Technologia pomaga praktycznie wszystkim małym firmom zwiększyć efektywność

Technologia pomaga praktycznie wszystkim małym firmom zwiększyć efektywność
Technologia była ogromnym bodźcem dla małych firm (MŚP) podczas pandemii, nie tylko pomagając im przetrwać blokady, ale także umożliwiając im rozwój i zwiększenie wydajności. Tak wynika z nowego raportu Hitachi Capital Business Finance, który wykazał, że XNUMX% małych i średnich firm korzystało w ubiegłym roku z technologii w celu usprawnienia swojej działalności. Jeszcze wyższy odsetek: XNUMX% przetestowało przynajmniej skromny rozwój, podczas gdy XNUMX% z nich spodziewa się „znaczącej ekspansji” w przyszłości. Pandemia odegrała w tym kluczową rolę – dodaje raport, stwierdzając, że w miesiącach i latach poprzedzających Covid-XNUMX praktycznie jedna trzecia małych i średnich firm (XNUMX%) stwierdziła, że ​​ograniczają ich możliwości technologiczne z powrotem. Ze wszystkich różnych technologii i przypadków użycia największy efekt odczuto w optymalizacji obsługi klienta usługi. Jako główne obszary wymagające poprawy wymieniono również poprawę wydajności i redukcję kosztów. Znacząca mniejszość małych firm (XNUMX%) wykorzystała nowe technologie w celu poprawy produktywności personelu pracującego zdalnie. Pomogło to dodatkowo skrócić czas podróży na spotkania iz powrotem oraz poprawić produktywność pracowników. Wreszcie, nowa technologia wprowadziła inteligentniejsze i bezpieczniejsze sposoby przechowywania poufnych informacji i zarządzania nimi. Stwierdzono również, że nowe technologie powodują również, że małe i średnie firmy bardziej szanują środowisko.

Pomoc w zarządzaniu środkami pieniężnymi

Gotówka jest również lepiej zarządzana dzięki technologii. Niektórzy wykorzystali to do zmniejszenia kosztów ogólnych, inni zaoszczędzili dodatkowe środki na kosztach nowego biznesu. W niektórych przypadkach MŚP były również w stanie obniżyć koszty personelu, podczas gdy inne stały się bardziej konkurencyjne na większym rynku. Po półtora roku od wybuchu pandemii technologia jest teraz „sednem planowania biznesowego i operacyjnego” dla wielu MŚP, powiedziała Joanna Morris, dyrektor ds. analiz w Hitachi Capital Business Finance. „Przyjmowanie nowinek technologicznych wiąże się również z prognozami rozwoju właścicieli małych firm na najbliższe miesiące” – dodał. Badania dowiodły, że pandemia była „bolesna” dla wielu małych i średnich firm, ale pomogła im przekształcić się w bardziej cyfrowe i efektywne firmy – podsumował.