Tak zmieniło się podejście do miejsca pracy dzięki Covidowi

Tak zmieniło się podejście do miejsca pracy dzięki Covidowi Być może już zauważyłeś, ale sposób, w jaki pracujemy, zmienił się na zawsze. Pandemia Covid-1.200 i blokada, która nastąpiła po niej, prawdopodobnie przyspieszyły przejście na elastyczną pracę hybrydową, a pracodawcy i pracownicy wcześniej niechętnie dowiadywali się o korzyściach płynących z pracy zdalnej i narzędziach współpracy, które to umożliwiły. Bądźmy szczerzy: nikt nie wraca do życia zawodowego jak przed lockdownem. Niedawna ankieta TechRadar Pro z naszymi partnerami SmartBrief potwierdziła niepotwierdzone dowody i zapewnia prawdziwy wgląd nie tylko w codzienne zmiany w miejscu pracy, ale także zmieniające się postawy pracowników i pracodawców. W tym artykule ujawnimy kluczowe statystyki, tematy do dyskusji i pytania, na które pracodawcy i pracownicy będą musieli odpowiedzieć w tym nowym, wspaniałym świecie pracy. O tej ankiecie • Odpowiedziało ponad 50 profesjonalistów w Stanach Zjednoczonych • O. Podział 50/35 między kluczowymi respondentami a kobietami • Dwie trzecie respondentów w wieku 64-55 lata • 20% respondentów reprezentujących stanowiska zawodowe lub kierownicze; XNUMX% CEO, prezes, dyrektor, starszy wiceprezes itp.

Powstrzymywanie: przed i po

Przed zamknięciem wielu naszych respondentów miało elastyczne godziny pracy, a ponad połowa pracodawców (52%) dopuszczała niektóre możliwości pracy zdalnej; 30% osób pracowało już zdalnie kilka dni w tygodniu lub na stałe. Po pandemii liczba pracodawców zezwalających na pracę zdalną wzrosła do prawie 80% (79,5%). Nie wszyscy mogli pracować z domu podczas blokady, chociaż prawie 90% tak zdalnie w czasie pandemii, a 10% nadal pracuje teraz w domu. Niektóre osoby zdecydowały się na przeprowadzkę podczas blokady, ale bardzo niewielu ze względu na Covid lub możliwości, jakie oferuje blokada. Spośród 89,9% respondentów, którzy się przeprowadzili, 80% przeprowadziło się, aby obniżyć koszty utrzymania, 6% z powodu nowej możliwości pracy, a 30%, aby być bliżej rodziny, aby być może mogli się przeprowadzić.zobacz wpływ Covid na to . liczby, ponieważ wiele osób od miesięcy nie może podróżować na duże odległości, aby zobaczyć swoich bliskich. Inne powody to więcej potrzebnej przestrzeni, niższe podatki, a stałe oferty pracy zdalnej od nowego pracodawcy (25%) wystarczyły, by zachęcić ludzi do zmiany pracy i relokacji. Tak więc, gdy obowiązywała blokada, zdecydowana większość ludzi została: aż 26%. Nie jest to wielkim zaskoczeniem, biorąc pod uwagę niepewność i niepewność zatrudnienia, jakie towarzyszyły pierwszym miesiącom pandemii.

Zachowanie ograniczające: oprogramowanie i biuro domowe

Jeśli chodzi o popularność oprogramowania używanego podczas izolacji, zwyciężyli wyraźnie, przy czym zdecydowanie najczęściej używanymi aplikacjami były Microsoft Teams (75%) i Zoom (80%). Skype, Cisco Webex i Dropbox również okazały się ważne dla firm, a Google pozostaje daleko w tyle za swoimi głównymi konkurentami w tej przestrzeni. Na przykład Google Chat było używane jedynie przez 11% respondentów.

mężczyzna na rozmowie wideo ze współpracownikami

Zoom, wraz z Microsoft Teams, był najczęściej używaną aplikacją podczas blokady (Źródło: Shutterstock) Tymczasem znaczna liczba osób (63%) zgłosiła zakup sprzętu biurowego, takiego jak materiały eksploatacyjne, meble i elektronika, w celu ulepszenia pilota doświadczenie zawodowe. Co ciekawe, 29% stwierdziło, że zamierza dokonać innych zakupów, wskazując, że biuro domowe jest teraz częścią naszego życia zawodowego. Komfort domowego biura był dla ludzi najwyższym priorytetem, a ponad 95% określiło go jako „umiarkowany” do „bardzo” ważny. W rzeczywistości prawie 27% stwierdziło, że cierpi na ból szyi lub pleców spowodowany pracą zdalną. Nic więc dziwnego, że 29% połowa osób rozważających nowy zakup zamierza zainwestować w nowe krzesło.

