Ten startup przekształca stare rowery w rowery elektryczne, ale nie w Indiach

Ten startup przekształca stare rowery w rowery elektryczne, ale nie w Indiach
Czy kiedykolwiek wyobrażałeś sobie zmianę swojego tradycyjnego roweru na rower elektryczny, po prostu zmieniając przednie koło? Choć dotarcie do Indii może zająć trochę czasu, pomysł takiej innowacji narodził się już we Francji. Laurent Durrieu wykorzystał okazję, aby wykorzystać wyrzucone i porzucone rowery, aby stworzyć alternatywę dla zrównoważonego podróżowania. Projekt Teebike narodził się, gdy Durrieu podczas podróży po Chinach odkrył otwarte wysypisko lub „cmentarz” rowerowy, na którym zaparkowały tysiące porzuconych, nieużywanych rowerów bez nadziei na renowację.

(Zdjęcie: Teebike)

Tworzenie tradycyjnych rowerów elektrycznych, takich jak Teebikes

Zainaugurowany w 2019 roku francuski start-up Teebike produkuje koła napędzane silnikiem elektrycznym i wyposażone w Bluetooth, które można łatwo zamontować z przodu każdego roweru, zastępując typowe przednie koło, które zamienia go w pojazd. elektryczny. Różne opcje rozmiarów kół obejmują 20, 26, 27.5 i 28 cali. z hamulcami wspomaganymi tarczami i klockami.

(Zdjęcie: Teebike) Silnik elektryczny może osiągnąć prędkość do 25 km/h przy akumulatorze od 50 do 80 km, w zależności od pewnych czynników, takich jak warunki drogowe, waga rowerzysty, poziom zastosowanego wspomagania i warunki. klimat. System Bluetooth umożliwia połączenie kierownicy ze smartfonem, co pozwala na kontrolę ustawień. Silnik może pracować także bez smartfona. Jednakże uruchomi się automatycznie po uruchomieniu roweru i będzie działać zgodnie z ostatnio używanymi ustawieniami. Z roweru można także korzystać jak ze zwykłego roweru, wyłączając silnik. Oznacza to, że możesz po prostu wiosłować, aby się poruszać, gdy silnik jest wyłączony. Akumulator składający się z kilku akumulatorów litowych można ładować podłączając go do osi koła. Nawiązali współpracę z Cyclofix, kolejnym francuskim start-upem, który koncentruje się na uproszczeniu naprawy, serwisu i konserwacji pojazdów. W przypadku konieczności wymiany akumulatora koło można wysłać do Teebike, które po zamontowaniu nowego wróci w ciągu tygodnia. W przypadku, gdy wymiana trwa dłużej, firma twierdzi również, że zapewni klientowi nowe koło do tymczasowego użytku.

(Źródło zdjęcia: Teebike) Koło i rower Teebike są zabezpieczone zabezpieczeniami, w tym blokadą sterowaną za pomocą aplikacji, alarmami i zabezpieczeniami przed kradzieżą. Koła Teebike kosztują 750 euro, a koszt wymiany baterii to 200 euro. Ceny są niższe w porównaniu do istniejących rowerów elektrycznych we Francji i w całej Europie, których cena jest wyższa od 1,000 euro do 2,500 euro.

Teebike wywiera pozytywny wpływ na środowisko: jest to potrzeba

Teebike nawiązał współpracę z firmą Corepile w celu wydajnego i bezpiecznego recyklingu swoich akumulatorów. Porzuconych i zużytych rowerów nie da się łatwo poddać recyklingowi ani ponownie wykorzystać. Aplikacja Teebike może wywrzeć trwały wpływ na środowisko, ograniczając ilość odpadów trudnych do recyklingu i zwiększając wykorzystanie czystszej alternatywy: energii elektrycznej. Stanowi inspirację dla krajów i rządów do wykorzystania innowacji w służbie zrównoważonego wykorzystania alternatywnych źródeł energii. Rowery to zrównoważony środek transportu, ponieważ zajmują mniej miejsca parkingowego, nie powodują niepotrzebnego ruchu i oczywiście emitują mniej zanieczyszczeń niż pojazdy napędzane paliwem. Biorąc pod uwagę krótki czas trwania i zasięg, oczywiste jest, że jest on przeznaczony do podróży na krótkich dystansach. Niektóre przypadki użycia mogą obejmować codzienne dojazdy na uniwersytet/szkołę/biuro lub przemieszczanie się w promieniu do 10 km od domu. Dodatkowo można z niego korzystać w różnych grupach wiekowych bez konieczności posiadania prawa jazdy.

