Słyszeliście o wrześniowym exodusie? Ponad 4 miliony Amerykanów rzuciło pracę w tym miesiącu, bijąc rekord rezygnacji ustanowiony w poprzednim miesiącu. Według raportu Microsoft około XNUMX% zwolnionych pracowników również rozważa odejście.
Kryzys jest jeszcze gorszy w technologii. TalentLMS i Workable poinformowały niedawno, że XNUMX% amerykańskich pracowników technicznych planuje odejść z pracy w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy.
To nie tylko USA. Wielka Rezygnacja to zjawisko na skalę światową.
Eksperci wskazują na wiele przyczyn tego trendu, od rządowych programów stymulacyjnych i rozwoju pracy zdalnej, po wzmocnienie pozycji milenialsów, a nawet pandemię.
Generalnie nie ulega wątpliwości, że narasta niezgodność między rzeczywistością a oczekiwaniami co do doświadczenia pracownika.
Co gorsza, im więcej osób rzuca palenie, tym trudniejsze staje się życie tych, którzy pozostają w pracy. Dotyczy to wyłącznie pracowników technicznych. Działy IT mają wyjątkowo mało personelu, a ponieważ Wielka Rezygnacja mocniej uderza w pracowników technicznych, każdy pracownik doświadcza więcej przestojów, cyberataków i spowolnień wdrażania.
To jest sytuacja nagła. Musisz wiedzieć, dlaczego tak wiele osób rzuca palenie.
Wiele powodów, dla których ludzie rezygnują
Po szczegółowym przeanalizowaniu wywiadów, ankiet i raportów sporządziłem listę najważniejszych powodów, dla których ludzie rzucili palenie podczas Wielkiej Rezygnacji. To są:
- Frustracja zepsutymi laptopami, komputerami stacjonarnymi, sieciami i systemami – tendencja nasiliła się podczas pandemii, ponieważ wielu pracowników zdalnych zostało dosłownie pozostawionych samym sobie. Istnieje również powszechne zamieszanie co do tego, co robić, gdy technologia nie działa.
- Brak kontroli nad przestrzenią i procesami pracy. Wielu pracowników uważa, że mają wiele do dodania do sposobu wykonywania pracy, ale nie mogą mówić za siebie.
- „Toksyczna mieszanka” niskich płac, dużego obciążenia pracą i braku szerszego uznania. Spostrzeżenie to pochodzi z Kongresu Związków Zawodowych dotyczącego pracowników sektora publicznego.
- Brak równowagi między pracą a życiem prywatnym. Praca zdalna prowadzona przez Covid sprawiła, że miliony pracowników chcą mniej podróżować i spędzać więcej czasu z rodzinami, zdając sobie sprawę, że mogliby ją utrzymać u innego pracodawcy.
- Ogólna brak elastyczności co do tego, jak sprawy się toczą, jak praca jest wykonywana i kiedy.
- Brak możliwości szkolenia. W szczególności pracownicy techniczni chcą więcej szkoleń: XNUMX% tak stwierdziło w raporcie z badania TalentLMS i Workable.
- Wielu rezygnuje z powodu wyczerpania fizycznego i emocjonalnego. A odejście tak wielu jeszcze bardziej pogarsza sytuację tych, którzy zostają.
Chociaż te powody nie są zaskakujące, ważne jest, aby zrozumieć, co każdy z nich ma wspólnego.
Chodzi o technologię... i kulturę.
Ponieważ firmy każdej wielkości łamią sobie głowę i próbują to naprawić, prawda jest taka, że nasze produkty technologiczne i sposób ich wykorzystania, a także nasza kultura zarządzania i interakcji z pracownikami są właśnie tym, co napędza ludzi.
Technologia frustruje pracowników, powoduje tarcia i inercję, blokuje postępy pracowników i ich upodmiotowienie, tworzy zbędną pracę i wywołuje poczucie izolacji i bezsilności.
Dobra wiadomość jest taka, że lepsza technologia to duża część rozwiązania. Oto, co musisz zrobić, aby zacząć zatrzymywać i przyciągać pracowników.
- Zmień trening. Technologia adaptacyjnego uczenia się oparta na sztucznej inteligencji (AI) może sprawić, że szkolenie pracowników będzie znacznie bardziej przydatne, umożliwiając uczenie się zorientowane na pracownika w oparciu o to, co dana osoba już wie, kładąc kres frustracji związanej z systemami szkoleniowymi, takimi jak administracja, rodzaj sali szkoleniowej lub ogólne. Zwykle kładą nacisk na szkolenia i rozwój zawodowy. Promuj od wewnątrz, kiedy tylko jest to możliwe. Wspieranie pracowników na ścieżce kariery, dokądkolwiek ich zaprowadzi, w firmie. Ponieważ produkty potrzebują planu działania, potrzebuje go każdy z pracowników.
