Ta duża zmiana w Microsoft Edge może sprawić, że Twój program antywirusowy będzie nieskuteczny

Ta duża zmiana w Microsoft Edge może sprawić, że Twój program antywirusowy będzie nieskuteczny

W przeciwieństwie do innych producentów przeglądarek, którzy zdecydowali się zignorować zmiany Manifest V3 Google, Microsoft zdecydował się teraz zaimplementować je w swoim systemie rozszerzeń przeglądarki Edge opartym na Chromium. Manifest V2018, ogłoszony po raz pierwszy w październiku 3 r., to pakiet zmian w silniku przeglądarki Chromium typu open source i interfejsie API WebExtensions, który aktualizuje sposób działania rozszerzeń przeglądarki w przeglądarkach Chrome, Brave, Opera, Vivaldi, Edge i innych produktach opartych na Chromium. przeglądarki. Kiedy Google po raz pierwszy ogłosiło zmiany oferowane w Manifest V3, gigant wyszukiwania powiedział, że jego celem jest poprawa bezpieczeństwa i wydajności rozszerzeń przy jednoczesnym zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad nimi. możliwości rozszerzeń i witryn, z którymi wchodzą w interakcję. Twórcy rozszerzeń szybko bronili się przed obawami, że aktualizacje Manifest V3 zawierają inne zmiany, które sprawią, że programy do blokowania reklam, oprogramowanie antywirusowe, oprogramowanie do kontroli rodzicielskiej i inne rozszerzenia zorientowane na prywatność będą nieskuteczne. Pojawił się również sprzeciw ze strony użytkowników, a nawet twórców przeglądarek, którzy widzieli w tym posunięciu sposób, w jaki Google może zacieśnić kontrolę nad blokerami reklam, skutecznie szkodząc swojej podstawowej działalności, reklamie online. Jednocześnie Opera, Brave i Vivaldi ogłosiły, że będą ignorować aktualizacje Manifest V3, aby ich użytkownicy mogli nadal korzystać z blokerów reklam.

Zmiany zostały wprowadzone w manifeście V3

Ze względu na krytykę, z jaką spotkał się Manifest V3, Google wycofał się z niektórych zmian, które chciał wprowadzić w sposobie, w jaki Chromium obsługuje rozszerzenia. Jednak zmiany Manifest V3 zaczęły być wdrażane w Chrome, chociaż programiści blokujący reklamy nadal obawiają się, że ich produkty przestaną działać skutecznie po wprowadzeniu tych zmian w stabilnych wersjach przeglądarki. Wersja zapoznawcza/alfa Manifest V3 w Chrome rozpoczęła się w październiku ubiegłego roku, a gigant wyszukiwania planuje wprowadzić te zmiany w stabilnej wersji Chrome w tym roku. Zmiany te zostały teraz przeniesione również do nowej przeglądarki Microsoft Edge opartej na Chromium, gdzie są już dostępne w wersjach beta i stabilnych. Według zespołu Microsoft Edge zmiany te nie spowodują, że blokery reklam będą nieskuteczne w Twojej przeglądarce. Gigant programistyczny zapewnił twórców rozszerzeń, że tak właśnie było w poście na blogu, mówiąc: „Wierzymy, że te zmiany nie naruszą możliwości twojego rozszerzenia ani nie zmniejszą potencjału ekosystemu rozszerzeń. Zmiany te powinny skrócić czas potrzebny na sprawdzenie każdego zgłoszenia i skrócić czas certyfikacji, zmniejszając w ten sposób całkowity koszt opracowywania i utrzymywania rozszerzeń. Zdajemy sobie sprawę z wartości rozszerzeń blokujących treści i doceniamy rolę, jaką odgrywają w szanowaniu wyborów użytkownika poprzez blokowanie reklam i poprawę prywatności poprzez blokowanie plików cookie, i chcemy, aby programiści nadal udostępniali te funkcje. . przez ZDNet