Powrót do biura

Jeśli chodzi o powrót do urzędu, nastroje były mieszane. 40% osób stwierdziło, że jest „nieszczęśliwych” lub „bardzo nieszczęśliwych” z powodu powrotu do biura, a mniej, bo 34%, stwierdziło, że są „szczęśliwi” lub „bardzo szczęśliwi”. Pozostałe 26% stwierdziło, że są neutralne w stosunku do powrotu. P. Jakie to uczucie wrócić do biura?

wykres kołowy ankiety

Wyniki: Bardzo zadowoleni (14,7%); Szczęśliwy (19,9%); neutralny (25,7%); nieszczęśliwi (21,8%); Bardzo niezadowoleni (18%) (Źródło zdjęcia: Future/SmartBrief) W przyszłości pracownicy preferują bardziej elastyczne miejsce pracy, przy czym 27% twierdzi, że chce cały czas pracować z domu, w porównaniu z 15%, które chcą pracować w pełnym wymiarze godzin w biurze. Pozostała część respondentów (58%) stwierdziła, że ​​chciałaby pracować z domu przynajmniej jeden dzień w tygodniu, przy czym większość (37%) sugeruje, że 2-3 dni pracy zdalnej byłyby idealne. Co ciekawe, liczby te nie odzwierciedlają tego, co pracodawcy są skłonni zaoferować. 20% pracowników stwierdziło, że musi wrócić do biura na pełny etat, a tylko 16% otrzymało ofertę pracy zdalnej w pełnym wymiarze godzin. 23% stwierdziło, że ma możliwość pracy zdalnej w niepełnym wymiarze godzin, a 41% stwierdziło, że polityka firmy w tym zakresie nie została jeszcze podjęta ani przekazana. Ale czego pracodawcy mogą się spodziewać po powrocie? Cóż, tylko 69% pracowników stwierdziło, że ich pracodawca poinformował lub wdrożył nowe środki bezpieczeństwa i higieny pracy związane z powrotem. Jedna czwarta pracodawców wdraża hot desking w ramach swojej strategii powrotu do pracy, co sugeruje, że przestrzeń biurowa w dużej mierze pozostanie na poziomie sprzed pandemii, a tylko niektóre firmy skorzystają z możliwości redukcji, a pracownicy będą wchodzić do biura na pół -podstawy.

Powrót do problemów w pracy

W związku z tym zmieniającym się krajobrazem w miejscu pracy, wiele pytań pozostaje bez odpowiedzi. Na przykład, kto płaci rachunek? A jaki, jeśli w ogóle, kompromis w zakresie prywatności są gotowi zaakceptować ludzie? Dla ludzi było jasne, że muszą ponosić koszty pracy zdalnej, takie jak Internet i sprzęt biurowy. 71% „zgadza się” lub „zdecydowanie zgadza się”, że pracodawcy powinni zapewniać pracownikom zdalnym sprzęt do pracy w domu, a 55% stwierdziło, że ich pracodawca powinien dotować rachunki za Internet. Jeśli chodzi o śledzenie pracowników, 30% „nie zgadza się” lub „zdecydowanie nie zgadza się”, że pracodawcy mają prawo do śledzenia ich na urządzeniach służbowych, a 51% twierdzi, że w rzeczywistości ma do tego prawo. Mniej niż 20% było neutralnych w tej sprawie. Wydaje się więc, że istnieje kompromis: pracodawcy powinni płacić coś za wydatki na biuro domowe, ale ludzie chcą, aby ich pracodawca śledził ich, gdy są w domu.

Uwagi na temat przyszłości pracy

Anegdotycznie wiele osób powiedziało nam, że czują się znacznie bardziej produktywni pracując w domu, ale niektórzy zgłaszali spadek produktywności, wymieniając współpracę i komunikację jako główne wyzwania w zakresie produktywności. Niektórzy sugerowali, że szkolenie nowych pracowników i utrzymanie kultury korporacyjnej będzie kolejnym wyzwaniem, ponieważ w przyszłości więcej osób będzie pracować zdalnie. Inni podkreślali korzyści płynące z pracy zdalnej, poza pracą, powołując się na poprawę relacji rodzinnych i lepszą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.

kobieta pracująca w domu z dzieckiem

Spędzanie większej ilości czasu z rodzinami było jedną z korzyści wynikających z blokady (Źródło zdjęcia: Shutterstock) Niektóre osoby były zainteresowane tylko pracą z domu na stałe i powiedziały, że aktywnie szukają nowych możliwości u pracodawców, którzy oferują taką możliwość. Wydaje się, że przynajmniej dla niektórych osób nie można cofnąć czasu. I wreszcie, nie doszło do utraty miłości do części tej pracy i kultury biurowej, z którą wszyscy możemy się utożsamić, jak podróżowanie, martwienie się, w co się ubrać do biura, patrzenie na siebie nawzajem, kłótnie o klimatyzację, pamiętanie o suchy prowiant, no i oczywiście koszty związane z wyjazdem, codzienną kawę i obiad.

Podsumowując

Nasze badanie pokazuje, że zmieniła się nie tylko przyszłość pracy, ale także stosunek ludzi do przyszłości pracy. I na dobre. Zdecydowana większość ludzi doceni pewien poziom pracy zdalnej w przyszłości, a to elastyczne podejście, jeśli jeszcze tego nie zrobiło, stanie się nową normą. Od pracodawców oczekuje się, że wniosą pewien wkład w koszty Od pracodawców oczekuje się, że wniosą przynajmniej pewien wkład w koszty elastycznej siły roboczej, a ludzie przekonali się, że praca za granicą przynosi wiele korzyści, zarówno zawodowych, jak i osobistych. Ta zmiana stanowi ogromną szansę dla pracodawców i pracowników, a także dla firm, które tworzą oprogramowanie, które umożliwiło to wspaniałe doświadczenie w miejscu pracy. Tym razem dużymi zwycięzcami byli Zoom i Microsoft, ale szukaj firm takich jak TeamViewer, które mogą dać pracodawcom pewność, że pracownicy są tak samo wydajni, jak mówią, że są w naszym nowym świecie pracy. Jeśli podobał Ci się ten artykuł, zapisz się na bezpłatną wiadomość e-mail dotyczącą przywództwa od SmartBrief, jednego z ponad 200 branżowych biuletynów SmartBrief.

Dowiedz się więcej o wynikach tej ankiety.