jest dobrym pomysłem niepokojenie lokalnych stworzeń, zarówno dzikich, jak i domowych, które hodujesz. Jedyne rozwiązanie, jakie mam, to nie wykorzystywać wszystkich jego umiejętności. Dlaczego więc miałbym zawracać sobie głowę zakupem telewizora zdolnego do wytwarzania tak głośnego dźwięku?

kobieta trzymająca ręce za uszami

(Zdjęcie: Shutterstock)

Dźwięk ciszy

Jedną z powszechnych krytyki współczesnych telewizorów 4K jest to, że nawet w przypadku modeli z najwyższej półki jakość dźwięku jest często niska w porównaniu z jakością obrazu. Regularnie widzimy wysokiej klasy telewizory OLED, wyświetlacze Mini LED i telewizory LCD 8K o niesamowitym poziomie szczegółowości, kontrastu i kolorów, ale w połączeniu z 30 W głośnikami skierowanymi do tyłu to, co słyszymy, po prostu nie pasuje. z tym, co widzimy. Jest dla nas jasne, że telewizory potrzebują określonego poziomu głośności i złożoności głośników, aby zapewnić pełny zakres szczegółów dźwięku, od niskich do wysokich częstotliwości. Czasami narzekaliśmy na poważne zabłocenie LG C1 i LG G1, chociaż ogromne możliwości obrazowania tych wyświetlaczy sprawiają, że również bardzo trudno ich nie polecić. Nie dotyczy to wszystkich telewizorów, należy zachować ostrożność. Nowsze telewizory Samsung są zwykle wyposażone w wersję technologii OTS (Object Tracking Sound), która w najlepszych wdrożeniach oferuje imponującą pionowość i wystarczająco szeroką scenę dźwiękową. Jednak bardziej fragmentaryczne wersje (OTS Lite lub OTS+ zamiast wyższej wersji OTS+ Pro) mogą ucierpieć, jeśli nie będą uwzględniane w całym systemie. W naszej recenzji Samsunga QN90A napisaliśmy, że „maksymalna moc wyjściowa 60 W zamiast konfiguracji OTS+ Pro 70 W, jaką mają modele Samsung QN800A i Samsing QN900A” zawsze odnotowywała gwałtowny spadek ogólnej jakości, co prowadziło do „anemicznego basu” i braku szczegółowości w wyższych częstotliwościach. Ponieważ mógł on wytrzymać jedynie połowę mocy 125 W JZ2000 i miał tendencję do wygodniejszego unoszenia się w okolicach jednej trzeciej (30–35 w 100-punktowej skali), 60 W wydaje się rozsądną górną granicą, chociaż obliczenia są bardziej skomplikowane.

dwa głośniki

(Zdjęcie: Shutterstock)

Pełen obraz

Chociaż być może nie będziemy potrzebować pełnej mocy wszystkich przetworników na raz, potrzebujemy trochę zapasu, aby realistycznie odtworzyć dźwięk oparty na lokalizacji i dźwięk trójwymiarowy, śledząc od lewej do prawej, od góry do dołu, dając wrażenie ruchu i Lokalizacja. do obiektów ścieżki dźwiękowej filmu. Możesz potrzebować jednego przetwornika pracującego pełną parą, podczas gdy inne w końcu milczą lub warczą cicho. Przypomina to problem jasności na ekranie telewizora: niektóre części ekranu muszą stać się bardzo jasne, a inne pozostać przyćmione, aby uzyskać między nimi kontrast, a tak się nie dzieje. cały ekran na raz. W przypadku systemu OTS firmy Samsung liczy się nie tylko maksymalna głośność, ale także konstrukcja i lokalizacja tych sterowników; Utrata 10 W może nie jest duża pod względem głośności, ale może być kluczowym elementem ogólnej harmonii i równowagi utraconego systemu audio z wyświetlaczem. Nie będę w najbliższym czasie korzystał z pełnych możliwości głośności JZ2000, a nawet gdybym miał dźwiękoszczelne pomieszczenie, nie byłby to poziom komfortowy dla moich uszu. I najprawdopodobniej poprzestanę na systemie dźwiękowym o mocy 60 W i nie poniosę zbyt wielu strat. Nie można jednak zaprzeczyć, że prawdziwą siłą wyświetlacza takiego jak JZ2000 jest jego elastyczność pozwalająca skupić się na określonych dźwiękach i częstotliwościach, tak głośnych, cichych lub tak różnych, jak potrzeba, a do tego potrzeba wystarczającej mocy i sterowników, aby zrobić to dobrze. .