Technologia współpracy ewoluuje w kierunku przyszłości po COVID

Technologia współpracy ewoluuje w kierunku przyszłości po COVID

Chociaż wiele organizacji już planowało lub wdrażało strategie transformacji cyfrowej, gdy uderzył COVID-19, pandemia skłoniła te firmy do przyspieszenia swoich wysiłków. Ponieważ praca w domu stała się regułą, a nie wyjątkiem, firmy starały się wdrożyć narzędzia do współpracy, aby pracownicy mogli pracować razem i zachować produktywność w różnych lokalizacjach.

Dzisiaj, wraz z rozwojem pracy z powrotem do biura i pracy hybrydowej, firmy muszą pomyśleć o tym, jak będzie wyglądać współpraca w świecie „po pandemii”.

W hybrydowym miejscu pracy organizacje starają się znaleźć właściwą równowagę między zapewnieniem pracownikom zdalnym elastyczności, której potrzebują, aby byli produktywni, a zapewnieniem, że technologia spełnia również potrzeby pracowników biurowych – powiedziała Megha Kumar, wiceprezes ds. badań, oprogramowania i chmury. usługi w IDC. „Tak więc, jeśli chodzi o narzędzia do współpracy, organizacje zdają sobie sprawę, że muszą mieć zasady dotyczące skutecznego współdziałania pracowników ze sobą” – powiedział.

Firmy muszą zapewnić, że bez względu na to, gdzie są pracownicy i jakich urządzeń używają, mają dostęp do właściwych informacji we właściwym czasie, powiedział Kumar. Dostawcy narzędzi do współpracy starają się rozszerzać i ulepszać możliwości swoich produktów, aby sprostać potrzebom tych organizacji. Dostawcy ci muszą upewnić się, że pracownicy ich klientów mogą mieć takie same doświadczenia, korzystając ze swoich narzędzi do współpracy na dowolnym urządzeniu, powiedział.

Praca hybrydowa + współpraca = napięcie

Istnieje napięcie wokół współpracy, jeśli chodzi o pracę hybrydową, powiedział Adam Preset, starszy wiceprezes ds. technologii doświadczeń pracowników w firmie Gartner. Organizacje nauczyły się, że technologia, która działa, gdy ludzie są całkowicie oddaleni, wymaga modyfikacji lub zmian, gdy niektórzy pracownicy są w biurze, a inni pracują poza biurem.

Doskonałym przykładem są spotkania hybrydowe. Platformy do wideokonferencji, takie jak Zoom, WebEx i Microsoft Teams, działają dobrze, jeśli wszyscy są zdalni i wszyscy pojawiają się w prostokącie tego samego rozmiaru na jednym ekranie; To stawia wszystkich na równej stopie. Firmy opracowały najlepsze praktyki i etykiety, aby zapewnić każdemu udział, na przykład zachęcanie ludzi do wstawiania nowych pomysłów za pośrednictwem funkcji czatu, powiedział Preset.

Ale kiedy to w pełni zdalne spotkanie zamieni się w spotkanie hybrydowe, organizacje powracają do dynamiki sprzed pandemii, z tym że teraz tylko kilku pracowników jest w sali konferencyjnej, podczas gdy o wiele więcej pracuje zdalnie.

"Gospodarz, który może być gospodarzem spotkania w biurze, potrzebuje technologii, która pozwoli mu zobaczyć wszystkich w oddali jak najbardziej zbliżonych do rzeczywistych rozmiarów. "Gospodarz spotkania w biurze musi również widzieć zawartość i osoby w nim uczestniczące, słuchaj wszystkich i zobacz inne sygnały cyfrowe, które transmitują zdalni ludzie ”- powiedział, oświadcza.

„Czy to może oznaczać, że jeśli podniosą rękę, użyją narzędzia ręki podnoszącej?” powiedział preset. „Jeśli ktoś wpisze coś na czacie, czy gospodarz spotkania w pokoju może zobaczyć to na dużym ekranie lub otrzymać małe powiadomienie, że podczas spotkania toczy się rozmowa? Itd.”.

Nowe funkcje oprogramowania do wideokonferencji mogą sprawić, że spotkania będą bardziej sprawiedliwe dla wszystkich. Na przykład Smart Gallery firmy Zoom wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia indywidualnego kanału informacyjnego dla każdego uczestnika w sali konferencyjnej, dzięki czemu zdalni uczestnicy mogą wyraźniej widzieć ich ruchy i mimikę.

