Zespół miłości lesbijskiej: historia Yuri i lesbijskiego romansu w grze

Zespół miłości lesbijskiej: historia Yuri i lesbijskiego romansu w grze LGBTQ + Game Week 2021 LGBTQ + Game Week 2021 (Zdjęcie: LaComparacion / R Healey Art) Witamy w TechRadar Tydzień Gier LGBTQ+ 2021. Podczas tego tygodniowego świętowania zwracamy uwagę na problemy i głosy w społeczności graczy LGBTQ+. Dowiedz się więcej tutaj. Bez względu na to, kim jesteś, bez względu na płeć czy orientację seksualną, możesz przeżyć własną lesbijską historię miłosną poprzez magię gier. Niezależnie od tego, czy mieszałeś się z Serą w Dragon Age: Inkwizycja, pokazywałeś język Samancie Traynor w Mass Effect 3, czy tańczyłeś z jedną z biseksualnych kobiet z Fable, Fire Emblem: Three Houses lub Fallout. 4, wielu z nas korzysta z okazji, aby flirtować z kobietą. Jednakże, często myślimy, że prezentowane w mediach jawne relacje seksualne między kobietami zostały celowo stworzone dla rzekomego męskiego spojrzenia. Choć może tak być, nie szkodzi to wielkim lesbijskim architektom, którzy utorowali drogę swoim historiom i portretom we współczesnych mediach.

Haz widoczne lub niewidoczne

Yumeutsutsu Re: Mistrz Yumeutsutsu Re:Master (Źródło: KOGADO STUDIO) W 1919 roku japońska pisarka Nobuko Yoshiya opublikowała swoją na wpół autobiograficzną powieść Dwie dziewice na strychu , opowieść o kobiecie, która przeżywa swoje seksualne przebudzenie, gdy zakochuje się we współlokatorze. Podczas gdy pociąg lesbijski lub doświadczenia seksualne w okresie dojrzewania były znane w japońskim głównym nurcie jako „doświadczenia klasowe”, japońska nazwa tego, co my na Zachodzie postrzegamy jako „fazę”, często oczekiwano, że kobiety dojrzeją przezwyciężyć je i prowadzić tradycyjne życie. Yoshiya po raz pierwszy dał znać kobietom, że to nie jedyny rezultat, jaki osiągnęły. W encyklopedii historii i kultur lesbijek i gejów Jennifer E. Robertson skomentowała: „Fikcja shoujo Yoshiyi, oparta na namiętnej przyjaźni i świecie bez dominujących mężczyzn, zainspirowała powstanie przemyślanej subkultury”. „Rozsądni ludzie mogą ograniczać i kontrolować impulsy, które chcą wyrazić. Ale nie mogą stać się artystami, którzy podbijają ludzkie serca”.

Ryouko Yamagishi

Gatunek ten stał się znany jako Yuri i ostatecznie wdarł się do powieści i popkultury w latach 1970., kiedy Ryoko Yamagishi, autorka, która „Zawsze fascynowały ją rzeczy queer”, stworzył ten rękaw, Our White Room , o japońskiej dziewczynie zmuszonej do pójścia do katolickiej szkoły z internatem dla dziewcząt we Francji. Podczas gdy w pracy Yoshiyi romantyczny związek, a nawet zauroczenie par tą samą płcią, które łączyło tę parę, miało tylko konotacje, praca Yamagishiego była znacznie bardziej otwarta i szczerze przedstawiała jego własne homoseksualne doświadczenia. Chociaż ta praktyka była nadal tabu w w dużej mierze konserwatywnym społeczeństwie japońskim, chciała wydobyć te okultystyczne praktyki na pierwszy plan. W wywiadzie napisanym dla Bungeishunju Books Yamagishi mówi: „Z pewnością nie boję się tabu. Może to zabrzmieć perwersyjnie, ale bardziej chodzi o chęć zaskoczenia czytelnika tymi tematami. Rozsądni ludzie mogą naciskać hamulce i kontrolować impulsy, które chcą wyrazić. Ale nie mogą stać się artystami, którzy podbijają ludzkie serca. Mówię młodym ludziom, że tylko ci, którzy potrafią obnażyć swój wstyd, mogą zostać mangą. ”Pierwsze wyrazy lesbijskiej miłości Yamagishiego i Yoshidy zostały napisane przez kobiety dla kobiet. Oznaczało to, że oprócz wyraźnych deklaracji miłości między osobami tej samej płci , chociaż ich przykłady były również obecne, w tym gatunku istniała większa różnorodność ukrytych typów kobiecych uczuć i romansów. Czytelnik musi sam wypełnić luki, proces zwany „czynieniem niewidzialnej lesbijki widocznym”.

