Ten e-mail z powiadomieniem o dostawie Amazon może być oszustwem typu phishing

Ten e-mail z powiadomieniem o dostawie Amazon może być oszustwem typu phishing

W związku z rekordową sprzedażą podczas tegorocznego Czarnego Piątku i Cyberponiedziałku sprzedawców internetowych, badacze bezpieczeństwa Check Point ostrzegają kupujących w okresie świątecznym o wzroście liczby kampanii phishingu za pośrednictwem poczty e-mail, w których cyberprzestępcy podszywają się pod Amazon, DHL, FedEx i innych zaufanych dostawców dostaw. Te powiadomienia e-mail, które zbiegają się z dostawą paczek po rozpoczęciu sezonu zakupów świątecznych, mają na celu zachęcenie odbiorców do ujawnienia swoich danych osobowych, podając temat, taki jak „Problem z dostawą”. lub „Śledź swoją przesyłkę”. Według Check Point cyberprzestępcy atakują w tym roku zarówno przed, jak i po zakupach online, a badacze firmy dokumentują 80% wzrost liczby złośliwych kampanii phishingowych skierowanych do kupujących w formie „ofert specjalnych” przed Czarnym Piątkiem i Cyber​ Poniedziałek. Teraz jednak ich celem jest kupujących z niecierpliwością oczekujących na dostawę paczek zawierających prezenty, nakłaniając ich do podania szczegółów zamówień, które mogłyby zostać wykorzystane do kradzieży danych uwierzytelniających lub innych danych finansowych. W listopadzie badacze Check Point udokumentowali 400% wzrost liczby e-maili phishingowych związanych z wysyłkami skierowanymi do europejskich konsumentów w porównaniu z poprzednim miesiącem. Wzrost ten był jeszcze wyższy w Stanach Zjednoczonych i wyniósł 427 procent w porównaniu z listopadem do października. Główna różnica między tymi dwoma regionami polega jednak na tym, że cyberprzestępcy wykorzystywali fałszywe wiadomości e-mail DHL do atakowania europejskich konsumentów, natomiast wiadomości e-mail phishingowe udawały różne powiadomienia o wysyłce Amazon. skierowany do konsumentów amerykańskich. Menedżer Check Point Data Intelligence, Omer Dembinsky, w poście na blogu przedstawił dodatkowe informacje na temat tego, jak konsumenci mogą wykrywać wiadomości e-mail phishingowe w okresie świątecznym, stwierdzając: „Hakerzy wykorzystują cały proces zakupów online”. przed dokonaniem zakupu i po nim. Po pierwsze, hakerzy będą wysyłać do skrzynek pocztowych użytkowników „oferty specjalne” dotyczące ich ulubionych marek. Hakerzy wyślą następnie wiadomość e-mail dotyczącą dostarczenia zakupów, nawet jeśli dokonałeś zakupu z zaufanego źródła. Teraz, gdy Czarny Piątek i Cyberponiedziałek już za nami, przechodzimy na drugą stronę równania, czyli dostawy. Pomyśl dwa razy, otwierając e-maile po zakupie w okresie świątecznym. E-mail może pochodzić od hakera. Przyjrzyj się bliżej każdemu e-mailowi ​​rzekomo pochodzącemu od Amazon, DHL lub FedEx. Uważaj na błędy ortograficzne. Zachowaj ostrożność w przypadku podobnych obszarów. Jest dla nas jasne, że hakerzy atakują kupujących online na każdym etapie zakupów online, gdzie zagrożenie jest bardzo realne przed i po zakupie.