Dzisiejszy sprzęt do obsługi sali konferencyjnej, taki jak kamera MeetUp firmy Logitech, oferuje funkcje hybrydowe, takie jak możliwość automatycznego wyszukiwania i kadrowania każdego uczestnika w sali, regulacja poziomu głośności w celu uzyskania głośniejszych i cichszych głosów oraz inne ulepszenia. dla zdalnych uczestników.

Tego typu zmiany na spotkaniach technicznych są niezbędne, aby praca hybrydowa odniosła sukces w dłuższej perspektywie.

Nowe narzędzia na nowe czasy

Organizacje powinny również wdrożyć technologię, która umożliwia współpracę z pracownikami „bez biurek” lub „z pierwszej linii”, takimi jak technicy terenowi, kierowcy ciężarówek, pracownicy magazynów, personel medyczny i handlowy, aby czuli się połączeni, powiedział Josh Bersin. , założyciel i dyrektor generalny The Josh Firma Bersin. konsultant ds. zasobów ludzkich.

Pracownicy bez biurka często nie mają dostępu do firmowego intranetu, a także do połączeń konferencyjnych i sesji szkoleniowych, które pomagają członkom zespołu pozostać w kontakcie. Pracownicy ci mogą nie mieć czasu na uczestnictwo w spotkaniu lub mogą nie być w stanie przerwać pracy w celu znalezienia komputerów stacjonarnych z najnowszym oprogramowaniem do współpracy. Zamiast tego często korzystają z własnych niezabezpieczonych urządzeń mobilnych i aplikacji, aby pozostać w kontakcie.

Dlatego firmy muszą skupić się na poprawie zdolności bezdomnych pracowników do współpracy z kolegami, gdziekolwiek się znajdują. Jednym ze sposobów, w jaki firmy to robią, jest wdrażanie aplikacji bez komputerów stacjonarnych, powiedział Bersin.

„Twoja firma może nie chcieć, aby twój telefon domowy był twoim systemem edukacyjnym, ponieważ nie jest zbyt bezpieczny” – powiedział Bersin. „Ale są teraz takie, jak WorkJam, które są przeznaczone do kompleksowej komunikacji z ludźmi, którzy nie mają komputerów. A wielcy dostawcy próbują wymyślić, jak to zbudować. Na przykład Microsoft dodał szereg funkcji skierowanych do pracowników biurowych w aplikacji mobilnej Teams w ostatnich latach.

Chcąc zwiększyć zaangażowanie wszystkich rodzajów pracowników, dostawca niedawno uruchomił również nową aplikację społecznościową na platformie Microsoft Viva dla pracowników o nazwie Viva Engage, która jest rodzajem sieci społecznościowej dla pracowników firmy, powiedział Bersin. Aplikacja jest dostępna jako wtyczka do Microsoft Teams, które firma pozycjonuje jako centrum współpracy i komunikacji.

Oparta na Yammer, dawnym narzędziu społecznościowym firmy Microsoft, Viva Engage umożliwia pracownikom w organizacji łączenie się ze sobą i z liderami firmy „znajdowanie odpowiedzi na pytania, dzielenie się swoją wyjątkową historią i znajdowanie swojego miejsca”. Microsoftu. Celem Viva Engage jest pomoc pracownikom w czuciu się bardziej włączonymi w hybrydowe miejsce pracy.

Inne narzędzia, które pojawiają się w celu budowania społeczności pracowników w różnych lokalizacjach, obejmują wirtualne aplikacje chłodzące wodę, platformy e-learningowe i narzędzia do asynchronicznego przesyłania wideo. Kilku wiodących dostawców technologii, w tym Cisco, Meta i Microsoft, bada wykorzystanie środowisk wirtualnych do spotkań i innych wydarzeń.

„Właśnie rozmawiałem z zespołami produktów Microsoft i ich plany są imponujące” – powiedział Bersin. „Microsoft Mesh for Teams, który ma się ukazać w połowie przyszłego roku, pozwoli Ci zastąpić obecność wideo awatarem, stworzyć wirtualne pokoje i wdrożyć przestrzenie 3D w Teams. Wyobraź sobie targi, konferencję szkoleniową lub doświadczenie onboardingowe w 3D, wszystko obsługiwane przez usługę Teams. Muszę wierzyć, że ta technologia wywoła tsunami.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.