Technologia była ogromnym bodźcem dla małych firm (MŚP) podczas pandemii, nie tylko pomagając im przetrwać blokady, ale także umożliwiając im rozwój i zwiększenie wydajności. Tak wynika z nowego raportu Hitachi Capital Business Finance, który wykazał, że XNUMX% małych i średnich firm korzystało w ubiegłym roku z technologii w celu usprawnienia swojej działalności. Jeszcze wyższy odsetek: XNUMX% przetestowało przynajmniej skromny rozwój, podczas gdy XNUMX% z nich spodziewa się „znaczącej ekspansji” w przyszłości. Pandemia odegrała w tym kluczową rolę – dodaje raport, stwierdzając, że w miesiącach i latach poprzedzających Covid-XNUMX praktycznie jedna trzecia małych i średnich firm (XNUMX%) stwierdziła, że ograniczają ich możliwości technologiczne z powrotem. Ze wszystkich różnych technologii i przypadków użycia największy efekt odczuto w optymalizacji obsługi klienta usługi. Jako główne obszary wymagające poprawy wymieniono również poprawę wydajności i redukcję kosztów. Znacząca mniejszość małych firm (XNUMX%) wykorzystała nowe technologie w celu poprawy produktywności personelu pracującego zdalnie. Pomogło to dodatkowo skrócić czas podróży na spotkania iz powrotem oraz poprawić produktywność pracowników. Wreszcie, nowa technologia wprowadziła inteligentniejsze i bezpieczniejsze sposoby przechowywania poufnych informacji i zarządzania nimi. Stwierdzono również, że nowe technologie powodują również, że małe i średnie firmy bardziej szanują środowisko.