- Pozwól na naturalne połączenia między pracownikami. Proste w użyciu narzędzia do współpracy promują więzi i kulturę. Skoncentruj się nie tylko na wykonaniu zadania, ale także na budowaniu zespołu i psychologii każdego pracownika w zespole.
- Korzystaj z najnowocześniejszych technologii HR, ale komunikuj się z ludźmi. Zautomatyzowane zasoby ludzkie przyczyniają się do niedogodności związanych z wypaleniem zawodowym. W przypadku zmian statusu pracownika, wynagrodzenia, świadczeń, przełożonych i innych zdarzeń osobistych, które mają zauważalny wpływ na pracownika, komunikacja w tym zakresie musi zawsze odbywać się bezpośrednio, a nie poprzez e-maile lub automatyczne powiadomienia.
- Unikaj nadzoru pracowników. Wiele firm odpowiedziało na pęd do pracy zdalnej oprogramowaniem do monitorowania pracowników. Monitorowanie aktywności na ekranie, ruchów myszy, czasu online i innych wskaźników to najpewniejszy sposób na odstraszenie pracowników. Absolutnie nikt nie chce, aby Wielki Brat patrzył przez cały czas, zwłaszcza w swoim domu. Opracuj alternatywne sposoby pomiaru i oceny wydajności pracowników. Bądź zorientowany na wyniki i nie kategoryzuj pracowników według tego, jak często porusza się mysz. Dotyczy to pracowników zdalnych, pracowników biurowych i całej nowej hybrydowej siły roboczej.
- Postaw na przejrzystość, autentyczność i empatię. Większość zmian w kulturze korporacyjnej wynika z faktu, że z roku na rok na rynek pracy wchodzi nowa grupa młodych ludzi, a większa grupa odchodzi na emeryturę. Młodsi pracownicy, ci, którzy weszli na rynek pracy w ciągu ostatnich dziesięciu lat, mają bardzo, bardzo różne oczekiwania co do zachowania swojego pracodawcy. Chcą wiedzieć, co się dzieje i pracować z ludźmi, którym zależy. Jeśli młodzi pracownicy czują się jak trybik w maszynie, są bardziej skłonni do spakowania się i odejścia.
- Postaw na zwinność i elastyczność. Technologia, która zachęca do elastyczności w pracy hybrydowej, pracy zdalnej, systemie zmianowym i elastycznym czasie pracy, znacznie przyczyni się do poprawy zadowolenia i dobrego samopoczucia pracowników.
- Opracuj holistyczne podejście do satysfakcji pracowników. W przypadku pracowników zdalnych i hybrydowych organizacje muszą pomagać pracownikom psychicznie i emocjonalnie radzić sobie z realiami różnych i zmieniających się miejsc pracy i środowisk. Wcześniej wystarczyło organizować sporadyczne ćwiczenia zespołowe i imprezy plenerowe. Teraz menedżerowie, przełożeni i liderzy muszą pomóc pracownikom nie tylko poczuć się częścią zespołu, ale także wspierać ich zdrowie fizyczne i psychiczne. Część tego procesu ma charakter technologiczny. Poczucie więzi, zaangażowania, poczucia misji i równowagi między pracą a życiem prywatnym może zostać wzmocnione — lub naruszone — przez wybór technologii, a także politykę w miejscu pracy i podejście do zarządzania.
- Podczas wybierania technologii umieść zapobieganie wypaleniu zawodowemu na szczycie listy. Na przykład z każdym miesiącem sztuczna inteligencja zyskuje na popularności w technologii. Ale może mieć odwrotne skutki, albo przyczyniając się do wyczerpania, albo je łagodząc. Sztuczna inteligencja, która zastępuje interakcje międzyludzkie — na przykład nadmiernie zautomatyzowany HR — może sprawić, że pracownicy poczują się sfrustrowani i pozostawieni w tyle. Sztuczna inteligencja, która zwiększa wydajność ludzi, może wzmocnić pracowników, sprawiając, że czują się uprawnieni i wspierani. Prawdą jest również, że automatyzacja powtarzalnych zadań może uwolnić pracowników od robienia rzeczy, które mogą robić tylko ludzie. Automatyzacja musi być stosowana, aby pomagać i wzmacniać ludzi, a nie zastępować ich.
Przyczyn Wielkiej Rezygnacji jest wiele. Ale nadszedł czas, abyśmy docenili rolę, jaką technologia odegrała w masowym oddzielaniu pracowników i rolę, jaką może odegrać w przywracaniu ludzi poprzez tworzenie elastycznego, wspierającego i wzmacniającego miejsca pracy, które wzmocni pracowników. Szczęśliwy, produktywny i oddany firmie. misja.
Prawa autorskie © dwa tysiące dwadzieścia jeden IDG Communications, Inc.