idź na zachód

pielęgniarka zajmująca się uzależnieniami od miłości Love Addiction Nurse (Źródło: KOGADO STUDIO) Od tych wczesnych prac, Japonia poczyniła postępy w przedstawianiu związków osób tej samej płci. W latach 1990., kiedy w społeczeństwie japońskim nadal nie akceptowano tych związków, tematy queer były powszechnie eksplorowane w popkulturze. Pary homoseksualne mogły otwarcie pojawiać się w anime i mandze w swoim kraju, chociaż w wersji amerykańskiej często były heteronormalizowane. „Romans lesbijski powoli stawał się akceptowaną częścią głównego nurtu gier, ale programiści byli i nadal są nastawieni na tworzenie gier tylko dla kobiet”. Widzowie z Zachodu prawdopodobnie doświadczyli swojej pierwszej historii o Yuri, kiedy trzeci sezon serialu animowanego Czarodziejka z Księżyca przedstawiał homoseksualny romans między Sailor Uranus i Sailor Neptune w 1994 roku. Było to w czasach, gdy związki sapficzne były rzadkością w mediach. Zachodnia i prawie nieistniejąca. w programach dla dzieci; w rzeczywistości para najpierw przedstawiła się jako kuzyni, a nie kochankowie. Jednak Czarodziejka z Księżyca i jej twórczyni, Naoko Takeuchi, sprawiły, że młode dziewczyny na całym świecie po raz pierwszy uświadomiły sobie, że zakochiwanie się w swoich dziewczynach nie jest niczym niezwykłym. SSailor Uranus, kobieta o męskich rysach, czyli otokoyaku, japońskie sceniczne określenie kobiet grających męskie role, była uwielbiana i uwielbiana zarówno przez fanów, jak i krytyków. Nie trzeba było długo czekać, aby imprezy poszły w ich ślady, wysuwając na pierwszy plan homoerotyczne doświadczenia kobiet. Seria SaGa, znana z kilku różnych historii opartych na wybranym przez gracza bohaterze, zawierała pierwszą lesbijską narrację, napisany przez Miwa Shoda w 1997 roku. Gracze, którzy wybiorą Asellusa w SaGa Frontier, doświadczą wzruszającej pomocy między nią a Księżniczką Białą Różą, która pomaga Asellusowi uciec z zamku, kpiąc z jej statusu jedynej emigrantki, jaka istnieje. Gracze wybrali nowego bohatera i SaGa Frontier stała się 29. najlepiej sprzedającą się grą PlayStation wszechczasów w Japonii (według Game Data Library). Romanse lesbijskie powoli stawały się akceptowaną częścią głównego nurtu gier, ale programiści byli i nadal są nastawieni na tworzenie gier wyłącznie dla kobiet. Jest to potencjalnie spowodowane powszechnie postrzeganym przekonaniem, że kobiety po prostu nie kupują gier, a tworzenie gier dla podzbioru kobiet, całkowicie homoseksualnej publiczności, pozostaje dla wielu pojęciem nieco obcym. programiści. Kobiety, które kochają kobiety, mogą być szczęśliwie zakwaterowane jako opcja, ale historie rzadko są tworzone wyłącznie dla nas.

Może wesoły, ale dlaczego nie bi?

VA-11 Hall-A VA-11 Hall-A (Źródło: Ysbyrd Games) Od przełomu tysiącleci istnieje duża liczba gier z różnymi płciami dla bohatera, a co za tym idzie, możliwości związków osób tej samej płci, chociaż w tych tytułach istnieją różne poziomy włączenia biznesu lesbijek. Widzieliśmy to w grach takich jak Skyrim, Summon Night i Persona 3 Portable, gdzie romans jest taki sam z postaciami niezależnie od płci bohatera, w tytułach takich jak Stardew Valley i Assassin's Creed Odyssey, gdzie niektórzy NPC są romantyczni tylko dla postaci kobiecych . Są też tytuły takie jak Mirror's Edge, Bayonetta 2 i Rule of Rose, w których widoczna jest tylko kobieca intymność, ale zewnętrzne przejawy seksualności pozostają tajemnicą. Podczas gdy wiele z tych gier graniczy z domeną erotyczną lub wręcz pornograficzną, a wiele seriali jest skierowanych głównie do męskiej publiczności, zaczęła pojawiać się niewielka liczba gier Yuri dla kobiet, które koncentrują się bardziej na intymności i seksie. Kluczem do tych gier jest to, że Chociaż odkrywanie tych dziewczęcych związków jest zabawne, jest też coś dla heteroseksualnego gracza.. Nie tylko dreszczyk emocji wywołany widokiem dwóch kobiet, które tam idą – te gry są bardzo oswojone, jeśli chodzi o sprośne treści – ale fakt, że związek, w którym gracz może uczestniczyć lub nie, nie jest sednem gry. Nawet w grach takich jak Life is Strange: Before the Storm i The Last of Us Part II, w których główna bohaterka jest zainteresowana wyłącznie związkami homoerotycznymi, elementy te są po prostu częścią większej historii, z wieloma różnymi stylami gry. rdzeń, aby mogły przemawiać do zróżnicowanej publiczności. W tym miejscu pojawiają się gry fabularne Yuri, w których historia koncentruje się wyłącznie na lesbijskich fantazjach. Podczas gdy wiele z tych gier graniczy z domeną erotyczną lub wręcz pornograficzną, a wiele seriali jest skierowanych głównie do męskiej widowni, hZaczęła pojawiać się niewielka liczba kobiecych gier yuri, które koncentrują się bardziej na intymności i akceptacji własnej płci kobiety.. Przebudzenie: Serie takie jak Nurse Love i Yumeutsutsu podążają za bohaterką, która może zakochać się w jednym ze swoich współpracowników. Popularność tego stylu powieści wizualnych wywołała rosnące zainteresowanie na Zachodzie dzięki wydaniom takim jak VA-11 HALL-A, w którym grasz jako Jill, lesbijska barmanka zakochana w swoim szefie, lub Gone Home opowiadający historię odkrycia przez kobietę homoseksualnego związku jego siostry. Więc następnym razem, gdy spędzisz czas na zabieganiu o względy dwóch swoich dziewczyn, poświęć chwilę na refleksję nad długą historią lesbijek i utalentowanych kobiet w sztuce; kobiety takie jak Nobuko Yoshiya i Ryoko Yamagishi, których życie i umiejętności opowiadania historii doprowadziły do ​​spopularyzowania i włączenia sapphicznych tematów do dzisiejszych mediów głównego nurtu. Georgina Young jest niezależną pisarką pracującą w niepełnym wymiarze godzin i entuzjastką PlayStation Vita, która mieszka w Japonii. Możesz ją znaleźć na Twitterze lub na jej blogu Vita Paradisa.