Sześć miesięcy po porażce Call of Duty: Vanguard Activision odkryło przyczynę

Sześć miesięcy po porażce Call of Duty: Vanguard Activision odkryło przyczynę

Call of Duty: Vanguard nie odniosło sukcesu komercyjnego, na jaki liczyło Activision, a wydawca obwinia teraz słabą sprzedaż gry o miejsce z czasów II wojny światowej.

W swoim najnowszym rocznym raporcie o zarobkach Activision Blizzard powiedział, że Call of Duty: Vanguard „nie spełniło naszych oczekiwań” i przyznaje, że jego rozczarowujące wyniki komercyjne były „głównie spowodowane własnym wykonaniem” gry (dzięki, Kotaku).

„Ustawienie gry w czasie II wojny światowej nie spodobało się niektórym członkom naszej społeczności”, stwierdza raport, „i nie wprowadziliśmy do rozgrywki premium tylu innowacji, ile byśmy chcieli”.

Activision mówi dalej, że rozwiązuje oba te problemy (zły wybór kompilacji i brak innowacji) w Call of Duty: Modern Warfare 2, kolejnym głównym tytule Call of Duty, który ma się ukazać jeszcze w tym roku.

„Pracujemy nad najbardziej ambitnym planem w historii Call of Duty, przy czym ponad 3000 osób pracuje obecnie nad franczyzą i powrotem do struktury Modern Warfare, która zapewniła nasz najbardziej udany tytuł Call of Duty” – mówi. . .

Operatorzy Call of Duty Vanguard

(Zdjęcie: Activision)

zawsze wymówki

Call of Duty: Vanguard z pewnością nie było wielkim sukcesem Activision. Pomimo bycia najlepiej sprzedającą się grą 2021 roku, jej sprzedaż spadła o 36,1% w porównaniu z Call of Duty: Black Ops - Cold War z 2020. Mówi się, że jej słabe wyniki zachęciły nawet Activision do przerwania cyklu corocznej daty premiery Call of Duty jako wydawca przesuwa wpis Treyarch z 2023 na 2024 rok.

Jednak dla Activision przypisywanie słabej sprzedaży Vanguard do scenerii II wojny światowej jest nieco osobliwe. Call of Duty: WW2 zleciało z półek, kiedy zostało wydane w 2017 roku, a Activision chwaliło się nawet, że sprzedało się dwa razy więcej kopii niż Call of Duty: Infinite Warfare, kiedy zostało wydane. Biorąc pod uwagę ogromną liczbę gier wideo i innych mediów stworzonych w konflikcie, trochę dziwne jest myślenie, że gracze nie są zainteresowani ustawieniem.

Lepszym wyjaśnieniem może być brak innowacji Vanguard. W naszej recenzji Call of Duty: Vanguard powiedzieliśmy, że „tryb kampanii ostatecznie upada, jeśli chodzi o opowiadanie historii i rozgrywkę”, i myśleliśmy, że tryb wieloosobowy oferuje tylko to samo. Chociaż jego tryb Zombie był niezłym ulepszeniem w stosunku do tego, co było wcześniej, oferował tylko jeden tryb gry na starcie i nie był w stanie samodzielnie utrzymać zmęczonej serii.

Oczywiście premiera Vanguard była również naznaczona trwającym dochodzeniem w sprawie zarzutów o niewłaściwe zachowanie seksualne w Activision Blizzard. Jednak jego słabsze wyniki nie odstraszyły Microsoftu, który na początku tego roku ogłosił plany zakupu Activision Blizzard za 69.000 miliardów dolarów.