Teebike jeżdżący po indyjskich drogach

Teebike ma zalety ekologiczne, wywiera trwały wpływ na środowisko i wpływa na najlepsze praktyki. Jasne, potrzebujemy takich alternatyw w Indiach, ale czy wkrótce zobaczymy Teebike w tym kraju? Tak, ale w mniejszym stopniu. W ostatnich latach w Indiach nastąpił szybki wzrost migracji ze wsi do miast, która w 4 r. wzrosła o prawie 2018% i oczekuje się, że w nadchodzących latach będzie rosła. Jest to także czynnik wpływający na wzrost ruchu drogowego w kraju. Jak podaje Economic Times, Indie przekroczyły wskaźnik ruchu drogowego TomTom za 2019 r., co dodatkowo zwiększa poziom zanieczyszczenia. Innowacja taka jak Teebike może pozwolić na zarządzanie parkingami pojazdów w biurach, szkołach i rezydencjach, jednocześnie zmniejszając poziom powodowanych zanieczyszczeń. Zmniejszy to także dzienny ruch w okresach szczytu. Technologia taka ma szansę stać się popularna we wszystkich grupach wiekowych, głównie ze względu na fakt, że klient może używać dowolnego roweru w zależności od komfortu, potrzeb i budżetu, a następnie przekształcić go w elektryczny poprzez wymianę przedniego koła. W Indiach wprowadzenie Teebike’a będzie porównywane z bardziej popularnymi markami pojazdów dwukołowych w obszarze rowerów elektrycznych. Na rynek wprowadzono już Touche Helio, Pure EV, Elektron Hybrid i Roulik Inizio. Chociaż Teebike rezonuje z wyjątkowością, która zamienia każdy rower w rower elektryczny, stawia on szczególne wyzwania po umieszczeniu go na rynku indyjskim. Koszt posiadania Teebike'a w obecnych okolicznościach będzie wysoki ze względu na takie czynniki, jak wahania cen międzynarodowych, cła importowe i koszty dokumentacji. Ponadto utworzenie odpowiedniej infrastruktury obsługi posprzedażowej zajmie trochę czasu. Wręcz przeciwnie, klienci mogą kupić rower elektryczny w znacznie niższej cenie. Ponadto zakres wydajności jest wątpliwy ze względu na brak dobrych dróg w kraju. Idealnie byłoby, gdyby francuski start-up rozpoczął produkcję w Indiach, co umożliwi indyjskiej opinii publicznej tańsze opcje Teebike. Aby zapewnić kompatybilność, należy określić minimalne wymagania, takie jak wiek pojazdu, dla tradycyjnych rowerów. Identyfikacja źródeł odrzuconych rowerów jest również istotna. Indie generują obecnie ponad 6000 crore rupii rocznie z rynku sprzedaży złomów, co stwarza szansę dla startupu takiego jak Teebike na zrobienie tego w Indiach. Jednak z pewnością jest to wynalazek inspirujący do adopcji. Dzięki Teebike miłośnicy rowerów mogą w upalne dni korzystać z trybu elektrycznego, aby uniknąć nadmiernego pocenia się; W zależności od programu treningowego mogą przełączać się pomiędzy trybem elektrycznym a tradycyjnym lub przenosić większe obciążenie za pomocą silnika, co ułatwi pedałowanie. Podobnie inwestowanie w zielone technologie to dobra praktyka, którą firma może zaszczepić konsumentom. Ciekawie będzie zobaczyć, jak Teebike planuje działalność, ceny i świadomość produktu, jeśli zdecyduje się na wprowadzenie produktu na rynek w Indiach.